The End.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu The End.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

The End..

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Augustus 2011 | Curaçao, Willemstad

Het is voorbij.
Ik zit weer op Curacao, alleen op een hotelkamertje. Heel gek om hier te zijn, maar ook erg leuk! Jammer dat ik maar een dagje kan blijven;)
Mijn reis is ten einde en ik ga naar huis!

Mijn twee vluchten zijn goed gegaan, al had ik in Los Angeles wel meteen 2 uur vertraging. Hierdoor kon ik mijn aansluitende vlucht naar Curaçao maar net halen. Gelukkig heb ik het net gered en kon ik gerust vliegen. Dacht ik tenminste.. want op Curaçao aangekomen bleek ik weeer problemen te hebben met mijn bagage! Het zal ook weer eens niet! Gelukkig had ik mijn grote koffer wel, de andere tas niet. Deze wordt nu naar Nederland gestuurd omdat hij er niet op tijd is om nog op te halen. Dus gelukkig komt dat goed..
Ik vond het wel spannend om helemaal alleen te vliegen hoor! Ik vond het best moeilijk om van Bram afscheid te nemen, omdat ik toen echt op mezelf aangewezen was..
Op Curacao ben ik om 20.00 uur aangekomen. Na het gedoe met de tas heeft Pim mij opgehaald. Echt heel lief! Nu was ik tenminste veilig bij het hotel afgezet.

Doordat ik alleen in het hotel zit kan ik eens goed nadenken over mijn reis van de afgelopen 6,5 maand.
Want wat heb ik toch veel meegemaakt..
Ik heb een geweldige tijd gehad en ik zou het allemaal zo over doen, maar dat kan helaas niet.. daarom is het nu mooi geweest en is het tijd om naar huis te gaan!
Ik heb alles kunnen doen wat ik wou, nieuwe ervaringen opgedaan, de mooiste wereldwonderen gezien en ontzettend veel dingen geleerd. Over het werken in een andere cultuur, het reizen door een andere cultuur, helemaal op mezelf aangewezen zijn, maar het meest heb ik geleerd over mezelf. Ik merk dat ik een hoop levenslessen heb geleerd en dat ik daardoor een stuk sterker in mijn schoenen sta. Ik was een heel onzeker meisje en nu merk ik dat ik een stuk zelfverzekerder ben geworden.
Maar vooral heb ik ontzettend genoten van alles wat op mijn pad kwam.
Er waren minder leuke momenten, zoals de erge heimwee naar huis in het begin en de overal. Toch waren er daarnaast zoveel super mooie momenten die ik voor geen goud had willen missen! Zoals de feestjes en de stranden op Curaçao, de gezelligheid in een studentenhuis, de prachtige natuur van Amerika, het rondtoeren in een camper en vooral: samen met Bram rondreizen!

Want hoewel ik het eerst 2,5 maand allemaal alleen heb gedaan en dat me goed is afgegaan, was mijn reis pas echt compleet toen Bram op Curaçao kwam. We hebben elkaar nog beter leren kennen en we weten wat we aan elkaar hebben. Ik vond het heerlijk om 24 uur per dag samen met hem te zijn en het plan is dan ook om in Nederland te gaan samenwonen. Ik kan nu zeggen dat hij degene is waar ik oud mee wil worden.. echte liefde!

Ooit moet er een einde aan mijn reis komen en hoewel ik dat einde het liefst uitstel, het is gewoon afgelopen nu. Het is klaar!
Met een heel mooi gevoel kijk ik terug op het afgelopen jaar en kan ik zeggen dat dit de mooiste tijd van mijn leven is geweest:) Met de mooiste, grappigste, leukste en ontroerendste herinneringen en duizenden foto's (durf te vragen hoeveel:P) kan ik terug kijken op een geweldige tijd en kan ik deze periode afsluiten.
Deze 6,5 maand is een ervaring geweest die niemand mij ooit nog afneemt!
Ik weet nu zeker dat dit niet mijn laatste reis is en ik ben van plan om nog veel meer van de wereld te zien. Ik ben verslaafd geraakt aan het onderweg zijn en de nieuwe ervaringen! Op het verlanglijstje staat in ieder geval nog Australië..

Wat ik graag nog tegen jullie wil zeggen is:
Geniet van alles wat er op je pad komt! Laat je niet beïnvloeden door anderen, maar doe wat je zelf altijd al graag wil! Want als er iets is dat ik heb geleerd het afgelopen half jaar dan is het dat wel..
En mocht je twijfelen over een stage of grote reis in het buitenland: doen! Je krijgt er zoveel voor terug.. ook ik heb moeilijke momenten gehad, maar ben zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt..
Zo, dat waren de wijze lessen van Manon;)

Ik ga zo meteen lekker slapen om morgenvroeg weer naar het vliegveld te gaan.
Als ik thuis ben dan heb ik nog 2 weekjes vakantie en ga ik lekker genieten van alle dingen daar!
Een hele dag in mijn eigen bedje liggen, tv kijken, een dikke trui aan, stamp eten, naar de kroeg, belachelijk veel Spatlese en Butterscotch drinken, meeblèren op Ademnood en Echte vrienden, rondcrossen in ons autootje, kermissen, maar vooral heeel veel uitrusten.
Helaas zal ik ook aan mijn assessment moeten werken die ik 25 augustus heb, maar daar wil ik nog even niet aan denken:P

Dit was dan mijn aller allerlaatste verslagje van mijn reis en ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van mijn verhalen (ook al waren ze soms wel erg lang:P). Ik vond het in ieder geval erg leuk om jullie op de hoogte te houden en alles van me af te schrijven.
Het avontuur is nu echt afgelopen!
Ayoo Curacao, bye bye United States, I'm coming home!!
XXXXXXXXXXX

I'm going home to the place where I belong
where your love has always been enough for me
I'm running from
You know I think you got me all wrong
I don't regret this life I chose for me
But these places and these faces are getting old
So I'm going home

  • 11 Augustus 2011 - 18:10

    Julia:

    Manon ! Ik heb zeker genoten van al je verhalen maar ik ben toch we erg blij dat je morgen terug in nederland bent! :-)

  • 11 Augustus 2011 - 18:17

    Mario:

    Hoe laat ga je vliegen?
    Gelukkig gaat je tas met de post, dan kun je nog wat extra kilo's meenemen :-)

    Tot morgenochtend !!!!

    Groeten,
    Papa

  • 11 Augustus 2011 - 19:03

    Marti:

    Zo eindelijk, ze komt naar huis! Wat heb ik mijn meisje gemist.... alleen mannen in huis is heerlijk rustig, maar lang niet zo gezellig ;-) Ik heb het gebabbel gemist, je kamer ruikt niet meer naar jou. Maar gelukkig is Iejoor al met de post gekomen! Hij zit nu bij mij op de bank en af en toe stop ik mijn neus in zijn vachtje, en dan ruik ik jou :-)
    Maar het is nu nog maar 1 nachtje slapen en je bent er weer.
    Niemand neemt je dit nog af, dit zijn ervaringen voor het leven. Ik ben gewoon kei trots op je dat je het gewoon gedaan hebt. You Did It !!!!
    En dat Bram een blijvertje is, dat wist ik eigenlijk al wel. Het verdriet wat in zijn ogen lag toen hij afscheid moest nemen van jou, dat zei me genoeg. Hij wilde ook zo graag naar je toe daar in Curaçao! Het is zoooooo fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad. Hier kun je samen op teren ;-)
    Lieve schat ik vind het fijn dat je genoten hebt, maar ik vind het nog fijner dat je naar huis komt. Tot morgen, kusjes mama

  • 11 Augustus 2011 - 19:32

    Marcel:

    Hej , mooi dat je morgen weer thuis bent , Ik denk ook wel dat je veel hebt meegemaakt en gedaan daar zo . Het was echt leuk om dat zo allemaal een beetje te kunnen volgen !Ben echt wel een beetje jaloers om dat zo te zien :)
    Een goeie reis terug naar Holland .

    Groetjes

    Marcel en Lisette

  • 11 Augustus 2011 - 19:45

    Emile:

    Hoi Manon,

    Dus dit is het einde van jouw leuke reisverslagen, die ik altijd met veel plezier heb gelezen... Jammer! Toch lijkt het me leuker om je weer in het echt te zien en te spreken!

    Fijne reis!

  • 11 Augustus 2011 - 20:31

    Mama Betsie:

    Hoi Manon.
    Wat een mooi laatste verhaal. Vooral het tussenstukje ontroerd me!
    Meisje: goeie en behouden thuisreis.
    En tot morgem!

  • 11 Augustus 2011 - 21:01

    Pim Van Dinten:

    Heej Manon!

    Echt een leuk verhaaltje nog! Goed samengevat hoe je alles beleefd hebt. Wat zul je het gaan missen allemaal! Ik ga nog even een paar daagjes genieten en dan kom ik je achterna! :) Hopen dat het met je koffer allemaal goed komt nog. Fijne reis he!

    Tot op Rooi Kermis!

  • 13 Augustus 2011 - 16:56

    Olivier:

    Wat een mooi verhaal :')

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 12195
Totaal aantal bezoekers 67787

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: