We hoeven nog niet naar huis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu We hoeven nog niet naar huis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

We hoeven nog niet naar huis!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 April 2011 | Curaçao, Willemstad

Bon bini iedereen!

Fijn lang paasweekend gehad? Iedereen naar Paaspop geweest, hoe was het? Volgend jaar ben ik weer van de partij:)

Het gaat helemaal perfect met me, want Bram is er!:D Ik geniet er ontzettend van dat hij hier is. We hebben al best wat leuke dingen gedaan en ik voel me nu helemaal op mijn gemak hier.
In het begin was het wel heel erg wennen om ineens met z'n tweeën te zijn. Ik ben hier toch 2,5 maand alleen geweest en heb alles zelf gedaan en dan ineens is er iemand bij op je kamer en deel je alles samen. Voor mij een grote verandering.. maar ik moet zeggen dat ik er na een paar dagen wel aan gewend was en dat ik het nu heerlijk vind om niet meer alleen te zijn:)
Alles valt een beetje op z'n plek samen en ik heb het idee dat we de draai wel hebben gevonden. Ik weet zeker dat die 4 maanden samen helemaal goed gaan komen!

Nu vind ik het zo leuk hier, dat ik echt niet meer naar huis wil. Bij vorige verhalen heb ik nog wel eens wat verteld over heimwee en dat sommige dingen tegenzaten en dat ik echt graag even naar huis wilde, omdat ik alles zo miste.. In het begin vond ik het zelfs zo verschrikkelijk dat ik het eerste vliegtuig naar huis wilde pakken.
Als ik dat vergelijk met nu..
Wow, dan ben ik echt blij dat ik heb doorgezet! Nu is het heimwee gevoel echt over. Ik geniet nog 100x meer van alles dan ik al deed en ik wil zoveel mogelijk leuke dingen doen! Alles wil ik meemaken hier en ik wil dan ook niets meer missen!
Ik kan nu al janken als ik denk aan 27 juni.. Maar gelukkig duurt het nog 2,5 maand voordat ik hier wegga naar Amerika en daarna nog 1,5 maand voordat ik naar huis ga!

'We hoeven nog niet naar huis!'

Toch vliegt de tijd voorbij en is het augustus voordat ik het weet, dus reden te meer om flink te genieten van alles wat ik meemaak!

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik mis jullie allemaal nog steeds ontzettend;) ik zou jullie graag even willen zien en ben blij als ik weer op Rooi kermis sta, maar ik weet dat jullie er ook allemaal nog zijn als ik terug kom en dat ik dit maar één keer in mijn leven meemaak!

Verder is er nog iets leuks en dat is dat papa en mama hier nu zijn! Samen met Riky & Marius (2 vrienden van hun) en ons Menno verblijven ze twee weken bij Jan Thiel. Ik heb nu ook heerlijk bijna twee weken vakantie dus we gaan veel leuke dingen doen! Bij Jan Thiel is het natuurlijk stukken luxer dan mijn kamer hier dus Bram en ik logeren en douchen er al een paar nachten;)

Maargoed, laat ik even verder gaan waar ik bij mijn vorige verhaal was gebleven..
Die vrijdag was ik naar de kapper geweest en ik moet zeggen dat dat vrouwke dat super netjes had gedaan! De rest van de avond had ik niet veel meer gedaan, omdat ik me nog niet lekker voelde.

De volgende dag (09-04) voelde ik me gelukkig weer helemaal beter dus kon ik mee naar Cas Abao gaan! De brakke mensen die wel waren wezen party-en de auto in geladen en vervolgens een heerlijk dagje liggen zonnen. Daarna de daghap gehaald en op de patio opgegeten.
Overdag begonnen de zenuwen voor Bram al toe te slaan, maar 's avonds werd het helemaal erg. Ik heb die zaterdagavond niet veel gedaan, omdat ik zo graag wilde dat het de volgende dag was. En als ik vroeg zou gaan slapen zou dat eerder zijn, dacht ik..
Maar hoe langer ik thuis zat hoe meer zenuwen ik kreeg.. Mijn hoofd zat op een gegeven moment helemaal vol en ik kon me echt niet meer concentreren. Er kwam zelfs misselijkheid bij;) Het slapen ging ook niet helemaal geweldig.. heel laat sliep ik pas en toen schrok ik rond 6 uur ineens wakker en wist ik zeker dat ik Bram op moest gaan halen! Ik had hartkloppingen en was helemaal bang dat ik te laat zou komen haha.. toen ik wakkerder werd drong tot me door dat het nog een paar uur duurt. Toen ben ik maar met Mama gaan skypen, omdat slapen geen optie meer was:P Uiteindelijk toch nog 2 uurtjes geslapen.

En toen was het dan eindelijk 10 april, de dag dat Bram aankwam!:D Eerst nog even de kamer opruimen en douchen. Rond kwart over 1 vertrok ik naar het vliegveld. Om 13.45 zou Bram landen en precies die tijd was ik er. Ik dacht dus dat hij er snel zou zijn, maar uiteindelijk heb ik 2 uur staan wachten! Hij had vertraging en daarna nog een half uur op zijn koffer staan wachten. Rond 15.30 kwam hij dan eindelijk naar buiten gelopen. Wat was het leuk om hem weer te zien:)
Na een dikke knuffel zijn we naar mijn kamer gereden. De spullen uitgepakt en toen nog even snel naar het zwembad gegaan om een verfrissende duik te nemen.
Rond half 7 zijn Bram en ik naar Cabana gereden om daar te gaan eten. Na een lekkere pizza Salami zijn we meteen doorgegaan naar Wet & Wild waar de rest allemaal was. Bram kon dus gelijk met de meeste mensen kennismaken.
Bram is ook meteen zijn eerste avond met de slang op de foto gegaan;) Het was nog een gezellige avond geworden, alleen was Bram helemaal kapot van de vliegreis. Hij vond het wel prima allemaal en rond 10 uur zijn we naar huis gegaan om als een roos in slaap te vallen. Wel met z'n 2en in een plakkerig 1 persoonsbedje maar ach, wat maakt het uit:)

Maandag (11-04) begon de stageweek weer. Bram blijft gewoon op mijn kamer als ik op stage ben en rommelt dan een beetje aan. Verrassend genoeg kon hij nog uitslapen ook! Na weer een ochtend zoals anders heb ik Bram Punda laten zien. Bij Wilhelmina hebben we een lekker broodje gegeten en vervolgens langs de winkeltjes gelopen. Ondanks dat het helemaal bewolkt was, was Bram die dag nog alling verbrand in z'n nek! Na de winkeltjes zijn we naar Building Depot gegaan om een 2persoons luchtbed te kopen. Het plakmatrasje is toch niet zo'n succes met z'n 2en;) Hierna nog naar de AH om boodschapjes te doen en toen eten gehaald bij Wilhelmina. 's avonds op tijd gaan slapen op ons heeerlijke luchtbed.

Dinsdag (12-04) was ook een bewolkte dag. Helaas geen zwembad, maar daar toch een panini gegeten. 'Die was goed te bochtuh!', aldus Bram. Hierna zijn Bram en ik naar Mambo gereden. Ook al regende het af en toe, ik wilde het hem toch vast laten zien. Even een duikje genomen om vervolgens weer terug naar huis te gaan waar Bram heerlijk voor ons had gekookt!
Na eten was het weer niet veel bijzonders. Douchen, beetje op de patio hangen, filmpje kijken en toen ons nest ingedoken!

Woensdag (13-04) weer zo'n zelfde dag. Begon toch wel een beetje te vervelen, de 3e dag op rij waarop we niks konden doen vanwege het slechte weer! Net Nederland met de grijze bewolking en miezerregen! En dat in Bram zijn eerste week.. Maarja het is niet anders, dan maar een beetje binnen rondhangen.

Donderdag (14-04) was het gelukkig helemaal opgeklaard:) Die middag dus meteen naar het zwembad om daar te liggen bakken. Bram flink verbrand door de eerste zonnestralen op zijn huid;)
's avonds zijn Bram en ik heel romantisch wezen uit eten.. bij de Mc Donalds! Doet me denken aan onze tijd in Nederland;) Alleen blijft de Mc Donalds maar raar hier.. het gaat hier zooo langzaam, dat het geen mac meer lijkt..
Na ons geweldig diner zijn we gaan douchen om daarna naar de Tijd te gaan! Bram zat al de hele week 'opgesloten' in mijn kamer vanwege mijn stage en het slechte weer en was hier nog niet echt uitgeweest, dus hoogste tijd om te gaan stappen! Hij had er zin in! Maar goed ook, want het was een super gezellige avond geworden! De drank ging weer erg goed naar binnen en de avond werd steeds vager.. Iris en ik de polonaise met z'n tweeën gedaan op Guus Meeuwis, alleen was ik zo dom om BOTS vol op een prullenbak te knallen die ik niet had gezien.. oeps;) weer veel gekke en zatte foto's gemaakt..
Rond 1 uur gingen we weer naar huis en daar nog even op de patio gezeten waar het feest gewoon verder ging! Kei hard liedjes zingen van guus meeuwis en BZB:D goddank dat Bram er is, want die vind BZB natuurlijk ook leuk! En toen sliepen we pas laat..

Vrijdag (15-04) was het dan ook erg zwaar toen ik op moest staan voor stage! Na 3 uurtjes slaap voelde ik me nogal brak en bleef ik het liefst in bed liggen. Maar ik moest wel weer naar stage, waar gelukkig een leuk dagje plaats zou vinden. We gingen die dag namelijk op uitstapje met de kinderen naar de dierentuin! We gingen daar een spelletjesochtend doen. Ik had het idee dat die dierentuin dan wel saai moest zijn als we er gewoon spelletjes gingen spelen..
Bij de dierentuin aangekomen bleek dat ook een beetje het geval te zijn. Erg kleine dierentuin waar veel kapot is gegaan door de vele regen. Ook waren er veel dieren niet. Toch was het een gezellige ochtend geworden. Leuk met de kinderen gespeeld en ook even langs alle dieren gelopen. Helaas begon het keihard te regenen toen we net bij de megaslangen aan het kijken waren..
De kinderen werden weer opgehaald en toen kon ook ik weer naar huis!
Die middag zouden Bram en ik gaan wakeboarden en gelukkig was het weer flink opgeklaard dus ging het gewoon door! Bram had het nog nooit gedaan dus voor hem was het nog spannend. In het begin had hij moeite om uit het water te komen, maar toen hij uiteindelijk stond vond ie het natuurlijk helemaal leuk! Zelf lukte het me meteen om uit het water te komen, alleen kreeg ik nogal last van mijn armen omdat ik de hele tijd hetzelfde stond. De kunst is om op het water in beweging te blijven en nieuwe dingen te proberen. Ik vind dit nog eng om te doen, maar de tweede keer ging het al stukken beter! Ik bewoog meer en sprong over de golven heen en durfde zelfs één hand los te laten;)
Na het actieve middagje waren Bram en ik helemaal kapot dus hebben we de rest van de avond niet veel meer gedaan. Lekker op tijd in bed gedoken.

Zaterdag (16-04) gingen Bram en ik met Iris naar de Grote Knip. Echt een heel mooi strand! Spierwit zand en mooi helder water.. ik vind het een van de mooiste stranden op Curacao! De hele dag daar lekker liggen bakken en een boekje liggen lezen.
Tegen 5 uur gingen we maar weer naar huis om daar snel pizza te eten die Bram had gehaald en me daarna op te tutten voor het geweldige feestje van die avond: Goud & Fout!
Nadat Iris en ik er weer helemaal op ons best uitzagen (lees: zonnetje om ons middel, goude versieringen en een brilrietje op ons hoofd) zijn we op de patio gaan kingen! Na de nodige alcoholische versnaperingen was het tijd om naar Mambo te gaan!
Daar was het feest al in volle gang en wij sloten mooi aan. Bij Goud & Fout hebben we als een gek gedronken en zijn we helemaal los gegaan:) De muziek was geweldig en op een gegeven moment gingen we lekker hakken;) Bram had nog een hele vette crowdsurf gemaakt, hij ging het hele publiek rond! (zie foto's;)) Volgens mij had hij het ook wel naar zijn zin!
Ik was nog met een slang op de foto gegaan!!:| Als ik nuchter ben, dan blijf ik het liefst bij dat beest uit de buurt en durf ik dat voor geen goud, maar nu wilde ik het juist graag doen;) De angst was helemaal verdwenen en op de foto's kun je dat goed zien! Ik vond het wel stoer van mezelf:P
Het feest ging nog door met veel drank en gekkigheid tot we eruit geschopt werden.
Wij hadden nog helemaal geen zin om het feest af te sluiten dus op de patio ging het gewoon door! Helemaal lol gehad met een wasmachine die iedereen voor de kamer van twee nieuwkomers had gezet..
En toen was de avond helaas alweer om en kan ik maar één ding zeggen over deze avond: GEWELDIG!

Dit was de volgende dag wel te merken toen Bram en ik allebei brak wakker werden. Tot half 3 hebben we in bed gelegen en toen hadden we pas de kracht om op te staan;) Toen maar naar het zwembad gegaan waar we hebben ontbeten met een panini. Tot 5 uur blijven liggen om daarna thuis snel om te kleden. We zouden die avond toch even naar Wet & Wild gaan.
Met Iris en John eerst wat gegeten bij Cabana. Tijdens dat eten kwam mijn kater weer helemaal terug en bij Wet & Wild was dat niet veel beter haha. Toch nog een gezellige korte avond gehad, want Bram en ik waren al vroeg met de andere twee brabanders met de taxi naar huis gegaan om daar in een hele diepe slaap te vallen..

Maandag (18-04) begon de stage weer. Gelukkig was het dit keer niet zo erg, omdat ik het vooruitzicht had dat ik nog maar 3 daagjes hoefde te werken en dat ik daarna vakantie had!
Na stage had ik een afspraak bij een vrouw van een créche hier op Curacao. Voor school moet ik namelijk voor een opdracht een voorlichtingsbijeenkomst gaan geven en omdat er op mijn schooltje te weinig animo voor was, mocht ik de bijeenkomst bij deze créche gaan houden! De vrouw had het namelijk gehoord van een ouder van mijn schooltje. Ik heb met haar alles doorgesproken en eind mei ga ik de bijeenkomst houden. We hebben wat afspraken gemaakt en daarna ging ik weer naar huis.
Alleen terug naar huis startte de auto weer eens niet! We hadden er de laatste tijd heel vaak problemen mee.. hij start bijna nooit meer, schiet ineens naar de 6000 toeren en hij schokt als een gek. Ik heb al een keer midden op het kruispunt stil gestaan dat hij écht niet meer startte! Het werd steeds enger.. nu was dit dus ook weer het geval! Ik was bang dat ik niet meer thuis zou komen, maar na heel vaak proberen startte hij eindelijk weer. Ik snel naar huis rijden en daar aangekomen wilde Iris Marvin naar HATO brengen, maar ook bij haar startte hij niet. We hadden er helemaal genoeg van en hebben meteen de verhuurder gebeld! Dit was verdomme de 3e keer dat er iets met die auto aan de hand was! Het is echt een wrak en we waren er helemaal klaar mee.
Gelukkig kwam de verhuurder er snel aan en hij had een vervangende auto voor ons. De andere auto zou gemaakt worden. Alleen een paar dagen later bleek al dat de auto helemaal kapot was en het wel een paar weken zou duren.. daarom houden we nu deze vervangende auto tot eind juni. Prima autootje mét airco! Hij rijdt als een zonnetje:) Dus hopelijk geen autoproblemen meer hier!
Maandagavond had ik eigenlijk de hele avond huiswerk gemaakt.. tja, ook dat moet gebeuren he!

Dinsdag (19-04) was een gewoon ochtendje op stage. Die middag zijn we weer naar het zwembad gegaan en 's avonds had Bram pannenkoeken gebakken voor ons tweetjes! Ze waren lekker! Alleen had hij er wel een stuk of 15 gemaakt.. natuurlijk kregen we ze niet allemaal op dus op de patio maar uitgedeeld aan de rest. Op de patio nog gezellig gezeten en een potje pesten meegedaan.

Woensdag (20-04) was dan eindelijk de dag dat papa en mama en Menno aan zouden komen! 's avonds rond 5 uur zouden ze aankomen, maar eerst had ik die ochtend nog paasontbijt op stage. De kinderen mochten vooral veel buitenspelen en tussendoor gingen we een uurtje ontbijten. Om 11 uur was de school al uit en toen had ik VAKANTIE!:D
De vakantie goed begonnen met een middagje aan het zwembad om vervolgens weer op tijd naar huis te gaan. Op de computer zagen we dat papa en mama vertraging hadden, dus we hoefden er voorlopig nog niet naartoe. Een douche genomen en daarna was het dan toch tijd om naar HATO te gaan! Daar aangekomen zaten ze al buiten te wachten.
Het was fijn om ze allemaal weer te zien!:) Toch voelde het meteen weer helemaal vertrouwd en leek het net of ik ze gisteren nog had gezien.. Die woensdag zijn wij de transferbus achterna gereden naar Jan Thiel. Daar zijn we mee naar het huisje gegaan en ik wist even niet wat ik zag.. wow, wat luxe! airco, zachte bedden, een warme douche, 2 badkamers, TV en een bank! Dat had ik allemaal toch wel gemist dus het was net een paradijsje!
Met z'n allen zijn we bij Zanzibar gaan uit eten. Omdat ze allemaal nogal moe waren van de reis zijn Bram en ik ook op tijd weer terug gegaan, waar we nog gingen stappen in het TMF Café! Op woensdag is daar altijd Karaoke avond. Ik was er al eerder geweest, maar toen was het rustig. Nu was het erg druk en super gezellig! Geen solo gezongen, maar wel andere mensen uitgelachen die zo gek waren om op dat podium te gaan staan. Verder weer lekker gek gedaan en rond half 3 naar huis gegaan. Daar op de patio weer een kleine afterparty gehouden en toen was het toch echt tijd om te gaan slapen..

Donderdag (21-04) werden Bram en ik pas rond half 12 wakker. Heerlijk uitgeslapen dus. Papa en mama zouden ons die dag op komen halen om wat samen te gaan doen. Een half uurtje later kwamen ze eraan en hebben Bram en ik spullen ingepakt, omdat we die avond bij Jan Thiel zouden blijven slapen.
De rest van de dag was een beetje een regeldagje. We hadden een rondje door Punda gereden zodat ze dat vast hadden gezien, het dolfijnen zwemmen gereserveerd (waar mijn stagecontract niet goed werd gekeurd en ik dus naar Wereldstage moest om de goede te halen) en boodschappen gedaan. Een andere supermarkt dan de AH, die me ook goed beviel.
Rond 5 uur waren we weer terug bij Jan Thiel, waar de mannen nog zijn gaan zwemmen in de zee. De vrouwen hebben op het balkon van de zonsondergang genoten. Daarna zijn we weer bij Zanzibar gaan uit eten. Wederom een lekker pizza gegeten.
Die avond vroeg gaan slapen..

Vrijdag (22-04) was een leuke dag! Het begon al goed, omdat ik een fijne nacht had gehad! Heerlijk in de airco, ben zelfs een paar keer wakker geworden van de kou. Vervolgens zijn we vroeg gaan ontbijten met papa, mama, Menno, Marius en Riky. Na het ontbijt zijn we naar het Shete Boka park gereden. Hier heb je verschillende baaitjes met rotsen waar het water heel hard tegenaan knalt. Ook een grot waar het water keihard naar binnen rolt. Super mooi om te zien!
Zeker de moeite waard om heen te gaan!
Na Shete Boka zijn we doorgereden naar Playa Forti. Daar kun je van die hoge rots afspringen en Bram heeft dat gedaan. Hij twijfelde geen moment en sprong meteen!
Daarna konden we dus meteen weer gaan haha en zijn we naar Playa Kalki gegaan. Daar de rest van de middag gelegen.
Hierna zijn we wezen uit eten bij Jaanchi's. Een leuk restaurant op het Westpunt. De eigenaar is de wandelende menukaart, hij kwam aan ons tafeltje vertellen wat voor eten ze allemaal hebben! Erg bijzonder om te zien.
Na het eten weer terug gegaan naar Jan Thiel waar Bram en ik die avond weer gingen slapen, het beviel ons wel;)

Zaterdag (23-04) hebben we met de familie de hele dag op het strand van Jan Thiel gelegen. Helaas was het super slecht weer! De lucht werd op een gegeven moment pikzwart en het begon te hozen. Wel ideaal weer om een lekker dutje te doen op je strandbedje;)
's avonds een warme douche genomen en vervolgens zijn we weer bij Zanzibar gaan uit eten. Dit keer duurde het lang, omdat het ook Happy Hour was. Wel erg gezellig!
Na het eten hebben papa en mama Bram, Menno en mij naar Punda gebracht omdat we die avond uit zouden gaan. We zijn naar de 80's en 90's party op Mambo gegaan! Dit begon best saai.. het was rustig en de muziek was niet echt top. Ik dacht: ik ben hier zo weer weg! Maar later werd het steeds gezelliger.. het werd drukker en de muziek werd steeds beter! Bram ook weer gelukkig, want hij ging helemaal los op de happy hardcore. Menno vond het volgens mij ook wel gezellig, hij moest de mensen even leren kennen, maar daarna ging ook hij lekker los!
Rond half 3 zijn we naar huis gegaan en daar wederom een kleine afterparty op de patio gehouden.

Zondag (24-04) werden we door papa en mama opgehaald om de landhuizen route door het eiland te gaan doen. We hebben het hele ANWB boekje gevolgd en zo zijn we met de auto(/bus) langs alle mooie dingen van het eiland gekomen: de landhuizen, playa Jeremi, playa Lagun, playa Santa Cruz, playa Daaibooibaai en het flamingomeer. Zo hebben papa en mama in één dag een heleboel van Curacao gezien! Zelf heb ik ook veel dingen gezien die ik nog niet eerder had gezien.. prachtige foto's van alles gemaakt. Ik vond het leuk dat we dit hadden gedaan!
Na de route zijn we gaan eten bij het Rif Fort in Otrobanda. Van wat mensen had ik gehoord dat het daar mooi schijnt te zijn en dat was het inderdaad! We hebben bij een restaurantje gezeten waarbij je mooi uitkeek op de zee en Punda.
's avonds weer lekker luxe bij Jan Thiel geslapen..

En de rest van de week nog lekker vakantie! Ondertussen heb ik al heel veel leuke dingen gedaan in die week zoals de Christoffelberg nog een keer beklommen en het állerleukst: zwemmen met dolfijnen! Maar daarover vertel ik in mijn volgende verhaaltje verder, omdat het nu weer erg lang wordt!
Jullie zullen er misschien nog wel even op moeten wachten, omdat ik lekker verder vakantie ga vieren! Ik ga er nog even volop van genieten voordat ik volgende week weer naar stage moet en papa en mama helaas alweer naar huis gaan..
Zaterdag ga ik hier ook gezellig Koninginnedag vieren waar ik ontzettend veel zin in heb!

Jullie ook allemaal een hele fijne Koninginnedag en ik spreek jullie snel weer!

Ayo mi dushi's!
PS. Foto's van week 10, 11 en 12 kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week1011En120404Tm2404?authkey=Gv1sRgCJPTwp6oo6T5Kg#

  • 30 April 2011 - 06:12

    Betsie:

    Wat geweldig allemaal!
    Nog heel veel plezier!xxxx

  • 01 Mei 2011 - 12:15

    Olga:

    Haai Manon,
    Zo te lezen vermaak jij je wel ;).
    Ik ben benieuwd hoe het zwemmen met dolfijnen was!
    Veel plezier nog met bram en je familie
    xx

  • 03 Mei 2011 - 17:14

    Marius En Riky:

    Hallo Manon en Bram,
    We hebben een hele fijne tijd gehad en goede indruk gekregen van Curacao en ontzettend genoten van ons verblijf daar.
    Jullie hebben ons een heleboel mooie dingen laten zien op het eiland maar het hoogtepunt was toch wel het zwemmen met de dolfijnen, dat was gewoonweg SUPERRR!!!
    Bedankt voor alles en voor jullie: geniet nog van de maanden dat jullie daar zijn en we kijken uit naar de volgende reisverslagen en foto´s.
    Liefs van ons,
    Marius en Riky xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 67865

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: