Einde is in zicht!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Einde is in zicht!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Einde is in zicht!!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Juni 2011 | Curaçao, Willemstad

Dushi's!

Ik heb ein-de-lijk weer een keer internet na lange tijd dus hier weer een nieuw verhaaltje van mij!

Het einde is in zicht! Volgende week moet ik dan toch echt weg hier. Pff.. wat vind ik dat moeilijk om te zeggen.. ik wil helemaal nog niet weg! Ik besef me nu pas dat het over een week echt allemaal voorbij is.. Ik vind het echt verschrikkelijk, omdat het toch mijn thuis is geworden en MIJN eiland.. en de gedachte dat ik hier nooit meer kom kan ik bijna niet verdragen. Al hoewel, nooit.. ik weet zeker dat ik nog een keer (of vaker) terug kom hier op Curacao! Ik kan toch niet ineens de rest van mijn leven wegblijven van een eiland dat lange tijd gewoon mijn hele leven is geweest? Alleen.. het zal nooit meer hetzelfde worden als het nu geweest is.
De laatste week begin ik steeds meer bewust over de afgelopen 5 maanden na te denken. Wat heb ik toch een bijzondere tijd meegemaakt.. en wat heb ik er toch ontzettend veel van geleerd!

Toch heb ik natuurlijk ook kei veel zin in Amerika! Ik ben toe aan iets nieuws en weet zeker dat ik daar ook super veel ga meemaken.. Maar van de andere kant zou ik het ook heerlijk vinden om even thuis te zijn. Vooral als je allemaal lieve mailtjes vanuit Nederland krijgt, dan krijg ik toch wel even een steekje in mijn buik!
Het is heel dubbel allemaal! Gelukkig ga ik het alle drie nog meemaken: ik blijf hier nog een week om te genieten, ik ga nog naar Amerika en ik ga in augustus naar huis!

Ik zal eerst eens vertellen wat ik de afgelopen 2 weken heb meegemaakt.. om te beginnen bij de week van 6 juni, na Aruba.
Zo, wat was het die week heet op Curaçao! Wij moesten sowieso wennen omdat we uit een lekker airco hotel kwamen, maar zelfs de lokale bevolking en de kinderen op mijn stage hadden het snikheet! Het waaide echt totaal niet en daardoor was de temperatuur wel rond de 40 graden. Maargoed, ik mag niet klagen want ik zit op een tropisch eiland! Toch was het in ons hokje niet uit te houden en hebben we een nieuwe ventilator gekocht;) Echt een huge ding die mega hard blaast.. dat scheelt een hoop!
Verder was deze week niet een heel bijzondere week op stage.. het schooljaar begint al af te tellen en daarom zijn de kinderen hun laatste werkjes aan het afronden. Tussendoor doen ze veel leuke dingen zoals spelletjes. Deze week had ik elke dag na school 10-minutengesprekken.
De middagen na stage werden deze week gevuld met schoolzaken, middagen op Mambo en St. Tropez en een middagje bij het Lions dive hotel waar mijn kapster uit NL zat! Vorige week stond zij ineens in mijn kamer, ik schrok me rot! Wat bleek: iedereen thuis wist al een half jaar dat zij hier op vakantie kwam behalve ik. Dat was toch wel een leuke verrassing! Dus maar even een middagje langs geweest!
's Avonds waren rustige avonden, behalve de donderdagavond (09-06) natuurlijk. Toen was het weer tijd voor de Tijd! Weer een gezellige avond met wat drankjes die eindigde met een lekke band van Levi. We stonden stil en een hoop zwervers kwamen vragen of we hulp nodig hadden. Nou nee, bedankt. Gelukkig sloegen de bewakers (we krijgen vanaf deze week veel meer security in de straat!) ze van ons af en was het snel verholpen.
Wel een fijn gevoel dat er meer security komt, want ze zijn de afgelopen tijd weer goed bezig hier in de buurt.. Old Dutch is laatst ook al overvallen en er zijn meerdere winkels overvallen.. En alsof dat nog niet genoeg is was vrijdagmiddag de wasserette hier ook al overvallen! Erg zielig, want die vrouwtjes zijn zo'n schatjes! Één van hen kwam meteen helemaal in paniek naar ons toe gerend.. maar wij hadden niets gezien. Terwijl wij op dat moment gewoon thuis waren en het naast ons was gebeurd.. Nou, een prettig gevoel krijg je er niet van.. en het idee dat ze gewoon op de patio kunnen komen zint me al helemaal niet.

Maargoed, vrijdag (10-06) was het alweer weekend! Die dag had ik eerst nog mijn eindgesprek op stage gehad, ik was erg benieuwd omdat feedback geven niet echt het sterkste punt is hier.. gelukkig vond mijn begeleidster dat ik het heel goed deed en heb ik voor bijna elke competentie een goed gekregen:) Heb ik dat ook weer gehaald!!
Die avond was een rustig avondje, omdat Bram en ik nogal dood waren van de avond daarvoor. Dus samen in bed een filmpje gekeken en toen gaan slapen.

De zaterdag (11-06) hebben we heerlijk uitgeslapen en daarna zijn we met z'n tweetjes gaan lunchen bij Wilhelmina. Daarna snel langs Mambo om kaartjes voor Guido Weijers die avond te halen! En vervolgens zijn we naar Porto Marie gegaan! Erg mooi strand waar Bram nog niet was geweest en ik alleen bij het welkomstfeest. Lekker liggen zonnen, foto's gemaakt en gesnorkeld. Daar een frietjes gegeten (het was tenslotte weer frietdag;)) en toen op naar huis.
Daar snel douchen om vervolgens naar Guido Weijers te gaan! Hij zou die avond optreden bij Mambo! Het was echt geweldig! Een super goede show waar ik kei erg om heb gelachen.. Na de show nog even bij Mambo blijven hangen en toen op naar Bermuda! Deze avond bestond vooral uit een praatje doen met mensen in plaats van losgaan op de dansvloer.. net zo gezellig!
Na wat gegeten te hebben vielen de ogen bijna dicht dus zijn we naar huis gegaan.

Zondag (12-06) was een erg geslaagde dag met veel leuke dingen! Overdag ging ik met Bram en Iris naar het struisvogelpark! Daar aangekomen wilde Bram graag op de struisvogels gaan rijden. Ik heb gehoord dat die beesten 80 km/h kunnen gaan dus voor mij niet! Vooral met mijn hoogtevrees.. Maar Bram wilde wel en daarom gingen we met de pick-up naar de 'renbaan'. Haha wat was dat een komisch gezicht! Gelukkig liepen er 2 mannen bij die het beest afremde want anders sloeg ie op hol. Bram helemaal blij en vervolgens gingen we bij de hangbuikzwijnen wachten op de tour. De tour was erg leuk. We kregen veel informatie over de struisvogels. Zo werd ons verteld dat die beesten niet snappen dat ze zo uit het hok kunnen ontsnappen, het is helemaal open. Ze zijn gewoon verschrikkelijk dom! We zijn ook nog uitgestapt om zelf het beest eten te geven (best eng!!) en om op een struisvogelei te staan!
En toen zat de tour er alweer op en zijn we naar Papagayo Beach gereden. Dit is een zoutwaterbad dat overloopt in de zee.. heel erg mooi! Lekker gelegen en hierna meteen doorgereden naar de Happy Hour van Wet & Wild, waar we Guido Weijers weer tegenkwamen. We hebben een praatje met hem gemaakt en zijn met hem op de foto geweest;) Later op de avond hebben we ook nog in de zee gezwommen! Heeerlijk, in het donker in de zee zwemmen. Op een gegeven moment stonden we met zo'n 20 man in het water, dus dikke party!
En dat was dan alweer het weekend.

De nieuwe week begon weer. Een week die er een beetje hetzelfde uitzag als de vorige. Geen bijzondere ochtenden op stage, alleen de dinsdag kwam de vader van één van de kinderen voor ons koken. Hij werkt bij de marine en had een echte veldkeuken meegenomen waarop hij hamburgers ging bakken!
De middagen bestonden vooral uit St. Tropez, schoolwerkzaamheden en het voorbereiden voor Amerika! We zijn de laatste dagen volop bezig met de route voor de camper, erg leuk om te doen!

En voor je het weet is het dan weer donderdagavond, wat betekent: (bijna) weekend!! Dus weer op naar de Tijd, waar het redelijk rustig was. Je merkt steeds meer dat de meeste studenten terug naar Nederland gaan. Ook bij ons op de patio is het stukken rustiger.. deze week zijn er weer een hoop mensen naar huis gegaan en de komende weken volgen er steeds meer.
Al met al was het toch een gezellig avondje waarin ik met iedereen leuk heb kunnen ouwehoeren!

De vrijdag (17-06) was het 's middags weer St. Tropez en 's avonds zijn Bram en ik naar de bioscoop gegaan, de film Mr. Poppers. Ik was nog super moe van de avond daarvoor en je raad het al.. op de helft van de film viel ik in slaap!:P De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik bij élke film in slaap val als ik die thuis op de bank of in bed kijk.. maar in de bioscoop in slaap vallen, dat is me nog niet vaak overkomen. Toch is het me hier gelukt;) Eenmaal de bioscoop uit kwam ik erachter dat ik kauwgom in mijn haar had, gadverdamme! Ik voelde eerder wel iets op m'n hoofd vallen maar wist ik veel dat het kauwgom was.. Gelukkig werkt de ouderwetse truc van de pindakaas perfect en kreeg ik daardoor alles eruit. 's nachts met mama geskypt en toen was het hoog tijd om weer te gaan slapen..

Zaterdag (18-06) hadden Bram en ik weer eens heerlijk uitgeslapen. We konden die dag niet veel doen, omdat we om 2 uur mijn klasgenootjes Anouk, Lizzy en Irette naar HATO zouden brengen. Zij gingen alweer naar Nederland! Op het vliegveld afscheid van ze genomen en daarna zijn Bram en ik naar het Zuikertuin winkelcentrum gegaan. Bij de Bruna een nieuw boek gekocht voor Amerika en Bram ook (al heeft hij die nu na 2 dagen al uit:P).
's Avonds pizza gegeten van de Il Forno, een potje kaarten en daarna was het tijd om te gaan kingen! Was alweer een tijdje geleden en omdat het Iris haar laatste avond was, moest het er nu wel van komen! Uiteindelijk ging ik met Bram, Boy, Olivier en Elmo verder en hebben we het ontzettend leuk gehad! Veel grappige regels en op het eind zo'n 8 verboden woorden, dus je kunt wel begrijpen dat de wijn er snel in ging;) Als je de foto's ziet dan zegt dan denk ik wel genoeg:P
Dit kingen deden we niet voor niets, want die avond was er een schuimparty bij Wet & Wild! Echt een super gaaf feestje! Helaas ook veel regen maar ach wat maakt het uit, nat waren we toch al:P Later hebben we ook weer in de zee gezwommen waar we veel lol hebben gehad met z'n allen. Maar wat was het KOUD toen ik eruit kwam! Het begon ook weer eens te regenen dat het goot, dus even had ik het gevoel alsof ik in Nederland was.. Bibberend renden we allemaal terug naar de auto om daar zelfs de VERWARMING aan te zetten!! Nu zullen jullie ons (ja ik was niet de enige hoor) wel helemaal voor gek verklaren, maar het was echt koud hoor!;) Dat word nog wat in Nederland..
Toen we thuis kwamen was ik voor de eerste keer blij dat het zo warm is in ons hokje en kon ik heerlijk slapen..

Zondag (19-06) was het moment om afscheid te nemen van Iris. Om 3 uur die middag vertrokken we met een paar man richting HATO. Echt kut dat zij nu naar huis ging.. Vanaf het begin van mijn reis tot het eind ben ik met haar opgetrokken en nu is ze ineens weg! Ik heb super veel steun van haar gehad tijdens het hele avontuur hier op Curaçao. Het afscheid was dan ook zwaar..
Vervolgens gingen we, zonder Iris, in onze rode dinkytoy naar huis..
De rest van de dag heb ik niet veel meer gedaan.

Vandaag (20-06) heb ik vooral aan mijn digitaal portfolio gewerkt.
Vanavond ga ik lekker met Bram uit eten bij de Pirate Bay en daarna misschien nog Stef Stuntpiloten bij de Tijd (JA dat hebben ze hier ook, leuk he!!) en dan is het de rest van de week nog even genieten van alle prachtige dingen hier.. Op de planning staat morgen quad rijden :D, wakeboarden en nog even langs alle leuke strandjes.
Ik heb deze week ook nog stage, maar dat vind ik helemaal niet zo erg omdat het ook afsluiting van het schooljaar is en daarin doen we alleen maar leuke dingen! Daarbij vind ik de kinderen gewoon veel te leuk!! Vrijdag is het afscheid en gaan we allemaal spelletjes op school doen en zal ik wat trakteren.
Kortom, alleen nog leuke vooruitzichten deze laatste dagen! Nog een weekje vol gas en alles doen wat ik nog wil doen. Mijn Digitaal Portfolio volschrijven met al mijn leermomenten in het buitenland en dan stappen Bram en ik op maandag 27 juni in het vliegtuig naar Miami!

XXXXX

PS. Foto's van week 19 en 20 kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week19En200606TM1906?authkey=Gv1sRgCLi_uNK9o_acnQE#

  • 22 Juni 2011 - 20:51

    Mama Betsie:

    Weer volop genoten!
    Deze week nog afsluiten..en een erg leuk vooruitzicht voor de komende weken!
    Nog veel plezier met de voorbereidingen! xxx

  • 22 Juni 2011 - 21:03

    Marti:

    Ja Manon, wie had gedacht dat het zo snel voorbij zou gaan... Ik niet in ieder geval. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we je naar Schiphol brachten en jankend uit zwaaiden :-( Ik ben toch wel blij dat je weer bijna naar huis komt, en dat we weer samen kunnen genieten van friet op zaterdag :-) Als ik nu de friet op tafel zet, zeggen je vader en je broer dan: oo het is zaterdag, friet...
    Ik zou zeggen, geniet nog maar van de laatste paar dagen op het mooie Curacao. En veel sterkte straks met het afscheid....Een goeie vlucht naar Miami en heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier in the USA. En denk erom, houd het hoofd koel in Las Vegas :-P
    xxxxx

  • 23 Juni 2011 - 14:49

    Marloes:

    Weer een superleuk verslag! Heb er weer van genoten om het te lezen. Het is me alleen een raadsel hoe je bram aan het lezen van boeken hebt gekregen.. Geniet van jullie vakantie in Amerika!

  • 24 Juni 2011 - 13:21

    Pim Van Dinten:

    Hej Manon!

    Leuk verhaal weer om te lezen! Alweer je laatste verslag ongeveer vanuit Curacao! Je zult het wel heel erg leuk gaan krijgen in Amerika! Heel veel plezier alvast en ik zie je nog wel met je koffer!

    Ayo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 67860

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: