Hopi bon! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Hopi bon! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Hopi bon!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 April 2011 | Curaçao, Willemstad

Dushi's!

Sorry ik weet het, ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen! Meerdere mensen hebben mij gevraagd wanneer ik er weer eens een verhaal op zet.. bij deze kan ik jullie weer verblijden met de avonturen die ik hier beleefd heb.. dus ga er maar even goed voor zitten, pak er wat lekkers bij, want het zal wel weer een lang verhaal worden;)

Het gaat hier nu helemaal prima met me! Na mijn vorige verslag leek dat misschien niet zo, maar ik heb het echt naar mijn zin! Ik doe nog steeds bijzondere dingen en heb veel leuke mensen om me heen.. en daarbij heb ik een erg leuk vooruitzicht: Bram komt al over 2 dagen!:D Ik kan niet wachten tot het moment dat hij de deur bij het vliegveld uitgelopen komt.. Ik ben er helemaal klaar voor, alles is opgeruimd en mijn kamer is weer helemaal spik en span.
Alleen ben ik de afgelopen week al de hele tijd niet echt lekker.. ik ben snotverkouden (ja, ook dat kun je hier worden met die hitte:P) en gisteren heb ik er ook nog eens koorts bij gekregen! Vandaag dus maar een dagje thuis gebleven om uit te zieken.. want ik wil zondag wel beter zijn!

Verder heb ik weer van alles meegemaakt de afgelopen tijd en ook op het eiland is van alles gebeurd.. misschien hebben jullie het al gehoord in het nieuws, maar afgelopen week zijn hier 4 moorden geweest op één dag! Maar daar vertel ik straks meer over..
Ook is het hier nu elke dag prachtig weer, je kunt merken dat het regenseizoen nu écht voorbij is! Strakblauwe lucht en van 28 graden is het naar bijna 35 graden gegaan.. jullie zullen denken: das allebei warm, maar ik merk het verschil echt wel! Een voordeel is dat het de laatste tijd ook harder waait waardoor het niet té heet wordt en je de hele tijd een lekker windje over je heen voelt:) Zeker genieten dus!

Maargoed, bij welke dag was ik gebleven..
Bij de woensdag 23 maart. Die avond ben ik bij Iris gezellig een filmpje gaan kijken.. in het vliegtuig waren we namelijk begonnen met Terug naar de kust en die moesten we nog afkijken. Zo, wat een schrikmomenten zaten er in die film!
Daarna lekker gaan slapen, om de volgende ochtend (24-03) weer naar stage te moeten..
Die middag ben ik met Iris voor de verandering maar weer eens naar het zwembad gegaan;) Het was nu beter weer, dus lekker liggen bakken. Wel weer op tijd terug gegaan om aan school te werken.
's avonds was het natuurlijk weer tijd voor de Tijd! Was weer een erg gezellige avond waarin we veel hebben staan praten over ons leven hier. Ineens was heel de groep weg, en waren Iris en ik nog met z'n 2en over. Sinds de overval ga ik niet meer graag met z'n 2en naar huis, dus we wisten niet hoe we dit moesten doen. Gelukkig waren er een paar jongens zo aardig om ons thuis af te zetten!

Vrijdag (25-03) voelde ik me een keer helemaal prima op stage, best een uitzondering voor de vrijdagochtend:P 's middags ben ik lekker thuis gebleven om even een uurtje bij te slapen en nog wat op te ruimen.
's avonds gingen we om 8 uur uit eten bij Cabana voor de verjaardag van Marvin en Bart. We waren met een groep van 31 man. Gezellig he, onze patio bestaat uit ongeveer zoveel mensen! en iedereen was aanwezig:) Erg gezellig was het!
Na het eten zijn we op Cabana gebleven om daar een dansje en een drankje te doen. Het was lekker druk en omdat er zoveel mensen waren die ik kende, was het een leuk feestje!
Toen het bij Cabana was afgelopen waren we nog niet van plan om het feestje af te sluiten. Daarom besloten we om door te gaan bij Bermuda! Alleen daar aangekomen was de rij ontzettend lang! Het stond tot de weg toe vol. De rest haakte allemaal af omdat ze niet zo lang wilden wachten, maar Iris en ik waren niet van plan om al naar huis te gaan! Dus zijn we in de rij gaan staan en uiteindelijk viel die nog best mee, we hebben ongeveer 20 minuten staan wachten. Eenmaal binnen was het nog wel gezellig, alleen toen we eindelijk goed en wel stonden werd het alweer een stuk rustiger.. We zijn er ongeveer een uurtje geweest en toen ook lekker naar bed gegaan!

De rest van het weekend was een beetje een rustig en 'saai' (voor zover je hier iets saai kunt noemen:P) weekend. We zijn niet naar een strand geweest, omdat er blijkbaar veel kwallen zaten door de harde wind, dus in het water gaan is geen optie.
Dus zaterdag hebben we lekker lang uitgeslapen om vervolgens rond 1 uur naar St. Tropez te gaan. Doordat er sluierbewolking was, was ik zo stom om te denken dat ik me niet in hoefde te smeren.. met als gevolg: zo rood als een kreeft! Gelukkig was dit de volgende dag alweer bruin:)
Zaterdagavond was ik nog kapot van de avond daarvoor, dus werd het patio en een filmpje kijken (die overigens heeeel slecht was).

Die nacht heerlijk een keer lang geslapen om zondag weer op tijd op te staan om nog even te skypen.
Daarna zijn we weer naar het zwembad gegaan. Daar een erg gezellig middagje gehad met nog wat andere meiden van de patio. Toen naar huis gegaan om vervolgens de laatste avond van Suus en Larissa op Wet & Wild te vieren!
Wat een TOP avond was dat! Rond half 7 waren we al bij de happy hour om gelijk maar weer aan de Bacardi Razz te gaan. Vervolgens toch maar naar Mambo gegaan, omdat Wet & Wild een beetje uitgestorven was. Bij Mambo was namelijk een feestje: Latin Beach. Er draaiden allemaal DJ's en dat was echt super vet! Lekker gek gedaan allemaal en nogal veel razz gedronken.. ik durf niet eens te zeggen hoeveel geld ik had opgemaakt.. er zijn dan ook heel veel zwarte gaten in mijn geheugen van die avond:P Gelukkig had ik een stuk of 100 foto's waardoor die gaten een beeetje opgevuld werden.. Ik heb geen flauw idee hoe en hoelaat ik thuis was gekomen, maar op de foto's zag het er in ieder geval gezellig uit;)
Alleen toen kwam de volgende ochtend...

...en die was natuurlijk stukken minder leuk! En vooral omdat ik ook nog eens stage moest lopen, want het was gewoon maandag! Dus met een verschrikkelijke kater om 7 uur 's ochtends naar stage en ik kan je zeggen dat dat écht niet prettig werken is, met ook nog eens 18 drukke kinderen om je heen;) Maargoed, wonder boven wonder had ik de ochtend overleefd en kon ik gelukkig naar huis om even heerlijk te slapen.
Het was wel balen dat ik naar stage moest en dat veel anderen die op een school stage lopen vrij zijn. Het was hier deze week namelijk volkstelling. Ze gaan dan voor het eerst in de geschiedenis alle mensen die nu op het eiland zijn tellen, en de scholen hebben dan vrijstelling. Maar daar doet mijn begeleidster niet aan mee..

Die maandag was het na een middagdutje tijd voor het vertrek van Suus en Larissa. Na 3 maanden gingen zij weer terug naar NL en Iris en ik brachten ze naar HATO. Het afscheid was weer zoals de vorige keren: klote! Het was erg jammer dat zij naar huis gingen, omdat het gezellige meiden waren..
Maar gelukkig gingen we die avond naar de Gooische vrouwen film!:D Eindelijk, wat heb ik daar naar uitgekeken! En wat een geweldige film was het! In de bioscoop leek het net of ik in Nederland was, met die airco en de luxe. Maar toen we weer buiten kwamen bleek al snel dat we gewoon nog op de Antillen zijn!
Toen we de auto instapten zaten daar weer, heel fijn, beestjes in! We hebben ze al eerder gehad, maar daarna niet meer gezien. En nu kwamen ze dus weer tevoorschijn.. het waren allemaal kleine kakkerlakken, bah! Wij met 5 meiden helemaal panisch op de parkeerplaats gillen. Uiteindelijk toch maar ingestapt en snel gassen met die bak, want om nou op een donkere parkeerplaats te blijven staan met alleen meiden leek ons ook niet zo'n slim plan..

Dinsdag (29-03) had ik op mijn stage dan ook meteen heel de auto ondergespoten met de insectenspray. Mijn spuitbus was nog helemaal vol, maar daarna was ie helemaal leeg;) Ze kwamen meteen te voorschijn en gingen panisch rondrennen, maar daarna vielen ze dood neer.. best zielig eigenlijk:P
De rest van de dag was een rustig dagje met weer een informatiebijeenkomst van de HAN.

Woensdag (30-03) was hetzelfde met 's avonds een feestje in Bermuda: Bat Beats. Een erg leuke avond gehad, alleen waren we donderdag wel wat vermoeid op stage.
Die dag waren er wat moeilijkheden op mijn stage, omdat er ineens een oudergesprek was waar ik niets vanaf wist. Er was mij naar mijn weten niets verteld een daardoor moest ik zonder voorbereiding het gesprek in, wat ik erg vervelend vond. Daarnaast merk ik nog steeds veel van de cultuurverschillen op mijn stage en dat er daardoor een heel andere communicatie is.. en dat botst nog wel eens. Er zijn al een paar keer misverstanden geweest en daar baalde ik die dag een beetje van. Dit in de auto met Iris uitvoerig besproken, waardoor ik me daarna weer wat beter voelde.
's middags naar het zwembad gegaan om stage even te vergeten en lekker te bakken.
's avonds maar flink aan de studie om alles op tijd af te hebben.

Vrijdag (01-04) zijn we weer 's middags naar het zwembad gegaan en nee, het verveeld nog steeds niet;)
's avonds was het tijd voor Cabana om daar weer een dansje te doen. Er liep zelfs een krab op de dansvloer rond dus dat was even schrikken.. Eigenlijk wilden we nog naar Bermuda gaan, maar bij aankomst op de patio toch maar naar ons bed gegaan.

Zaterdag (02-04) zijn we naar Cas Abao gegaan om daar weer heerlijk te genieten van het prachtige strand en het mooie weer. Ook heb ik de onderwaterwereld verkent, door weer een stuk te snorkelen.. prachtig!
Die middag op tijd weer naar huis gegaan om met Iris even het centrum in te gaan om leuke souvenirtjes te kopen.
Daarna met Bram aan de telefoon gehangen, omdat hij die avond zijn afscheidsfeestje gaf! Erg raar, om niet bij het feestje van je eigen vriend te zijn.. aan de telefoon had ik dan ook een dubbel gevoel. Het was leuk om wat mensen daar te spreken, maar ik vond het ook moeilijk. Het liefst was ik er gewoon bij!
Gelukkig kon ik die gedachte snel opzij zetten, omdat we die avond zouden gaan kingen! Eindelijk, wat had ik dat gemist! Een gezellig avondje net als thuis! Omdat veel mensen het spel niet kennen en nog nooit hadden gedaan moesten we het wel even uitleggen. Maar toen iedereen het doorhad werd het érg gezellig!;) De opdrachten werden steeds gekker en iedereen liep er steeds meer bezopen bij.. Dus qua kingen hoef ik ook al niet meer naar huis:P Vervolgens naar Bermuda te gaan om daar het feest door te zetten. De stemming zat er goed in door het drinken op de patio. Het feestje ging nog tot diep in de nacht door..

Zondag (03-04) was een pechdag. Het was de planning om die dag naar de Grote knip te gaan. Maar helaas viel die dag in het water door wat denk je: ALWEER DE AUTO! We waren al een tijdje aan het rijden en toen gebeurde het. Ik trap mijn koppeling in om door te schakelen en ineens: knap! De koppeling doorgetrapt! Ik kon er niks meer mee dus de auto snel langs de kant gezet. Daar gewacht op de hulp die zou komen. Wij ontzettend balen, want daar ging álweer ons dagje strand op de vrije zondag! De verhuurder kwam er aan en zag meteen dat de kabel van de koppeling was geknapt. Hij heeft er netjes voor gezorgd dat wij weer thuis zijn gekomen, wel zonder auto..

Eenmaal thuis besloot ik om met een paar andere jongens naar Mambo te gaan om daar toch nog even van de zon te genieten. Dus wij in de auto en toen gebeurde het:
Sjors was aan het rijden en ineens kwam er een auto van links voor ons de weg opgeschoten. Omdat wij voorrang hebben, kun je best hard rijden en dat deed Sjors dan ook. Maar toen kwam die auto en hij meteen KEI en KEI en KEI hard remmen. Ik zat in de achterbak (wat helemaal niet veilig is natuurlijk), dus ik had niet echt door wat er precies gebeurde. Wat ik wel wist was dat ik me schrap moest zetten en enige wat ik dacht was: o nee, nu komt het! Er volgde een kleine klap en we draaiden schuin over de weg. Iedereen snel uitstappen en kijken wat de schade was. Voor mijn gevoel was het heel erg, omdat het best hard ging. Maar ik kon het natuurlijk niet goed zien en achteraf viel het wel mee. Sjors had de andere auto niet heel hard geraakt en aan zijn auto was alleen een kras te zien en zijn bumper was verplaatst. De andere auto had verder niet veel. Dus wat dat betreft hebben we geluk gehad. Ik ben blij dat Sjors zo snel reageerde, want ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als we er keihard achterop knalden!
Ik was geschrokken, maar dat werd wat minder toen we, nadat de autoverhuurder was langs geweest, daarna toch nog zijn doorgereden naar het strand.

Wat een pechdag was dat joh! Gelukkig maakte het uit eten aan het eind van de dag bij Surf & Turf veel goed. Dat is een restaurant waar je op het strand kan eten, waardoor je heel mooi de zonsondergang ziet.

Maandag (04-04) was de volgende stageweek alweer! Snotverkouden en met keelpijn werd ik die dag wakker. Toch gewoon naar stage gegaan (met het busje, heel fijn) waar het een rustig ochtendje was.
De auto was gelukkig alweer gemaakt dus Iris kon hem 's middags op gaan halen!
De rest van de dag ben ik thuis gebleven om daar aan school te werken. Deze week was sowieso een erg rustig weekje met veel huiswerk maken en de laatste voorbereidingen voordat Bram komt.

Dinsdag (05-04) was niet heel anders, behalve dan dat we 's middags even aan het zwembad hebben gelegen en weer boodschapjes hadden gedaan bij de AH.
Woensdag (06-04) was de middag ook weer hetzelfde. Ik heb toen voor de eerste keer een dikke kakkerlak op mijn kamer gehad! Bah, vieze beesten. Ik weer snel met mijn heilige spuitbus rondspuiten waardoor hij na een halve spuitbus dood neerviel. Lang leve Baygon!!
Die avond was een BBQ voor de verjaardag van Simone! Dit was heel gezellig! Bijna heel de groep was compleet dus een heerlijk hapje gegeten en daarna nog wat gedronken met z'n allen. Rond 12 uur was het tijd om mn nest weer op te zoeken, omdat het de volgende dag weer gewoon vroeg was..

De woensdag was trouwens een heel hectische dag op het eiland. Er zijn hier in totaal 4 moorden geweest!! Erg eng dus allemaal.. zie: http://binnenland.nieuws.nl/636887/onrust_op_curacao_na_serie_moorden

Donderdag (07-04) werd ik weer helemaal niet lekker wakker. Ik had het gevoel alsof ik ziek begon te worden, maar toch maar gewoon naar stage gegaan. Daar ging het wel redelijk..
's middags weer naar het zwembad gegaan om uit te rusten.
Daarna ben ik mijn kamer gaan poetsen, omdat ik natuurlijk wel wil dat alles schoon is als Bram komt! Toen eten waarna ik helemaal inkakte.. ik voelde me de hele tijd al slechter en ging toen maar eens mijn temperatuur opmeten. 39 graden koorts! Het leek me dus slim om meteen mijn bed in te duiken in de hoop dat het de volgende dag beter was..

Alleen vandaag werd ik dus wakker met nog steeds verhoging.. besloten om een dagje in bed te blijven en veel te slapen in de hoop dat mijn koorts zakt.. Nu gaat gelukkig al wat beter:) Je hoort de afgelopen tijd trouwens van heel veel mensen dat ze ziek zijn.. iedereen is snotverkouden en meerdere hebben een keelontsteking, dus het heerst denk ik;)
Vanochtend moest ik mijn stage afbellen om door te geven dat ik ziek was, maar wat denk je.. neemt ze niet op! Ik om 7 uur al gebeld en dat zo elke 5 minuten en om 8 uur kreeg ik pas iemand te pakken.. echt vervelend! Ik had vandaag eigenlijk ook een oudergesprek wat dus niet door kon gaan dus ik baal er wel van..
Zo meteen moet ik naar de kapper en daarna ga ik het maar weer rustig aan doen om het goed uit te zieken..

En dan, mijn laatste dagje zonder Bram! Het voelt heel raar dat hij er bijna is.. ik heb er zo lang naar uitgekeken en nu is het dan eindelijk zover! Ik kan het bijna niet geloven, zo onwerkelijk! Maar ik heb er super veel zin in en ik weet zeker dat we een mooie tijd tegemoet gaan samen!

Ayo Dushi's!
Mijn volgende berichtje zal zijn samen met Bram! Kijk ook eens op zijn waarbenjij: bramschool.waarbenjij.nu
XXXX

PS. Foto's van week 8, 9 en 10 kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week8En92103Tm0304?authkey=Gv1sRgCMuD8oPg7bPKlQE#

PS 2. Omdat bij jullie de klok een uur vooruit is gezet is het hier nu 6 uur vroeger dan in Nederland.

  • 10 April 2011 - 07:59

    Marti:

    Ja Manon je liefje zit nu in het vliegtuig! Nog een paar uurtjes en dan is hij er, om vervolgens 4 maanden bij jou te blijven! Keileuk verhaal alweer, er schuilt een schrijfster in jou! En nog maar even en dan zijn wij er ook, heb er zin in :-)
    Daaaaag lieve schat xxxx

  • 10 April 2011 - 08:11

    Maartje:

    Heey Manon,

    Daar zou ik ook wel van schrikken zo'n autoongeluk. Hopelijk ben je weer wat beter als bram straks aankomt.

    x

  • 10 April 2011 - 09:35

    Marius En Riky:

    Sjonge jonge, wat een verhaal weer.
    Je maakt daar heel wat mee.
    En misschien kunnen we als we daar zijn met z'n allen naar de "Grote Knip".
    We zijn erg benieuwd hoe het er daar uit ziet.
    Heel veel plezier nog en doe de groetjes aan Bram straks.
    Liefs en tot snel xxx

  • 10 April 2011 - 16:58

    Marleen :

    Hee ouwe klasgenoot!
    Wat word ik jaloers als ik je verslagen lees XD! En wat is het prachtig daar!
    Wat heb je het daar toch slecht zullen we ruilen? Jij deze week voor mijn mn tentamens maken etc. en ik ipv jou de kindjes bezig houden, aan het zwembad liggen en cocktails drinken in de barretjes daar ;)

    Maar ik wil je nog erg veel plezier wensen, geniet van de tijd daar samen met je ventje en wil je ook nog beterschap wensen indien dat nog nodig is!
    Dan lees ik binnenkort weer gewoon een verslag van je! Geniet ze!
    Groetjes

  • 10 April 2011 - 22:56

    Bram:

    Jaaa ik ben er! :D Wat een lang verhaal, wil je um voorlezen?

  • 12 April 2011 - 18:55

    Julia:

    Hee Manon ( en Bram;-))

    Wat een verhaal weer en wat maak jij daar veel mee!! Kakkerlakken in de auto en een krab op de dansvloer haha! Dat van de moorden en het auto-ongeluk maakt mij wel aan het schrikken, maar verder klinkt het allemaal weer fantastisch! En nu is Bram er inmiddels, hopelijk ben je daardoor helemaal opgeknapt! Ik wens jullie heel veel plezier samen en ik kijk alweer uit naar je nieuwe verhalen!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 67857

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: