Disney en het begin met de camper! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu Disney en het begin met de camper! - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu

Disney en het begin met de camper!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Juli 2011 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hoi iedereen!

Vorige week zijn we de hele week in Walt Disney World geweest! Het was echt super! Dit weekje heeft me heel goed gedaan.. mijn heimwee naar Curaçao was stukken minder en ik heb genoten als een klein kind:) De parken waren heel mooi en wat was het groot allemaal! Veel groter dan Disneyland Parijs.. je had 4 themaparken en dan ook nog 2 waterparken. En dat allemaal heel groots opgezet. Je kon niet even te voet van het ene naar het andere park, maar dat moest met de monorail, boot of bus. Veel te zien dus! We hadden een toegangskaartje voor 7 dagen gekocht en dat hadden we ook zeker nodig om alles te kunnen zien.

Na de treinreis waar ik mijn vorige verhaaltje eindigde zijn we prima in Orlando aangekomen. We hebben de taxi gevangen en zijn naar het hotel gereden. Dit keer gelukkig wel een erg fijn hotel! Ruime kamer en alles zag er netjes uit. En het voordeel was ook nog dat het pal naast de Disney parken lag. Maar die omgeving rond het hotel joh.. een en al reclame, reclame en nog eens reclame! Alleen maar versierde gebouwen en borden waarop stond dat ze Disney kaartjes verkopen en ook weer willen hebben. Er is daar blijkbaar een enorme handel in. Maar blijkbaar is dat allemaal niet te vertrouwen en lichten die mensen je alleen maar op. Ben ik dus blij dat we de kaartjes gewoon via internet hebben gekocht!
Na onze spullen uitgepakt te hebben zijn we die middag meteen naar een waterpark gegaan: Blizzard Beach. Dit is een waterpark helemaal in winterse stijl gebouwd. Erg grappig, want ze hebben een skilift gemaakt waar je mee naar boven op de met (nep)sneeuw bedekte berg kan gaan en dan van de zogenaamde sneeuwglijbanen naar beneden kan glijden. En dat allemaal in 35 graden;) Echt super vette glijbanen met een mega steile waar Bram vanaf is gegaan. Ik durfde niet:P Tot 's avonds bij de glijbanen gespeeld en daarna nog even naar Downtown disney. Hier heb je allemaal Disney winkeltjes en restaurantjes en kroegen enzo. Na hier rondgelopen te hebben zijn we naar het hotel gegaan. Daar wat wasjes gedraaid bij de wasserette en toen heerlijk gaan slapen! Want wat waren we kapot van de reis..

De maandag (04-07) hadden Bram en ik iets heel speciaals te vieren, want die dag waren we een jaar bij elkaar! En waar kan dat beter dan in romantisch Disney?:) Ook was het deze dag Independence Day in Amerika, dus het beloofde een leuk dagje te worden! We zijn de hele dag naar het Magic Kingdom geweest. Dit noem ik het 'echte, normale' Disney park, omdat ze deze in alle Disneyparken over de wereld hebben. En het is het park met hét beroemde kasteel! Als je het Disney gevoel nog niet had, dan krijg je dat in dit park zeker! 's avonds super mooi vuurwerk bekeken speciaal voor Independence Day. Een geslaagde dag!

Dinsdag (05-07) zijn we de hele dag naar Hollywood Studios geweest. Een park dat helemaal in filmstijl gebouwd is. Allemaal filmsets, een kijkje achter de schermen enz. En je hebt er de Tower of Terror en de Rockin' Rollercoaster;) De hele dag in deze attracties geweest en 's avonds een super mooie lichtshow en vuurwerk op het water bekeken. Ook een erg leuk dagje!

Woensdag (06-07) zijn we naar het waterpark Typhoon Lagoon gegaan. Dit is een waterpark waar zogenaamd een tornado overheen heeft geraasd. Er is daarom een hoge berg met daarop een kapot schip en overal liggen wrakstukken. Het allervetst van dit park is het grote surfbad waarin echt mégagrote golven worden gemaakt. Als er zo'n mega grote golf komt dan hoor je iedereen kei hard gillen en in de verte zie je alle mensen in de golf verdwijnen. En dan komt ie op jou af en het enige wat je dan kan doen is snel je adem inhouden en met de golf meegaan. Je word dan wel een paar meter verderop geslingerd;) Verder nog een super gave achtbaan-glijbaan en nog wat leuke glijbanen. De hele middag lekker gespeeld in het zonnetje, waardoor we weer eens verbrand waren.
's Avonds naar huis gegaan om te douchen en toen weer naar het Magic Kingdom. We wilden daar nog eens het andere vuurwerk gaan kijken. Hierna nog in verschillende attracties geweest, die overdag heel druk zijn.

Donderdag (07-07) zijn we naar het Animal Kingdom park gegaan. Dit is een soort grote dierentuin met attracties erbij. Maar we waren nog maar net in het park en waren net met Eeyor (:D), Winnie de Pooh en Teigetje op de foto geweest en wilden naar onze eerste attractie gaan toen het uit het niets KEIhard begon te stormen! Echt hele erge stortregen en dikke onweer. We moesten dus snel ergens gaan schuilen. Vervolgens hebben we daar meer dan een uur gestaan totdat de regen iets minder was. Ondertussen poncho's gehaald en toen gingen we toch maar verder. De rest van de dag heeft het geregend.. Toch nog verschillende leuke attracties kunnen doen:)
Toen het park sloot zijn we bij het Rainforest Café gaan eten. Een super mooi restaurant helemaal versierd in jungle stijl, compleet met nepapen, olifanten enz.
Buiten in de regen op een taxi gewacht en toen konden we lekker droog naar het hotel.

Vrijdag (08-07) zijn we naar het Epcot park geweest. Dit is een park waarin ze verschillende landen hebben nagebouwd, zoals Italië en Duitsland. Erg leuk om te zien! Overal hadden ze leuke restaurantjes en bandjes die aan het optreden waren. Super gezellig. In het begin hadden we nog veel regen, maar daarna werd het weer mooi weer:) Ook wat leuke attracties en 's avonds hebben we ook hier heel mooi vuurwerk gekeken.

Zaterdag (09-07) zijn we weer naar het Magic Kingdom geweest. Daar alle attracties gedaan waar we nog niet in waren geweest. Tussendoor zijn we heel even naar Hollywood Studios geweest omdat we daar nog een paar attracties moesten doen. Toen weer terug naar Magic Kingdom om het vuurwerk te kijken en souveniertjes te kopen!

En toen was Disney alweer voorbij:( Ik vond het een geweldige week! Even een weekje net een klein kind zijn;) We hebben veel plezier gehad!
De verschillen met Disneyland Parijs zijn trouwens best groot. Zo heb je hier veel meer parken en ook waterparken. Maaar het vertrouwde Disneyland Parijs blijft toch wel mijn favoriet!

Na alle Disneypret was het tijd om de campertocht door West-Amerika te beginnen! Eindelijk, onze reis die we al zo lang van tevoren hadden gepland en waar we zo naar uitkeken!
Het begon met zondag heel vroeg opstaan om naar het vliegveld te gaan.. Op het vliegveld duurde het kei lang met inchecken enz, nogal slecht geregeld in Amerika.. De vliegreis zelf ging heel goed! Geen turbulentie of niks, heel rustig allemaal. De vlucht duurde 5 uur, op naar LA!
Ik zat bij het raam dus had super mooi uitzicht op de woestijn en bergen enzo.
Op Los Angeles aangekomen bleek dat we weer, net als op Aruba, problemen hadden met de bagage.. dit keer was Bram zijn koffer niet aangekomen! Het bleek dus dat zijn koffer nog in Orlando was achter gebleven.. Wij natuurlijk helemaal balen en toen moesten we nog een uur bij de bagageservice regelen dat die koffer toch naar LA zou komen.. De koffer zouden ze dan naar het hotel brengen, tussen 7 en 8 uur. Uiteindelijk kwam ie om half 1 's nachts bij het hotel aan! En wat blijkt, hebben die lompe boeren z'n koffer ook nog eens kapot gemaakt:S
Maargoed, het hotel was wel heel mooi én we hadden uitzicht op dé Hollywood letters:D In dit hotel zijn we 2 nachten gebleven.
De temperatuur in LA was trouwens wel even wennen.. het is er overdag ongeveer 25 graden en 's nachts mega koud. Voor jullie misschien een lekkere temperatuur, voor mij ijskoud omdat ik een half jaar niet bij temperaturen lager dan 26 graden ('s nachts) ben geweest;)

De maandag (11-07) hebben we Los Angeles bekeken. De Walk of Fame en we hebben een bustour gedaan door Beverly Hills, de Hollywood letters en de huizen van beroemdheden. Mooi om te zien!

En dinsdag (12-07) was het dan eindelijk zover om de camper op te halen! Er stond een limo voor de deur om ons erheen te brengen!
Bij Cruise America aangekomen kregen we een uitleg en hebben we onze spullen ingeladen. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en dat was verrekte veel! We zijn daar dan ook erg lang mee bezig geweest;) We kunnen nu wel even vooruit!
Daarna een camping in Los Angeles opgezocht. Het rijden er naartoe is wel even wennen.. Bram die reed, maar ik kon merken dat het wel wat anders is dan een auto!;) De camper is 3 meter breed en lang.. maar de wegen hier zijn nog het meest wennen! De snelwegen zijn allemaal 5-baans en ze halen je van alle kanten in.
Op de camping hadden we ook wi-fi, dus dat is erg fijn! Dat heb je hier geloof ik op bijna elke camping..

De camper is trouwens super fijn! Hij is niet heel groot, maar wel luxe! We hebben een airco, een oven en een grote koelkast. De 'badkamer' is alleen wat minder luxe, hij is denk ik 1 bij 2 meter en daarin zit de wc, douche én wastafel;) maargoed, we hebben ons eigen huisje op wielen en niks is fijner dan dat! Gewoon altijd onze eigen spulletjes bij:) Heel wat fijner dan al die hotels, nu voelt het écht als vakantie! En we zijn telkens op campings, wat ik super gezellig vind. Dit is pas genieten!

De woensdag (13-07) zijn we verder gereden richting San Diego. Dit is een stadje onder Los Angeles. De weg er naartoe loopt helemaal langs de kust, erg mooi! We zijn bij verschillende strandjes gestopt en hebben er dan ook lekker op ons gemak over gedaan. De stranden lijken een beetje op de stranden zoals in NL, en de watertemperatuur ook;) Ik had al ergens gelezen dat het water hier maar ongeveer 15 graden is in de zomer.. koud!
Wat dat betreft dus een groot verschil met Curaçao;) Maargoed, zo'n stranden zoals daar heb je bijna nergens he..
Er zijn hier wel super hoge golven, echt prachtig om te zien! Daarom komen hier ook alle surfers naartoe..
Op San Diego hebben we de camper weer op een camping gepland. De campings zijn trouwens best grappig, ze zijn allemaal geasfalteerd en lijken meer op parkeerplaatsen voor campers. En wij hebben echt maar een kleine camper joh vergeleken met al die campers die hier staan! Zo, wat een mega dingen overal! Echt heel grappig om te zien:P

De volgende dag (14-07) zijn we naar de San Diego Zoo geweest. Dit is een wereldberoemde dierentuin. Echt heel veel beestjes hebben ze daar;) We hebben er de hele middag rondgelopen en daarna zijn we via de mac richting Palm Springs gereden.
We hebben er ondertussen alweer 300 mile opzitten! Het schiet al op;)

En nu zit ik dan op een camping in Palm Springs genietend van een prachtig uitzicht met bergen en een heeerlijk weertje (hier is het gelukkig wel weer heel warm, zoals ik gewend ben:D) Net maar weer eens een wasje gedraaid en dalijk gaan we richting het centrum om ergens heerlijk in de zon te kunnen liggen:)
En dan gaat vanavond de reis verder naar Joshua Tree NP!

Ik heb het echt helemaal naar mijn zin en ben benieuwd wat er allemaal nog op ons pad komt! Wat ik wel weet is dat ik ontzettend blij ben dat we deze reis hebben geregeld! Ik ga er dan ook dubbel en dwars van genieten:D

De foto's van Amerika komen in NL wel een keer, dat kost me nu veel te veel tijd die ik liever ergens anders in wil steken! Dus jullie zullen geduld moeten hebben tot ik weer terug ben;)
Want over een paar weekjes zie ik jullie allemaal weer!!:D

Tot mijn volgende avontuur vanuit de United States!

XXX
PS. Het tijdsverschil met NL is hier 9 uur!!

• 15 Juli 2011 - 21:20

Betsie:

Wat leuk allemaal! En nu nog meer genieten van alle nieuwe indrukken! xxx

• 16 Juli 2011 - 18:09

Marti:

Hoi Manon en Bram, ik word zelfs een beetje jaloers op jullie! Want idd op de camping is toch wel veel leuker dan in het meest luxe hotel. En dan nog wel met zo'n skonne camper! Geniet er nog lekker van!
    xxxx Marti

• 16 Juli 2011 - 18:09

Mario:

Gelukkig kun je weer foto's maken met een stiekje ...

• 16 Juli 2011 - 20:21

Maartje:

Heey,
    Je hebt een hoop parken bezocht daar rondom disney en nu een hele tocht door amerika met de camper. Ik zie je in Nederland zit nu in Madrid, de nachttrein vanuit Lissabon was niet fijn want ik kon daar dus echt niet in slapen.
    Veel plezier daar nog ik ga vanavond het uitgaansleven in Madrid te checken. Tot in oud rooi shotjes drinken, bzb en ademnood.
    x

• 18 Juli 2011 - 07:54

Laurie:

Hey,
    Weer een leuke blog om te lezen en wat heb je al veel gezien joh. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Nou geniet er nog van, want voordat je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje (waar het overigens al een week koud is en de komende week nog erg veel regen wordt voorspeld:P).. xx