Jarig op de Antillen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Jarig op de Antillen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Jarig op de Antillen!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 Mei 2011 | Curaçao, Willemstad

Lieve mensen!

Hierbij mijn beloofde verhaaltje over mijn verjaardag op de Antillen!

Jarig zijn op Curaçao, dat maak je maar één keer in je leven mee..
Ik had er dan ook erg veel zin in!
Meestal is het in Nederland ook wel lekker weer en kan ik mijn verjaardag buiten vieren, maar 32 graden en kei bruin zijn op m'n verjaardag? Nee, dat heb ik in Nederland nog nooit gehad;) En op je verjaardag naar het strand kunnen? Nee, ook dat kan dan niet in Nederland..
Dus het was wel bijzonder om het nu een keer mee te maken met tropische temperaturen onder de palmbomen:)

Mijn verjaardag begon eigenlijk vrijdag de 13e al. Die middag waren we bij Mambo wezen zwemmen en bij thuiskomst was het al bijna 6 uur. En om 6 uur was ik namelijk in Nederland al jarig! Echt raar, ik ben net terug van het strand, het zonnetje schijnt nog lekker en ik ga bijna eten en in Nederland is het al midden in de nacht en staat iedereen (waarschijnlijk) flink te feesten op vrijdagavond en feliciteren ze mij! Wel grappig om mee te maken haha.. papa en mama belden dan ook vrolijk zingend op.
Zelf een mini-feestje gehouden omdat ik al jarig was en die avond zou het feest verder gaan bij Mambo! The Partysquad zou daar gaan draaien! Gezellig feestje waarbij we weer flink gek hebben gedaan, alleen viel de muziek nogal tegen.. bijna alleen maar house en The Partysquad draaide niet eens veel liedjes van hen zelf.. en wat was het er HEET! Geen zuchtje wind en al die mensen om je heen.. ik heb dan ook het grootste gedeelte van de avond heerlijk op een bedje bij het strand gezeten..
Om 12 uur was het natuurlijk tijd om mijn verjaardag te vieren! Iedereen mij feliciteren en eigenlijk zou de DJ een leuk liedje voor me draaien, maar dat ging ineens niet door omdat er een of andere k*t DJ kwam:S Maargoed, het was leuk om zo mijn verjaardag in te luiden:D
Tot in de late uurtjes gingen we dan ook door. Thuis aangekomen nog even op de patio zitten en toen heb ik nog een leuke verrassing van Iris gekregen.. zowat iedereen was al gaan slapen en Iris was ook ineens weg, dus ik had de neiging om ook naar binnen te gaan. Maar om een of andere reden hield Bram me maar buiten en mocht ik absoluut niet naar de kamer. En ik had natuurlijk niks door. Tot hij ook ineens wegging om te 'plassen'. Toen begon er toch wel iets te dagen..
Op een gegeven moment mocht ik dan toch naar de kamer en toen.. was alles helemaal versierd! Iris had blijkbaar als een gek ballonnen op staan blazen en vlaggetjes opgehangen haha. Ik vond het een erg leuke verrassing! Het zag er super leuk uit en sowieso is het echt lief dat ze zoiets voor mij heeft gedaan:) Nog een paar leuke foto's van de versieringen gemaakt en toen lagen we rond half 6 in ons bedje.

En toen was het dan mijn verjaardag zelf! Die zaterdag hebben we eerst lekker tot een uur of 11 uitgeslapen. Daarna omkleden en toen had Bram een verrassing voor mij! Hij had iets leuks bedacht om overdag te gaan doen en ik mocht nog niet weten wat.. Dus hop in de auto en toen bleek dat we naar de Blue Cave gingen! Dit is een grot waar je in kunt snorkelen en waar het water heel helder is en je zo 10 meter diep kunt kijken. Echt ontzettend mooi was het! Daarvoor hadden we ook nog even een privéstrandje, omdat we met de boottaxi ook nog naar een strandje gingen waar je niet met de auto kunt komen. Na de grot nog wat gedronken en toen weer terug naar huis gereden. Kortom: een super leuke en lieve verrassing van Bram:D
's avonds was het dan tijd voor de BBQ die ik had geregeld! Alle mensen die thuis waren (en niet naar Aruba zoals de meeste) deden mee. Alleen was BBQ wel een heel groot woord.. Ik had verwacht dat de mannen waarbij ik het had geregeld ook echt zouden gaan BBQen bij ons (want dat is toch wel logisch he bij een BBQ), want dat deden ze bij een vorige verjaardag wel. Maar bij mij kwamen ze al heel laat, dus wij bellen waar ze bleven. Bleek het eten als klaar te zijn en ze hoefden het alleen nog maar te brengen. Dus ik dacht dat ze dan nog wel zo'n mooie buffettafel zouden maken waar je het kon opscheppen, maar wat denk je: komen ze met plastic bakjes aanzetten! Precies hetzelfde zoals bij al die Polar tentjes hier;)
Dat vond ik wel even jammer, want ik had een gezellige BBQ verwacht.. Maar gelukkig mocht dit de pret niet drukken want we maakten er gewoon zelf een klein buffet van. Iedereen vond het eten lekker en het was erg gezellig!
Na het eten nog gezellig op de patio zitten kletsen en drinken. Niemand ging meer uit omdat ze of moe waren van de vorige dag of ze moesten de volgende dag vroeg op om voetbal te gaan kijken. Dit maakte me niet uit, want ik vond het op de patio net zo gezellig!
Ik had die middag ook nog een cadeautje van mijn vrienden in NL gekregen wat papa en mama hadden meegenomen: Bello bijt! Heeel erg bedankt daarvoor jongens! We hebben het die avond meteen uitgetest en het werkt natuurlijke uitermate goed als drankspelletje;)
Nog een gezellige avond op de patio gehad en rond half 3 gingen wij weer slapen..

Die zondag was vooral een uitslaapdag.. tot midden op de dag heeerlijk geslapen waardoor ik daarna weer helemaal fit was en er weer tegenaan kon!
's avonds nog naar Wet & Wild geweest, maar eerst weer een pizza gegeten op Cabana. Een korte maar gezellige avond gehad die ook redelijk vroeg weer eindigde.

En toen was mijn verjaardagsweekend alweer voorbij!
Het was een erg leuk weekend waarin ik leuke dingen heb gedaan! Het leukst vond ik nog wel dat iedereen meedeed met de BBQ en dat ik de leuke verrassing van Iris en Bram heb gekregen:)
Ik moet zeggen dat het wel gek was om mijn verjaardag niet thuis te vieren en dat ik dat ook wel miste.. geen familie die op bezoek komt en geen groot feest in de tuin.
Maar zoals ik al zei: ik maak dit maar één keer mee!
Dus het was in één woord geslaagd:)

Afgelopen week heb ik trouwens ook nog hele lieve kaartjes ontvangen voor m'n verjaardag, echt super leuk om te krijgen! Heel erg bedankt allemaal!

Ayo schatjes!
Binnenkort een verslag over de afgelopen weken!
XXX

PS. foto's van mijn verjaardag kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Verjaardagsweekend13TM1505?authkey=Gv1sRgCKnCjcTKwtKmeg#

  • 25 Mei 2011 - 07:00

    Mario (Papa):

    En eigenlijk begon je verjaardag al op 1 mei (toen wij dat alvast wilden vieren).

    Groetjes en nog veel plezier ...
    xxx

  • 25 Mei 2011 - 07:50

    Marti:

    Ja 22 jaar is ze alweer, wat gaat de tijd toch snel..... Wat fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad! En een leuke verrassing van Bram, hij weet wel wat jij leuk vind ;-) Wij wilden hier eerst toch een klein feestje houden op 14 mei, want om die dag onopgemerkt voorbij te laten gaan, leek me niks. Maar toen het zover was had ik er helemaal geen zin in. Want wat is nou een verjaardag als de jarige zelf helemaal aan de andere kant van de oceaan is? We hebben zelfs geen taart gehad... Maarrr dat maken we goed als jullie weer terug zijn, dan gaan we een feestje bouwen :-)
    Nou poesje, geniet er nog van en ik ga nu even je foto's bekijken.
    xxxx Mama

  • 26 Mei 2011 - 10:15

    Julia:

    Zo te lezen was je verjaardag zeker geslaagd;-)! Ik moest trouwens wel lachen om die foto van jou in een stoel met ballonnetje in de hand en toetertje in de mond haha !
    Ik ga je zo weer een mailtje sturen
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 67861

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: