Vegas baby! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu Vegas baby! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu

Vegas baby!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

Helloo!

Hier ben ik weer om jullie op de hoogte te brengen van onze prachtige reis door Amerika! De hoeveelste dag en überhaupt welke dag het is weet ik al niet meer.. omdat je constant onderweg bent vergeet je de tijd hier echt!
Ondertussen is de camper echt ons rijdend huisje geworden. Wat is het toch heerlijk om een 'eigen' plekje te hebben en constant je eigen spulletjes bij te hebben! Van mij mag die camper wel mee naar Nederland;)
Het rondtoeren vind ik ook helemaal geweldig. Bijna elke dag komen we op een andere plek en zien we weer nieuwe dingen, de ene plek nog mooier dan de andere. Onderweg zie je zoveel mooie dingen.. ik kijk echt m'n ogen uit. Langs de wegen heb je reusachtige bergen, enorme rotsen, diepe kloven, zandvlaktes enzovoorts. En dan de weg naar Las Vegas.. maar daar kom ik straks op terug!
Tussen Bram en mij gaat het helemaal prima zo saampjes in de camper. We hebben het super gezellig samen.. Het is heerlijk om met z'n tweetjes weg te zijn en soms op plekken te zijn waar verder gewoon niemand is. Wij broaien het samen wel!

Het hoogtepunt van afgelopen week was natuurlijk Las Vegas! Maar eerst begin ik met het eerste National Park dat we hebben bezocht: Joshua Tree.
In mijn vorige verslag had ik al verteld dat we daarvoor nog in Palm Springs waren. Deze plaats staat bekend om de luxe hotels en de rijke mensen die er wonen. Wij wilden zo'n luxe hotel wel eens van dichtbij zien, dus we zijn daar gaan zwemmen! Gelukkig kon dit, door een dagpas te kopen. Echt een heel luxe zwembad met alles erop en eraan. Achteraf even douchen en daar kwam de luxeheid je nog meer tegemoet: er hingen flessen shampoo, cremespoeling, douchegel dat je kon gebruiken en bij de wastafel hadden ze deo, haarlak, bodylotion en alles wat je je maar kunt bedenken. Kijk, dat vind ik nou fijn;)
En daarna dus door naar Joshua Tree NP.
De zaterdagmiddag (16-07) zijn we hier gaan kijken. Je hebt hier verharde wegen waar je gewoon met de camper langs alle bezienswaardigheden kon rijden. Dit park bestond vooral uit verschillende rotsformaties en de bekende Joshua boompjes (vandaar de naam;)), heel het park staat er mee vol. We hebben de Skull Rock gezien (een steen in de vorm van een skelet natuurlijk;)), een heel mooi uitzicht op de bergen en de Hidden Valley (verstopte vallei), waar we een short-cut, of te wel een mooie toeristische route hadden genomen. AHUM! Bram had zo'n leuk idee om de route korter te maken wat betekende dat we over hoge rotsen moesten gaan klimmen en met mijn hoogtevrees was dat niet echt een succes. Dus achteraf was het sneller geweest om om te lopen;) En na een half uur ofzo kwamen we eindelijk weer op de goede weg.
Toen terug naar de camping om daar te koken, af te wassen, te douchen en te slapen!

De zondag was het dan tijd om naar Las Vegas te rijden!! Of zoals Bram het zegt: Las VUgas. Ik was erg benieuwd, want hier keken Bram en ik al een half jaar naar uit;) Je hoort er zoveel verhalen over en nu gingen wij het in het echt zien!
Het begon allemaal met de weg er naartoe. Echt midden in de woestijn, 5 uur lang! Overal waar je kijkt uitgestrekte zandvlaktes en het ene kronkelende weggetje waar wij op rijden, en verder he-le-maal NIKS. Geweldig om dat eens mee te maken! Je bent echt in de middle of nowhere. Op een trein na dan.. op een gegeven moment zagen we een goederentrein en die moest voor onze neus bij een station stoppen. Achteraan in de rij aansluiten (ja er reden toch nog andere mensen!:O) en wachten tot ie weer aanrijd. Degene vooraan in de rij stond er al zeker een half uur en daarachter stonden denk ik 2 auto's. Dus zo heel druk is het nou ook weer niet in de woestijn;)

En dan rijd je weer verder een paar uur lang en dan ineens BAM in the middle of nowhere: LAS VEGAS! Echt zo raar, ineens zie je metershoge gebouwen, heb je weer 5-baanse wegen en is het knetterdruk. Het contrast is zo groot, eerst helemaal niks en dan ineens het andere uiterste. Welke gek heeft er nou ook bedacht om een stad op deze plek te planten:P Het grappige is ook dat als je een beetje aan de rand van de stad komt je gewoon de woestijnbergen en zandvlaktes ziet. Dan besef je pas weer dat je midden in de woestijn zit. In de stad heb je dit namelijk niet echt door;)
Alleen dan dat het heeeel heet is! Toen wij er waren was het zo'n 42 graden en 's nachts koelt het niet verder af dan 30 graden. Als je buiten loopt is het net of er een enorme föhn op je blaast. De airco draaide dus op volle toeren en van een klein stukje lopen moest je eerst een kwartier afkoelen. Maar wat mij nog het meest opviel was die lucht! Suuuper droog, de luchtvochtigheid is hier blijkbaar heel laag, onder de 10%. Daardoor heb je het knetterheet, maar zweet je helemaal niet. Zo raar! Gelukkig was het daardoor wel beter uit te houden.

De camping waar wij op stonden was recht aan de Strip. Dat is de straat waar het allemaal te doen is en daar staan alle hotels. Heel grappig om te zien, de camping was eigenlijk gewoon een grote parkeerplaats met daar omheen allemaal super hoge gebouwen. Er was ook geen enkel boompje te bekennen. We zaten recht tegen het hotel Circus Circus aan. Als we door dit hotel liepen zaten we meteen op de drukste straat.

De hotels zijn hier de bezienswaardigheden. Elk hotel heeft een eigen thema zoals New York, Parijs, Venetië en Rome. In elk hotel zijn wel een paar attracties. Zo zit in het Circus Circus hotel een compleet pretpark, bij het Venetië hotel kun je een gondeltour doen, bij het Parijs hotel kun je in een echte nagebouwde Eiffeltoren en in het New York hotel zit zelfs een achtbaan! Genoeg te zien dus en veel leuke dingen om te doen!

De dag dat we aankwamen zijn we 's avonds meteen de Strip op gegaan. We zijn toen vooral in het Circus Circus hotel gebleven, omdat daar genoeg te zien was en de rest van de avond hebben we in het casino gezeten, waar Las Vegas zo bekend om staat. Echt overal, maar dan ook overal staan gokkasten en constant hoor je piepjes, belletje en dingen rinkelen;) Deze avond eindigde met veel succes, want ik had dikke winst gemaakt! Dus met een blij gevoel gingen we midden in de nacht (half 5 ofzo:P) naar de camper, we konden gewoon niet weg bij die automaten..

Dag 2 hebben we overdag aan het zwembad gelegen. Het was toch veel te heet en konden we mooi de kleur weer even bijwerken. Na een middagje zonnen zijn we gaan douchen en daarna weer naar de Strip. Dit keer wilden we wat verder naar andere hotels.
Bram en ik dachten in het begin dat we alles handig te voet konden doen, het is immers toch maar één straat? Nou, dus niet! De hotels zijn zo groot, één hotel is zeker zo breed als heel de straat door de markt in Rooi;) en dan is dat nog klein denk ik. Dus lopen was niet altijd een optie als je sommige hotels over wilde slaan. Daarom was er een bus waarmee je overal in en uit kon stappen.
Deze avond waren we begonnen bij het Venetië hotel. We hebben daar pizza gegeten op het nagebouwde San Marco plein. Ik ben ooit in Venetië geweest en ik kan je zeggen dat het er precies zoals in het echt uitzag! Ze hebben binnen zelfs een blauwe lucht gemaakt.
Daarna vooral buiten rondgelopen langs de hotels. Op een gegeven moment kwamen we langs een tentje waar je op een motor kon rijden en zogenaamd door de politie achtervolgd werd;) Dus wij op die motor, een grappig filmpje gemaakt en wat leuke foto's. Deze komen nog!
Toen vooral buiten rondgekeken naar de gekke mensen die hier rondlopen. De een nog gekker gekleed dan de ander en de een nog zatter dan de ander. Het is hier echt 24 uur per dag feest en er lopen ook 24 uur per dag knetterzatte mensen rond. Dus de verhalen die je over Las Vegas hoort zijn echt waar;) Je mag hier gewoon met drank over straat lopen en je hebt mega lange drinkbekers die je over je schouder kan hangen. Die willen we nog een scoren als we op de terugweg naar San Francisco weer door Las Vegas komen!
De avond eindigde weer met in het casino zitten, achter mijn vertrouwde automaat die me eerder zoveel geluk gaf. Helaas was dat nu niet het geval en had ik alweer een gedeelte verloren. Maar dit keer had Bram veel geluk! Midden in de nacht gingen we weer een keer naar de camper.

Dag 3 begon met heerlijk uitslapen. Het zijn toch vermoeiende avonden in Las Vegas:P 's middags weer even gezwommen en daarna op naar hét Las Vegas Sign! Het was even zoeken waar het precies was en we moesten nog een eind lopen, maar we waren er! Eigenlijk stelt dat bord helemaal niet zo veel voor in het echt, het is beroemd en daarom is het leuk om te zien! Een paar leuke fotootjes gemaakt en even later liep er ook nog een heuse Elvis Presley over de parkeerplaats. Je moet natuurlijk één keer met een Elvis op de foto zijn geweest in Vegas dus deze kans konden we niet laten schieten;)
Na het Sign zijn we naar het New York hotel gegaan om daar wat te eten. Wat een vet hotel, met het Vrijheidsbeeld buiten en de hoge gebouwen nagebouwd. Hierna nog verschillende hotels bekeken zoals Excalibur, MGM, Tropicana, Parijs en toen maar weer terug naar Circus Circus om wat te gokken;) We hebben veel tijd doorgebracht in het casino, maar ach daarvoor zijn we in Las Vegas!

Omdat we het zo leuk vonden in Las Vegas en nog lang niet alles hadden gezien hebben we besloten om nog een dagje langer te blijven! We lopen nu dus één dag achter op planning, maar dat halen we wel weer in.
Deze extra dag zijn we 's middags al naar de Strip gegaan in de hoop alles te kunnen zien in deze dag. En dat is eigenlijk wel gelukt. We zijn begonnen met Ceasar's Palace (hotel met Rome-thema), prachtige fonteins buiten en romeinse beelden waardoor het net lijkt alsof je echt in Rome bent! Daarna met de bus door naar hotel New York. Geposeerd bij het Vrijheidsbeeld en verder hebben we daar souveniertjes gekocht en zijn we in de achtbaan gegaan! Hij was enger dan ik dacht! Toen we met het karretje omhoog gingen dacht ik al: o mijn god, dat is wel érg hoog! Hij ging echt meters de lucht in en toen gingen we net zoveel meters kei steil naar beneden. Maar hij was wel super vet!
Na de achtbaan zijn we met de bus naar hotel Paris gegaan om daar de Eiffeltoren in te gaan! Een half uurtje wachten en toen konden we met de lift naar boven. In één woord: WAUW!! Wat een uitzicht! Het was intussen al donker dus overal zag je alleen maar lichtjes. Echt prachtig! Je zag de Strip mooi van bovenaf, maar ook Downtown en de rest van de stad.
Hierna zijn we in het Paris hotel wat gaan eten. Het was nogal een deftig restaurant waar we terecht kwamen, dus we voelden ons er niet echt thuis:P Netjes eten is best lastig voor iemand die áltijd knoeit;)
Na het eten hebben we buiten op straat rondgelopen en zijn we wat shows gaan bekijken. Deze shows zijn gewoon allemaal buiten op straat en zijn allemaal gratis te bekijken. Als eerst de fonteinenshow bij een hotel, erg mooi! Daarna bij hotel Mirage een vulkaanuitbarsting van dichtbij meegemaakt, hele mooie effecten! En als laatst bij Pleasure Island een piratenshow bekeken. En dit was niet zomaar show, het was een show met een heleboel effecten en op het eind zinkt het piratenschip!
Hierna was onze energie dan toch echt op na 4 dagen Las Vegas en zijn we naar de camper gegaan. Dit keer niet naar het casino, omdat we wisten dat we er dan weer tot diep in de nacht zouden gaan zitten. De verleiding was erg groot, maar we zijn erin geslaagd om rechtstreeks naar de camper te lopen. Knap he!:P
De volgende dag moesten we ook weer erg vroeg opstaan om te vertrekken naar het volgende National Park, dus wat nachtrust was wel welkom.

En toen was Las Vegas helaas voorbij. Wat een stad was dit toch, echt geweldig!! De mensen zijn gek, het is allemaal to much, te druk en te groot allemaal, maar wat is het toch leuk om mee te maken. Ik heb er een paar super dagen gehad en raad iedereen aan om er een keer heen te gaan!
Wij zijn wel op tijd weg gegaan, want de verslaving aan het gokken werd vort te erg:P Als we eenmaal achter een gokkast zaten dan konden we echt niet meer weg!

Na Las Vegas zijn we verder gegaan richting Zion National Park. Ondertussen hebben we nog meerdere National Parken bezocht en die waren stuk voor stuk zo prachtig, dat ik hierover in een volgend verhaaltje zal vertellen. Anders wordt het wel erg lang;)
Op dit moment zijn we in ieder geval bij het plaatsje Moab, ook midden in de woestijn.

We zijn nu denk ik ongeveer op de helft van de reis, dus we hebben al veel mooie dingen gezien maar hebben ook nog zoveel mooie dingen in het vooruitzicht! Ik heb er zin in!!

Ik zal snel een nieuw verhaaltje plaatsen over onze laatste avonturen, tot dan!!

Dikke kus vanuit de United States!
XXXX

• 26 Juli 2011 - 06:18

Marloes:

Super om te horen dat het zo leuk is daar! We hebben al heel veel kaartjes van jullie gekregen (Miami, Hollywood, Disneyworld) en het is elke keer weer een leuke verrassing om er eentje in de brievenbus te ontdekken, die dan weer van een andere bekende Amerikaanse plaats is. Geniet er nog van!

• 26 Juli 2011 - 12:17

Riky:

Hallo Manon en Bram,

Wat heerlijk om weer zo'n mooi reisverslag van jullie te kunnen lezen.
    Las Vegas is dus ècht super!!!
    Lars en Krista zijn daar ook geweest en raakten er ook niet over uitgepraat.
    Je moet deze stad dus eigenlijk met eigen ogen gaan bekijken, dan geloof je het pas.
    Wie weet hebben wij ooit nog eens de tijd/geld om naar Amerika te gaan.
    Heel veel liefs en tot het volgende reisverslag.

Marius en Riky

PS. Skôn foto's wir.

• 27 Juli 2011 - 07:25

Marti:

Fijn om te lezen dat jullie het zo goed maken samen! Leuk verslag en kei skon foto's. Geniet er nog van!!!
    xxx

• 04 Augustus 2011 - 19:43

Marcel En Marjolijn:

Super om te lezen en de foto te zien.
    Zo herkenbaar, zijn jaloers op jullie !!!!!!
    we zijn erg benieuwd naar het volgende verhaal.
    Geniet ervan en maak mooie foto's.
    Groetjes