Aruba! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Aruba! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Aruba!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Juni 2011 | Curaçao, Willemstad

Bon dia Bon tardi Bon nochi

Het afgelopen weekend stond in het teken van Aruba!
Na een nachtrust van 2 uurtjes vertrokken wij donderdagochtend (2-6) al heeel vroeg naar Hato om op het vliegtuig te stappen! Om half 4 (midden in de nacht dus:|) moesten we opstaan. Terwijl wij opstonden kwamen de meeste mensen thuis van het stappen, erg grappig om al die mensen zo zat te zien terwijl wij net aan een nieuwe dag beginnen!
Iris was zo lief om ons naar Hato te brengen en daar begon ons heerlijke relax weekendje! Ik was er echt aan toe na al de drukte van de afgelopen weken!
Op Hato aangekomen bleek dat de incheckbalie nog lang niet open was.. dus wij wachten, wachten, wachten en een uur voordat we zouden vliegen was hij nog niet open! Wij helemaal stressen, want dit kan toch niet normaal zijn? Blijkbaar waren wij de enige die zo gestrest waren want de andere mensen zaten heel rustig te wachten, die zijn het natuurlijk wel gewend..
Uiteindelijk ging de balie 3 kwartier voordat we vlogen open. Wij helemaal haasten, snel de roltrap op en door de douane. Kwamen we bij de gate aan, moesten we daar vervolgens ook nog een half uur wachten.. de snelheid hebben ze hier zelfs op een vliegveld niet uitgevonden!
Toen de gate door en buiten blijkt maar weer dat het geen Schiphol is, want we werden niet in een bus of door een slurf naar het vliegtuig (die midden op het terrein stond) gebracht, maar we moesten lopend het hele terrein over!
Uiteindelijk vlogen we i.p.v. 7 uur om half 8 en kwamen we om 8 uur 's ochtends op Aruba aan!
We hadden trouwens echt zo'n minivliegtuigje! Ik vond dit doodeng, omdat ik nog niet zo vaak heb gevlogen en je bij dit ding echt álles hoorde. Maar natuurlijk was de vlucht helemaal prima gegaan. Hij duurde ook super kort, we waren echt nét boven in de lucht toen werd omgeroepen dat we weer gingen dalen;)

Op Aruba aangekomen wilden we onze koffers ophalen, maar wat bleek: onze koffers waren achtergebleven op Curaçao!! Ik flipte m helemaal want ik kan dus echt niet tegen veranderingen en het idee dat ik mijn eigen spulletjes nu niet bij me had vond ik niet fijn! De volgende vlucht vanuit Curaçao zou pas om 6 uur 's avonds zijn dus dan zouden onze koffers ook pas op Aruba aankomen.
Achteraf viel het natuurlijk allemaal reuze mee, want 's avonds kwamen onze koffers gewoon aan en hadden we toch een leuke dag gehad. Maar op het moment zelf..
Die dag zat er dus niks anders op dan met de auto rond te gaan rijden, want onze zwemkleren zaten ook in de koffers. We hadden een auto gehuurd en hebben daarmee het hele eiland rond gereden. Dit is ook niet zo moeilijk, want Aruba is ontzettend klein vergeleken met Curaçao:P Regelmatig heb ik op de kaart gekeken van huh? zijn we nu al hier??
In één dag hadden we dus al zowat het hele eiland gezien. Eerst even naar Oranjestad om wat te eten en daarna de stranden bekijken.

Wat me al meteen opviel was dat Aruba zoo anders is dan Curaçao! Het was daar veel toeristischer, ontzettend Amerikaans en alles is er veel beter geregeld. Zo zijn de wegen veel beter en alles is veel schoner. Ik heb daar ook geen een zwerver of zwerfhond gezien.. en het strand is ook mooi! Het is eigenlijk één groot lang, breed strand i.p.v. kleine strandjes zoals hier op Curaçao. Maargoed, het heeft allebei wel iets en het is leuk om een keer die grote verschillen te zien.

Na de eilandtour zijn we naar het hotel gegaan want na 4 uur mochten we in de kamer. Zo, wat een luxe! We hadden een grote kamer met een heeerlijk bed met super dikke dekens, een keuken, een bank, tv (!) én het allerbelangrijkst.. airco!! Wat een verademing vergeleken met dat hete stinkhok van ons op Curaçao;)
Ik plofte dan ook op het bed neer en viel meteen als een blok in slaap.. zo heb ik de rest van de middag/avond liggen slapen en toen ben ik toch maar even opgestaan om te douchen om vervolgens gewoon weer de hele nacht verder te slapen.. Ik had het blijkbaar nodig!:P

De volgende dag (3-6) werd ik dan ook helemaal uitgerust wakker:) Die middag zijn we Palm Beach gaan verkennen en hebben we daar wat leuke foto's gemaakt. Wat lopen daar toch veel Amerikanen rond! Echt leuk om te zien. Daarna lekker aan het zwembad gelegen inclusief bubbelbad en bar in het water!
's avonds bij het restaurant van het zwembad gegeten en toen terug naar de kamer gegaan om heerlijk van de koelte te genieten en onder een warme douche te springen.
Om half 9 gingen we naar de bios want we hadden kaartjes gekocht voor The Hangover 2! Wat een geweldige film! Net zoals bij het eerste deel heb ik bij dit deel ook weer helemaal dubbel gelegen..
Na de film zijn we meteen weer naar het hotel gereden om daar lekker te gaan slapen.

Die dag daarna (4-6) gingen we namelijk al heel vroeg op jeepsafari! Om 7.50 werden we bij het hotel opgehaald. Dit was erg leuk, echt een hele ervaring! En het leuke was ook nog dat Bram de hele weg zelf heeft gereden! Voor die mensen natuurlijk makkelijk, want dan hoeven ze geen extra personeel in te zetten.. Het grappige is ook dat ze geen een keer hebben gevraagd of Bram z'n rijbewijs wel heeft of ervaring heeft ofzo:P En dat terwijl hij verantwoordelijk was voor 8 man in de jeep!
Maar natuurlijk had Bram heel goed gereden en al die Amerikanen achterin bleven hem maar complimentjes geven: 'you're doing great man!' en 'he's so good driving!'
Tijdens de jeepsafari zijn we bij de Natural Bridge geweest (die overigens 5 jaar geleden was ingestort dus veel hadden we er niet aan:P), een fort van de piraten, Donkey (ezel) Farm en de Natural Pool. Dit laatste was het hoogtepunt, want dit was water helemaal verscholen tussen de rotsen! Heel mooi:)
De weg er naartoe was ook een hele happening! Toen wist ik pas wat de betekenis van het begrip jeepSAFARI was. Jezus mina, wat een weg!! alleen maar zand en stof en er lagen mega grote rotsen en daar gingen wij overheen. En dan zie je de afgrond zo voor je.. we gingen dan ook steil omhoog en naar beneden en wiebelden super erg op en neer.
De terugweg was zelfs nog minstens 10x zo erg. We moesten steil omhoog en net bij dat stuk stond een auto stil met een lekke band. Met als gevolg dat we een nóg ergere route moesten nemen en daar kwamen we niet omhoog. Kei vaak opnieuw geprobeerd en op een gegeven moment dacht ik echt dat we met z'n allen in de afgrond zouden storten. Iedereen stapte toen uit en toen ging de jeepman het proberen. Ook hem lukte het eerst niet maar uiteindelijk na veel pogingen waren we dan toch omhoog!
Pff mijn dosis avontuur had ik in ieder geval wel gehad:P

Na de jeepsafari werden we weer bij het hotel afgezet en daar hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen.
Daarna gaan douchen en bij Palm Beach bij een pizzeria wat gaan eten om vervolgens de kroegen van Aruba eens te verkennen! Vooral bij Senor Frog gezeten waar ze lekkere cocktails hebben. Bij andere kroegen was het erg rustig voor een zaterdagavond.. best vreemd, maar we vonden het niet zo erg want we zijn toen op tijd weer naar het hotel gegaan om op het heerlijke bed neer te ploffen.

De zondag was helaas de laatste dag alweer en na uitgecheckt te hebben, gingen we wederom aan het zwembad liggen. Het was die dag best bewolkt dus we hebben vooral aan de bar in het zwembad gezeten om daar een cocktail te drinken;)
Op tijd zijn we gaan omkleden en met onze koffers naar de auto gegaan, omdat we nog even bij het California Lighthouse wilden gaan kijken.
Grappige foto's gemaakt en hierna terug naar Palm Beach gereden om daar bij Hooters te gaan eten! Dit is een echte Amerikaanse tent met allemaal van die sletterige vrouwkes die je eten komen brengen;) Achja, leuk om eens meegemaakt te hebben, maar het eten was nou niet echt denderend! Echt van die vieze, vette zooi. Toen we gingen moest Bram natuurlijk als bewijs even met die vrouwkes op de foto..
En toen was het alweer tijd om naar het vliegveld te rijden! Gelukkig was de incheckbalie nu wel gewoon op tijd open. Nog even langs het souvenirwinkeltje, want een magneetje van Aruba mag natuurlijk niet ontbreken bij mijn collectie. Daarna door de gate om vervolgens zelfs eerder (hoe is het mogelijk:P) dan gepland te vliegen. Om 21.50 kwamen we weer op Curaçao aan.

En toen waren we weer terug in ons eigen vertrouwde celletje, na een ontzettend leuk weekend waarin we heerlijk hebben gerelaxt en waarin we van Aruba en elkaar hebben genoten! 4 dagen gaat altijd te snel voorbij:(
Het is dan gewoon erg om weer naar Curaçao te moeten! En wat was ons hete kamertje toch weer wennen vergeleken met dat luxe hotel.. En dan is Curaçao al geweldig;) Waar klagen we hier toch over he..

Sinds Aruba heb ik ook ontzettend veel zin in Amerika! Gelukkig is het nog maar 3 weekjes en dan gaan wij het andere grote avontuur tegemoet! Ik moet zeggen dat ik het echt heel jammer vind als ik hier weg moet, maar van de andere kant heb ik ook alles wel gezien hier en mag het einde komen.
De laatste weekjes dus nog even flink genieten hier en dan hetgeen waar ik zo ontzettend naar uitkijk: Miami, Disney en Californië!

XXXXXXXX

Ps. Foto's van Aruba kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Aruba2TM0506?authkey=Gv1sRgCIX-7PSxgLjG-wE#

  • 09 Juni 2011 - 20:01

    Betsie:

    Hoi Manon en Bram!
    Wat een heerlijk weekendje!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!
    xxx

  • 09 Juni 2011 - 21:15

    Olga:

    Hey Manon (en bram)

    Ik volg je verhalen nog steeds ;). Aruba is leuk he!! Toen ik daar was heb ik eerst een uur onder de douche gestaan en vervolgens 15 uur geslapen ofzo. Warm water + airco was echt een luxe toen!!! Herken trouwens die foto's waar jullie aan het snorkelen zijn.. weet even de naam niet meer maar daar ben ik ook geweest!

    Verder ben je echt super bruin,ik ben jaloers! En vind jullie 2 een leuk stel :D

    xx

  • 10 Juni 2011 - 11:20

    Marti:

    Hahaha, het lijkt erop dat jullie de meeste tijd in bed hebben doorgebracht ;-) Snap ik wel hoor, ik heb jullie hete hok in Willemstad gezien :-p
    En het aftellen is nu echt begonnen! Nog een paar weekjes en dan kunnen jullie aan je grote Amerika avontuur beginnen. Als jullie vertrekken, gaan wij ook bijna nar Hongarije :-) Jippieeeee wij hebben er net zo veel zin in als jullie! Geniet nog van je laatste weekjes op Curacao!
    xxx

  • 12 Juni 2011 - 12:32

    Ilse:

    hey manon! Lekker er ff tussen uit geweest dus! Wel raar dat het daar zo anders is...Succes nog met je stage daar en de laatste 3 weken daar. Daarna veel pelzier in amerika en tot op de kermis in rooi!
    bedankt voor jullie kaartje trouwens!
    groetjes,
    Ilse en pascal

  • 14 Juni 2011 - 17:51

    Pim Van Dinten:

    Heej Manon en Bram!

    Echt leuk dat jullie naar Aruba zijn geweest. Ik wil er heel misschien mijn laatste week ook nog heen gaan. Ik hoor van iedereen dat het daar veel schoner en beter geregeld is ja. Nu van jullie dus ook weer! Een wereld van verschil dus, terwijl het zo dicht bij elkaar ligt.

    Geniet nog even van jullie tijd hier op Curacao en ik kom jullie vast nog wel tegen. Donderdag ook naar de Full Moon party @ Bermuda???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 67863

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: