Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Maart 2011 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer!
De week is weer doormidden en het weekend is alweer in zicht! Time flies! Ik zit gewoon al bijna op de helft! Als Bram komt dan ben ik hier precies 2,5 maand en heb ik nog 2,5 maand te gaan. Voordat ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig naar Amerika en daarna naar huis..
Huis, daar moet ik nu nog niet aan denken! Natuurlijk mis ik alles thuis, maar toch, als ik nu naar huis zou moeten dan lijkt me dat heeel raar en niet leuk!
Maar gelukkig heb ik nog zo'n 5 maanden voor de boeg;)

Ik was gebleven bij maandag 14 maart. Die maandag moest ik natuurlijk ook weer erg wennen aan het vroege opstaan, dat was ik niet meer gewend.. Maar ja, volgens mij wen ik daar, als avondmens, nooit aan! Elke ochtend is het weer een kwelling maar ach, de vrije middagen zijn super!
Op stage was ik weer helemaal wakker door de kinderen en was het weer een lekker ochtendje.
De rest van de dag was een regendag.. flinke buien! en wat kun je dan allemaal doen hier op Curacao? Niet veel.. dus dan maar boodschappen doen en op de kamer opgeruimd.

Dinsdag (15-03) ben ik op mijn stage afgezet door Iris en Timo. Omdat zij nog vakantie hadden gingen ze door naar een strandje. De terugweg dus met de bus gegaan. Ook leuk voor een keertje, een beetje onder de plaatselijke bevolking;) Die middag ben ik lekker thuis gebleven om hetzelfde te doen als die maandag.
's avonds ben ik met Iris en Timo naar de filmavond op Mambo geweest. Ze draaiden Snowfever, een film die ik al minstens 5x heb gezien. Dus voor mij niks nieuws, waardoor het op een gegeven moment een beetje slaapwekkend werd.. Ook de rest vond er niet veel aan, waardoor we op de helft maar weer naar huis waren gegaan.

Woensdag (16-03) had Iris mij op mijn stage afgezet en kon ik op de terugweg heel lief met de ouders van een kind op mijn stage mee naar huis rijden! Ik vind het toch wel leuk hoor, die mensen hier.. ze zijn allemaal zo lief voor je en geven je gewoon een lift naar huis!
Thuis aangekomen kwam ik Anouk tegen. Samen met haar ben ik naar Mambo gegaan. Eerst nog even langs het Sea Aquarium omdat Anouk een afspraak ging maken voor het zwemmen met dolfijnen. Je mocht dan een kwartier gratis naar binnen en net op dat moment begon ook de dolfijnenshow! Dus daar heb ik even gaan staan kijken en het zag er echt leuk uit! Knap zeg, wat die beestjes allemaal kunnen.. maar dat ga ik zelf ook nog meemaken, want in april ga ik ook zwemmen met dolfijnen!
Daarna lekker op Mambo liggen zonnen. Toch relaxt, dat ik gewoon 's middags naar het strand kan!
Die avond was het weer rustig voor mij. Gezellig op de patio gezeten en toen maar gaan slapen.

Donderdag (17-03) gingen we 's middags na mijn stage wakeboarden! Ook weer op dezelfde plek als waar we laatst met de hele groep waren.. nu waren we met z'n 4en dus dat was wel een lekker groepje. De vorige keer durfde ik het nog niet te proberen, maar nu ging ik me er toch aan wagen.. en woow, wat was dat vet!! Ik vond het wel eventjes eng, maar toen ik eenmaal in het water lag was het super! Enn het leukste is nog: het lukte me meteen! De eerste keer dat ik uit het water werd getrokken viel ik, omdat ik moest wennen aan de kracht van het touw.. maar de tweede keer ging ik ineens het water uit en stond ik! Dit was natuurlijk nog wel wankel, want het is toch ff wennen! Maar het ging steeds beter! Ik bleef staan! Op een gegeven moment moest ik ook over de golven heen en dat is nog ff moeilijk. Dat waren dan ook de paar momenten dat ik ben gevallen;) Ik was helemaal blij dat het me meteen was gelukt haha..
Misschien komt het ook wel omdat ik een paar keer heb gewaterskied en dan heb je toch een beetje het gevoel.. Het is zeker een aanrader om te gaan doen!

Donderdagavond was het natuurlijk zoals elke week weer tijd voor de Tijd! Weer een gezellige avond gehad, die werd afgesloten in de Old Dutch. Dit is een kroeg waar je tot 4 uur 's nachts frikandel speciaal, kaassouflé enz. kunt bestellen;) Ik voelde me er wel thuis, want het leek een beetje op het Dommeltje!:P Alleen de kroegbaas is bij lange na niet zo leuk haha..

Vrijdag (18-03) heb ik met mijn begeleidster een gesprekje gehad over hoe het tot nu toe gaat. Ze zijn daar hier heel onduidelijk in, maar volgens mij vindt ze dat ik het wel goed doe. Ze zei in ieder geval dat ik me goed inzet en mijn opdrachten netjes maak.
Die middag heb ik lekker bijgeslapen en geskypt. Daarna heel lang met mama gebeld, om even alles wat ik hier meemaak kwijt te kunnen. Ik had een dipje en het was fijn om dit met mama te bespreken! Tijdens dit gesprek merkte ik ook dat ik hier al zoveel heb geleerd. Het belangrijkste wat ik hier heb geleerd is: blijf jezelf! Klinkt simpel, maar het is wel waar. Ik heb wel gemerkt dat het geen zin heeft om je anders voor te doen dan je bent, want ik ben hier helemaal alleen en zal het toch allemaal zelf moeten oplossen. Daarom is het zo belangrijk dat ik gewoon bij mezelf blijf!
Na nog meer van deze wijze praat was het wel weer genoeg geweest en had ik zin om te gaan feesten;) Ik ben met Iris, Timo en Simone naar Cabana gegaan. Daar was het wel weer gezellig, zoals elke week.

Zaterdag (19-03) had ik lekker uit geslapen en om kwart over 10 zouden we met z'n allen bij elkaar komen om te kijken naar welk strand we zouden gaan. Het was Cas Abao geworden. Echt een prachtig strand waar we de hele dag hebben liggen zonnen.
We hadden daar ook nog een hele groep dolfijnen gezien! Een man achter ons riep ineens: dolfijnen!! en wij meteen kijken, en je zag ze echt heel goed! Heel leuk om een keer mee te maken:)
Op de terugweg naar huis eindelijk de banden van de auto opgepompt, wat heel erg nodig was!
Die avond was er een feest op Mambo. Marc Benjamin draaide daar. Om 0.00 uur de verjaardag van Timo gevierd met een cocktail met vuurwerk en daarna kon het feest beginnen! Een erg leuke avond met de nodige drankjes!

De volgende dag was dat wel te merken.. Tot 2 uur (belachelijk he!) had ik in mn nest gelegen om daarna toch maar even naar Cabana te gaan. Daar aangekomen vroeg iedereen hoe het met me was. Waarom vroegen ze dat toch allemaal? Blijkbaar had ik ietsje te veel gedronken en was dat zaterdagavond duidelijk te merken;) Iedereen vertelde me dat ik zo grappig was, maar volgens mij valt dat wel mee als ik gedronken heb? Toch wel wat grappige verhalen gehoord over wat ik allemaal gedaan had haha.. zo was ik 's nachts 5x op en neer gelopen naar mijn kamer, omdat Sjors en David me dat vroegen om te doen:P Dan vraag je je af, waarom luister ik daar naar?
Maargoed, ongeveer 2 uurtjes op het strand gelegen en daar een panini gegeten waarna ik me verrassend stukken beter voelde:)
Die avond samen met Simone en Lisa bij Plein Wilhelmina wezen eten, erg gezellig. Daarna maar lekker op tijd naar bed gegaan, Wet & Wild zat er niet meer in voor mij!

Maandag (21-03) ging 's middags Timo alweer naar huis.. Ik ben met Iris meegegaan om afscheid van hem te nemen op HATO. Ook dit afscheid viel me weer zwaar! Ik ben Timo toch gaan leren kennen na 2,5 week en dan is het jammer als iemand weggaat. Voor Iris was het natuurlijk verschrikkelijk om haar vriendje uit te zwaaien.. ik vond het echt erg om het verdriet van een ander te zien en heb zelf dan ook een traantje weg moeten pinken..
Na het afscheid zijn we maar meteen naar huis gereden om niet nog langer op dat 'akelige' vliegveld te blijven.
Over 2,5 week is het natuurlijk een minder akelig vliegveld, want dan ga ik Bram daar ophalen! Toch blijft het maar raar, een vliegveld.. verdriet en blijdschap liggen zo dicht bij elkaar!
's avonds op de patio gezeten, waar drie jongens net thuis waren die een weekend naar Miami waren geweest. Dus alle verhalen aangehoord en ranzige foto's bekeken:P

Daarna heb ik op mijn kamer nog in het boekje zitten kijken wat ik van iedereen thuis heb gekregen, het blijft mooi! Door zulke dingen waardeer ik alles thuis zoveel meer.. Eerst vond ik het thuis vaak maar saai en wilde ik een uitdaging aangaan. Nu ik dit doe, merk ik dat het thuis helemaal niet saai was. Ik heb daarom geleerd dat ik meer moet genieten van de kleine dingen en niet altijd maar meer en meer willen! Soms moet ik ook gelukkig zijn met wat ik heb. En ik merk nu dat wat ik in Nederland heb mij gelukkig maakt:)

Dinsdag (22-03) was weer een lekker ochtendje op stage. Mijn taken zijn gelukkig al veel duidelijker geworden en ik heb nu meer het idee dat ik echt aan de slag kan. Mijn begeleidster ken ik nu ook steeds beter en ik weet nu wat ik aan haar heb.
's middags thuis gebleven om aan de opdrachten van school te werken, goed he! Het was me ook nog eens serieus gelukt tot een uur 4. Maar toen kwam Bram online en toen wilde ik daar natuurlijk mee skypen;)
's avonds hetzelfde gedaan en gezellig op de patio gezeten.

Woensdag (23-03) was een nuttig ochtendje. Ik heb veel moeten doen voor mijn opdracht die ik volgende week in moet leveren, dus dat was wel fijn!
's middags heb ik met Iris aan het zwembad gelegen, daar waren we wel weer aan toe! Ondanks een paar regendruppels hebben we toch lekker liggen relaxen met een boekje erbij.
Rond 4 uur was ik weer terug gegaan en ben ik aan mijn huiswerk gegaan.

Zoals jullie horen was het weer een week met veel leuke dingen, maar ook een week waarin ik veel heb nagedacht. Alles begint hier nu te wennen en de dingen die ik hier doe worden allemaal normaal. Daardoor ga ik er veel bewuster over nadenken. Door dat nadenken krijg ik dan ook wel weer een dip, wat ik deze week best wel vaak heb gehad.. mijn heimwee is voorbij, want ik vind het hier echt leuk, maar wel ga ik simpele dingen thuis steeds meer missen. De gezellige stapavondjes, mijn eigen bed, een warme douche, het lekker voor de tv hangen en dat soort dingen. Ze zeggen wel allemaal tegen mij: ach, dat heb je daarna weer allemaal! Dat is ook wel zo, maar ik begin het wel te missen!

Maar ik ga er weer tegenaan de komende weken! Ik zal veel aan de slag moeten voor school, maar tussendoor probeer ik zoveel mogelijk te genieten! En voordat ik het weet is het 10 april en komt Bram hierheen!! Ik heb er onwijs veel zin in en ben er ook heel erg aan toe dat hij komt.. dan kunnen we samen genieten!
Tot de volgende keer maar weer!
AYO! xxxx

PS. Voor foto's van week 6 en 7 kunnen jullie kijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week6En70603Tm2003?authkey=Gv1sRgCMrNzcz9heyk1QE#

  • 25 Maart 2011 - 18:29

    Marius En Riky:

    Nou Manon, het is weer een superleuk blog om te lezen.
    Wat heb je het toch heerlijk daar, wake-boarden, waterskiën, zwemmen, zonnen, boekjes lezen bij het zwembad, leuke strandjes bezoeken en nog veel meer.
    Als wij op Curacao zijn hebben we een "gids" die ons alle leuke dingen kan laten zien.
    Bedankt dat je ons laat meegenieten van al je belevenissen.
    Heel veel liefs en tot binnenkort
    XXXjes uit Rooi

  • 25 Maart 2011 - 19:04

    Marti:

    Een gezellig verhaal, maar ook een emotioneel verhaal... Als ik dan lees dat je het soms moeilijk hebt, en 'thuis' mist krijg ik een brok in mijn keel... Maar zoals je al aangeeft, voordat je het weet is het voorbij! Dus geniet er nog maar van en neem alles goed in je op. En over 16 dagen is je schatje er al en een paar dagen later zijn wij er ook bij :-)
    Oja en Neighbours kun je gewoon kijken op Bram zijn laptop, haha
    XXX Liefs van mama

  • 26 Maart 2011 - 16:48

    Emile:

    Cool leuke blog wederom. X

  • 26 Maart 2011 - 19:52

    Bram:

    Weer een mooi verslag!! En leuke foto's!! Ben echt jaloers!! maar das maar tijdelijk:D Over 15 dagen zal het leuk zijn op het vliegveld ;) Ik ben er ook echt aan toe!

    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 67862

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: