Het paradijs! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Het paradijs! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Het paradijs!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Juni 2011 | Curaçao, Willemstad

Halloooo iedereen!

En alweer een nieuw verslag van de afgelopen 2 weken op het zonnige Curacao, met temperaturen rond de 35 graden en een strakblauwe lucht! De wind is ondertussen ook weer volop aanwezig dus het is goed uit te houden hier.. heerlijk!! That's life on the Carribean!
Terwijl ik dit typ zit ik er zo rood als een kreeft bij, dus dat zegt denk ik genoeg;)

Toch was het de afgelopen tijd niet alleen maar genieten.. in tegendeel, ik had een erg belangrijke opdracht voor mijn school en dat was dat ik afgelopen donderdag voor zo'n 25 ouders een voorlichtingsbijeenkomst zou gaan geven! Spannend! Ik heb hier veel voor moeten voorbereiden, dus regelmatig afspraken met mijn contactpersoon en veel leren. Uiteindelijk is het allemaal helemaal goed gekomen en heb ik een Goed van mijn praktijkbegeleidster gekregen:D Nu is het dus weer even rustig en kan ik me concentreren op de leuke dingen zoals Aruba komende week!

En wat gaat de tijd toch snel.. ik heb het al heel vaak gezegd, maar je hoeft maar een keer met je ogen te knipperen en sjoeff er is weer een dag voorbij! Terwijl ik dat in het begin wel prettig vond, vind ik dat nu helemaal niet leuk! Ik wil nog niet dat deze mooie droom voorbij is! Nog een maand te gaan..

Tussen de schoolopdrachten door hebben we ook weer veel leuke dingen gedaan, zoals Klein Curacao!
Ik zal beginnen bij de week van 16 mei. Een rustige week waarin ik eigenlijk een beetje de dagelijkse dingen heb gedaan. 's ochtends stage waar het de laatste tijd iets drukker is, omdat het einde van het schooljaar nadert en er verschillende kinderen getoetst moeten worden.
Verder was het deze week niet zo'n mooi weer en tja, op Curaçao kun je niet zoveel doen als het regent!
Dus was het maandag een dagje thuis blijven en voor school aan de slag gaan.
Dinsdag zijn we 's middags toch naar St. Tropez gegaan maar daar begon het kei hard te regenen dus in de zon liggen ging niet werken. Dan maar een beetje achter de laptop bij het zwembad zitten.
Woensdag hadden we geen zin om weer een middag niks te doen, dus toen zijn Bram ik door de stad gaan lopen en naar het Rif Fort gegaan. Dit is een winkelcentrum met alleen maar megadure winkels, dus het was meer windowshopping dan echt shopping;) Bij het Rif Fort is ook de megapier, waar alle grote cruiseschepen aanmeren. We zijn daar even gaan kijken, waar op dat moment net een boot vertrok.
Donderdag had ik 's middags een afspraak met mijn contactpersoon van de voorlichtingsbijeenkomst die ik zou gaan geven. We hadden de laatste voorbereidingen besproken. Daarna meteen door naar de AH om boodschappen te doen en toen thuis de hele middag/avond liggen slapen, ik had het schijnbaar nodig..

En toen was het vrijdag en was het alweer weekend!! En dat moest goed ingeluid worden met een middagje heerlijk op Mambo liggen met Iris en Rianne. Het was ondertussen prachtig weer geworden, dus het weekend kon nu al niet meer stuk. Eerst liggen bakken en daarna zijn Bram en ik op de jetski gegaan! Echt super leuk! Een beetje over het water rondcrossen:) Ik had het al vaker gedaan dus wist hoe het was, maar ik vond het toch stiekem best eng;) Vooral toen ik bij Bram achterop zat want die ging toch wel stukken harder dan mij!
Hierna naar huis gegaan om te douchen waarna we het patio feest hier aan de overkant hadden! Zelfde gezellige feestje als de vorige keer met goedkope drank.. en dat leid tot leuke taferelen en een erg gezellige avond!

Zaterdag (21-05) hadden Bram en ik een scooter gehuurd voor een dagje! En niet zomaar één.. nee, een retro scooter;) echt een geweldig ding en super leuk om mee rond te crossen! Omdat ik nog nooit brommer of scooter heb gereden moest ik hem natuurlijk wel even testen op de patio.. maar dit ging niet zo heel goed:P dus Bram die heeft vooral gereden en ik zat mooi veilig achterop. Ik heb ook een klein stukje op de weg gereden.. Tja, hoe dat ging.. we leven nog, laten we het daar op houden.
Onze eerste stop was al bij Wilhelmina. Daar hebben we heerlijk geluncht, om vervolgens naar het oosten van Curacao te rijden! Ik had dat gedeelte nog nooit gezien, dus was benieuwd.. Als eerst wilden we naar het slavenpark, maar daar aangekomen zag het er wel erg dicht uit dus toch maar niet heen gegaan. Vervolgens was het zoeken naar het bekende kruidenvrouwtje.
Wij zoeken, zoeken, zoeken, maar we konden het maar niet vinden.. 10x fout gereden en op de meest ranzige en engste plekken van heel Curacao gekomen volgens mij. Op een gegeven moment kwamen we langs een weg waar ontzettend stonk en daar lag zomaar een uitgebrande auto op z'n kantje langs de weg en even verderop een enorme stapel wasmachines, ovens enz.!
Maar dat was nog niet alles.. want nog verder lagen echt enorme bergen afval en je wil niet weten wat daar allemaal tussen ligt.. de geur is dan ook niet te harden! Ik schrok hier heel erg van en vond het maar een enge plek om te rijden.. het leek ons ook niet slim om zomaar ergens te stoppen dus we zijn vooral erg snel doorgereden! En wat denk je, op een gegeven moment loopt de weg gewoon dood! Daar eindigt blijkbaar het oosten en houdt de weg ineens op en de rest is bos. Dat bos (het oostpunt dus) is van iemand die die grond gekocht heeft.
Uiteindelijk, na het gevraagd te hebben, hadden we het kruidenvrouwtje gevonden. Wij veel verwachtingen maar natuurlijk: het was een grote flop! Het was gewoon een klein tuintje waar je doorheen kon lopen en dan moest je langs allemaal plantjes en kruiden lopen:S voor ons niet echt sensatie.. 2 minuten later waren we de tuin dus alweer uit en zijn we verder gereden.
Ons volgende doel was de Sint-Jorisbaai. Weer veel zoeken en fout rijden en toen kwamen we eindelijk op de goede weg uit. En net op het moment dat je denkt dat de schokkende dingen die je tegenkomt niet meer erger kunnen, kom je bij de Sint-Jorisbaai aan waar alleen maar bergen en nog eens bergen afval liggen én.. een dooie hond met een zak over zijn hoofd die er zo te zien al even lag! Blijkbaar dumpen alle mensen hun afval en rotzooi hier, omdat het oosten toch overal doodloopt..
Ik vond het de meest lugubere plek waar ik ooit ben geweest en we zijn echt als een speer weer omgedraaid.
Ik kan je zeggen: het was 'leuk' om het oosten een keer gezien te hebben, maar voor mij nooit maar dan ook nooit meer het oostpunt!!
Echt schokkend wat we allemaal zijn tegengekomen, zo zie je ook eens de andere kant van het eiland..
Op de terugweg naar huis langs de Kleine Wereld gereden om daar een hapje te eten. Dit restaurant ligt aan een haven en daar hebben we kleine haaitjes zien zwemmen!
Na het eten naar huis gereden om snel te gaan douchen.

Want die avond was het álweer tijd voor een nieuwe versie van Goud & Fout!! Deze editie was extra ingepland dus wij wisten het ook pas 2 dagen van tevoren.. was dat even een leuke verrassing:) alleen.. Bram en ik hadden al gepland dat we de zondag naar Klein Curacao zouden gaan. Maar dat hadden we toch maar even verzet, want Goud & Fout mag je niet missen! En om 6.45 bij de boot aanwezig zijn na zo'n feest leek ons niet helemaal handig..
Dus we konden helemaal los die avond bij Goud & Fout! En dat hebben we dan ook zeker gedaan door weer lekker te feesten op de geweldig foute muziek:D
Dat feesten heeft me helaas ook nog iets opgeleverd, namelijk een gekneusde teen. Ik was zo slim om te gaan jumpen en tja, blijkbaar kan ik het niet goed want ik heb toen enorm hard mijn teen gestoten! Ik probeerde door te gaan, maar op een gegeven moment werd de pijn zo erg dat ik niks meer kon. Dus toen was de avond zowat over voor mij en heb ik de rest van de tijd op het strand gezeten met Bram, helaas.. Gelukkig is mijn teen nu weer bijna helemaal beter:)

Zondag (22-05) werd het weer eens lang uitslapen voor Bram en mij. Begrijpelijk, na zo'n feest;)
Rond half 4 gingen we pas naar Mambo om daar lekker te liggen. Om 5 uur was het happy hour dus die hebben we ook meegepakt. Een lekkere cocktail gedronken chillend op je strandbedje in de zon.. dat is het goede leven! Daarna snel friet eten en toen door naar de happy hour op Wet & Wild. We stonden er helaas maar met z'n 2en omdat de rest er allemaal nog niet was dus toen zijn Bram en ik met z'n tweetjes op het strand gaan zitten, om daar naar de ondergaande zon en het kabbelende water te kijken.. romantisch!
Uiteindelijk zijn we rond 9 uur alweer naar huis gegaan samen met Iris & Rianne.

En toen was het weekend alweer voorbij en volgde een nieuwe stageweek! Deze week bestond vooral uit elke ochtend stage (wat deze week niet heel bijzonder was) en bijna elke middag bij St. Tropez liggen. Het was namelijk de hele week prachtig weer en daar wilde ik wel van genieten! Ik moest wel veel voor school doen en me voorbereiden voor de voorlichtingsbijeenkomst dus elke dag nam ik mijn laptop mee naar het zwembad om daar te leren! Dit lukt me best goed, met zo'n mooi uitzicht erbij! Er zijn ergere dingen in het leven;)
Dinsdag waren Bram en ik nog met wat andere mensen van de patio naar de bios gegaan, naar de nieuwe Pirates of the Caribbean film! Erg mooie en spannende film en het hele sfeertje er omheen vind ik altijd helemaal geweldig.

Naarmate we steeds dichter bij de donderdag kwamen werd ik steeds meer gestrest. Ik was zo ontzettend zenuwachtig voor de voorlichtingsbijeenkomst! Ik ben echt zo'n druktemaker en wil alels perfect doen, dus je kunt je misschien wel voorstellen hoe ik me voelde deze week.. en toen was het dan donderdag, de dag dat ik de bijeenkomst moet gaan doen!
's avonds op tijd erheen gegaan om alles klaar te zetten. Maar dit klaarzetten gaat wel op z'n Antilliaans dus iedereen die meehielp was erg sloom, terwijl ik super gestrest was en alles snel wilde klaarzetten. Maar dat viel niet echt mee:P
Om half 7 begonnen we dan met de bijeenkomst en in het begin was ik erg zenuwachtig en praatte ik volgens mij een beetje onduidelijk en snel maar hoe meer ik vertelde hoe rustiger ik werd en op een gegeven moment vond ik het eigenlijk best leuk om te doen! Erg leuke ouders die actief waren en veel vragen stelden, waardoor ik een leuke interactie met ze had.
Achteraf kreeg ik een groot applaus en zeiden alle ouders dat ik het heel goed had gedaan. Altijd leuk om te horen:) Ook mijn begeleidster heeft naderhand gezegd dat ik het erg goed heb gedaan en heeft mij dus een Goed gegeven! Ik helemaal bij en ik ben nu super trots op mezelf dat ik dit heb gedaan voor zoveel ouders!

En vrijdag (27-05) was het alweer weekend! Wat gaat die week toch altijd snel.. het weekend ingeluid door weer naar St. Tropez te gaan. Lekker liggen bakken met als resultaat dat ik weer eens verbrand was.
's avonds had Bram lekker stamp voor ons geweest en daarna zijn we op de patio gaan zitten. Bijna iedereen ging naar een feestje waar ze alleen maar House en Techno draaiden, maar Bram en ik hadden daar geen zin in omdat we echt niet van die muziek houden de hele avond. Dus hadden we besloten om die avond met z'n tweetjes bij de Tijd wat te gaan drinken. Dit was gezellig, het doet me een beetje denken aan de vrijdagavonden in Rooi! Een beetje in de kroeg hangen, drinken en gezellig kletsen!
Op tijd weer naar huis gegaan om lekker te gaan slapen.

Die zaterdag (28-05) hebben we uitgeslapen en zijn we vervolgens met Iris en Meriam naar Cabana gegaan om daar de hele dag te liggen en lekker op een luchtbedje op het water te dobberen. Ook nog een leuke krab gezien die best groot was. Mr. Crab! 's avonds was weer eens het resultaat dat ik knalrood was! De zon gaat de laatste tijd toch wel erg hard..
's avonds duikspullen opgehaald omdat we de volgende dag naar Klein Curacao zouden gaan en daar ook zouden gaan duiken. Vervolgens hadden we die avond niks meer gedaan en zijn we op tijd gaan slapen omdat we om 6.45 bij de boot moesten zijn en dus om 5.30 op moesten staan!
Het slapen ging niet helemaal prettig, omdat er weer eens heel vaak op onze luiken werd gebonkt door andere mensen. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker en deze nacht wel 4x, waardoor we er op een gegeven moment schoon genoeg van hadden. We waren er boos over en daardoor is het een beetje uit de hand gelopen, wat niet had mogen gebeuren. Maargoed, ik baal er van dat mijn nachtrust hier zo vaak verstoord word, omdat ik me gewoon elke keer wezenloos schrik, en al helemaal als we de volgende dag vroeg op moeten staan.

Want zondag (29-05) was dan de dag dat we naar Klein Curacao gingen! Om 6.45 bij de boot aanwezig waarna we gelijk vertrokken. Deze bootrit ging niet helemaal van het leien dakje.. we hadden van tevoren al gehoord dat iedereen ziek schijnt te worden, maar wij dachten dat dat wel mee zou vallen.. nou dus niet! Bram en ik waren op de heenweg allebei zo ziek als iets! Ik ben nog nooit zeeziek geweest en dat is maar goed ook, want dit was dus echt niet fijn! De hele rit van 2 uur over de railing van de boot gehangen om te kotsen. Gelukkig waren we niet de enige, want bijna heel de boot was ziek:P Schijnbaar ligt dit aan de stroming van het water en dat we tegen de golven in gaan. Toen we eenmaal op de kant waren was het gelukkig weer helemaal over! En op de terugweg hadden we ook helemaal nergens last van:)
Klein Curacao was echt heel mooi! Een hagelwit zandstrand en een SUPER helderblauwe zee. Echt een paradijsje:) Op Klein Curacao kun je op het strand liggen, de vuurtoren of scheepswrak bezichtigen, snorkelen of duiken! En dat laatste hebben wij ook gedaan! Spannend, de eerste keer na het behalen van onze padi.. we gingen met een ervaren duiker mee, omdat hij geen buddy had. Dit gaf me toch wel een veilig gevoel. Het duiken ging prima en het was er super mooi! In het begin had je een heel mooi rif waar we ook nog een Barracuda hebben gezien. Helaas geen schildpadden gezien..
Na het duiken hebben kregen we een lekkere BBQ en daarna hebben we de rest van de middag op het strand gelegen en veel mooie foto's gemaakt!
Rond 4 uur gingen we weer met de boot terug naar Curaçao..
's avonds helemaal gebroken teruggekomen waarna we eigenlijk meteen zijn gaan slapen!

En nu is er weer een nieuwe week aangebroken.. gisteren en vandaag drukke dagen gehad waarin ik vooral met mijn laatste schoolopdrachten bezig ben geweest. Nog even doorbikkelen en dan ben ik weer klaar voor dit schooljaar!
Deze week maar een korte stageweek, omdat ik donderdag natuurlijk vrij ben i.v.m. hemelvaart. Enn.. dan gaan Bram en ik naar Aruba! We verblijven van donderdag t/m zondag in het Divi Aruba Phoenix Resort. Ik heb er ontzettend veel zin in!
Even lekker op vakantie! Alsof ik het hier heel slecht heb..;)

Nou mensen, het was weer een lang verhaal maar ik had weer een boel meegemaakt!
Mijn volgende verslag volgt na Aruba een keer en dan is het nog maar 3 weekjes op Curacao..

AYO! XXX

P.S. Foto's van week 16 en 17 kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week16En171605TM2905?authkey=Gv1sRgCKHo4f_XzpeZRw#

  • 01 Juni 2011 - 05:26

    Mario:

    Heel goed gedaan, die voorlichtingsavond !!!
    Veel plezier in Aruba.
    Xxx

  • 01 Juni 2011 - 07:09

    Marti:

    Zie je wel, ik wist wel dat je het kon! Ik zie Manon als staan voor al die ouders, goed hoor!
    Maar degene die steeds bij jullie op die luiken bonkt, die moet eens zijn verstand gaan gebruiken. Als je weet wie het is, zou ik de confrontatie aangaan.Want dit is zo'n kinderachtig gedrag, jonge jonge.
    Wij waren zaterdag bij René en Mariska op feest en die vroegen hoe Curacao was. Zij waren daar met kerstmis en Mariska heeft daar ook haar duikbrevet gehaald. Wij zeiden dat we het heel mooi vonden en dat we bijna het hele eiland hadden gezien, behalve het oosten, daar zijn we niet geweest. Nou als ik dat zo lees, maar goed ook!! Getverderrie, dat dat nog mag, die bergen afval! Daar is nog veel werk te verrichten. Dat ze die luie antillianen daar maar aan het werk zetten :-)
    Maar morgen gaan jullie dus al naar Aruba, nou leuk hoor! Ik wens jullie heel veel plezier!!! Geniet ervan, dat heb je wel verdiend na da harde geploeter op Curacao ;-)

    Daaaag lieve schat! xxxxx

  • 01 Juni 2011 - 11:03

    Laurie:

    Hey Manonneke,
    Wat goed dat je voorlichtingsbijeenkomst zo goed ging!
    En fijn dat je het nog steeds leuk hebt daar. Ik heb eindelijk ook eens leuke dingen in het vooruitzicht en heb bijna vakantie. En het vooruitzicht van het weer ziet er ook goed uit.
    Heel veel plezier in Aruba!
    xx Laurie

  • 01 Juni 2011 - 12:06

    Jacqueline:

    he Manon,
    Wat een ontzettend leuk verslag,
    en natuurlijk heel veel plezier op Aruba !! Zo kom je nog eens ergens.

    Groet Jacq :) x

  • 01 Juni 2011 - 13:12

    Maartje:

    Goed dat je voorlichtingsgesprek goed is gegaan einde van je stage bijna in zicht. (ik heb mijn afstudeerstage en pre-master gehaald dus na al vakantie). Voor jou nooit meer een uitstapje naar oost-curacao zo te horen. Veel plezier samen op Aruba.

    x

  • 02 Juni 2011 - 18:19

    Riky:

    Veel plezier op Aruba en .... niet te veel verbranden hè !!!
    Geniet ze :)
    Het verslag was weer erg leuk om te lezen, zal het missen als je weer terug bent in Rooi.
    Maar ..... er komen waarschijnlijk ook nog verslagen uit Amerika hoop ik :) :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 67861

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: