Carnaval en vakantie op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Carnaval en vakantie op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Carnaval en vakantie op Curacao!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Maart 2011 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Kon ta bai? Leuke carnaval gehad allemaal?:D

Daar ben ik weer vanaf de Antillen! Je zult misschien denken: nu alweer? Maar ik vind het belangrijk om elke week een verhaal te plaatsen over mijn belevenissen.. dit omdat jullie dan goed op de hoogte blijven, maar ook omdat het erg lekker voor mezelf is om alles van me af te schrijven! Ik word mezelf ook bewust wat ik godsnaam allemaal wel niet heb gedaan in één week!
Voordat ik begin aan een verhaal heb ik er niet altijd zin in, maar als ik dan eenmaal bezig ben.. tja, dat lijkt me duidelijk;) dan kan ik niet meer ophouden met typen!

Afgelopen week heb ik de hele week vrij gehad, omdat het carnaval was! In deze week heb ik erg veel leuke dingen gedaan en veel meer van Curacao gezien én ben ik stukken bruiner geworden!;) In mijn vorige verhaal had ik al verteld dat ik een avond flink carnaval heb gevierd.. nu zal ik verder gaan waar ik toen ben gebleven!

Na onze geweldige carnavalsavond, had ik die zondagochtend heeerlijk uitgeslapen. Dat was wel nodig na zo'n lange, actieve dag! Die nacht hadden we geen water gehad, dus ik kon toen ik thuis kwam van de carnaval niet ff lekker gaan douchen.. met als resultaat dat heel mijn kamer vol lag met confetti en glitters! wel een leuke herinnering hoor en dan is mijn kamer ook in carnavalsstijl;)
De hele ochtend lekker rustig aan gedaan om vervolgens even naar St. Tropez te gaan. Daar een lekkere panini gegeten en na een uurtje alweer terug naar huis gegaan, omdat we op tijd naar de Gran Marcha moesten!
Dit is dé grote carnavalsoptocht van Curacao en beloofd een hele happening te zijn! Ik had er erg veel zin in! We moesten naar Otrobanda lopen en daar aangekomen kwamen we er achter dat de optocht al begonnen was! We baalden, maar achteraf bleek dat niet nodig, want er kwamen nog heel veel wagens! Ongeveer 2 uur hebben we er nog gestaan en heb ik genoten van alle prachtige wagens die voorbij kwamen. Wat zag dat er super mooi uit! Super mooie kostuums ook..
Erg knap trouwens dat die mensen er toen nog zo goed bij liepen.. ze waren al bijna 10 uur aan het lopen en de mensen bleven maar dansen en lachen. Respect!
Erg leuke avond gehad dus!
Na de optocht weer naar huis gelopen en daar aangekomen besloten om niet meer naar Wet & Wild te gaan, maar om lekker in mijn bedje te gaan liggen..

Maandag (07-03) was ik vroeg opgestaan, omdat ik eigenlijk aangifte wilde gaan doen bij de politie voor mijn camera.. maar natuurlijk was alles vandaag dicht omdat het een officiële feestdag is!
Dus maar weer naar huis gegaan en rond half 12 ben ik met Iris, Timo en John naar Jan Thiel gegaan. Dat was ook een prachtig strand!
Ons pap en mam gaan hier in april zitten, dus ik moest het natuurlijk wel even allemaal goed bekijken;) Ze hebben in ieder geval een goede keus gemaakt, want je kunt er heerlijk vakantie vieren!
Het water is daar zo mooi helder, je kunt alle vissen zien zwemmen als je vanaf de oppervlakte kijkt! Timo en John gingen snorkelen met een stukje koek en vissen in alle kleuren van de regenboog kwamen op hen af! Ze aten zelfs aan hun vingers, zo dichtbij kwamen ze.. Zelf ben ik ook nog een eindje gaan snorkelen en dat was echt mooi! Zo mooi had ik het tot nu toe nog niet gezien.. Dus papa en mama, ik wil wel 2 weekjes bij jullie logeren als jullie er zijn;)
Er zijn ook best veel mensen die bij Jan Thiel gaan duiken. Dat wil ik in ieder geval ook nog gaan doen, maar dan als Bram er is! Samen zijn we van plan om ons duikbrevet te gaan halen..:)
Na een heerlijk relaxt dagje hebben we bij Jan Thiel nog pizza's gegeten die echt heeerlijk waren..

Dinsdag (08-03) ben ik 's ochtends een nieuw fototoestel gaan kopen, de Olympus Stylus 5010.
Erg snel alweer maarja, ik kan dus echt niet zonder camera he zoals jullie weten! Het zou echt een ramp voor mij zijn om geen foto's te kunnen maken!!
Ik hoor van jullie ook allemaal verhalen dat er zo weinig foto's zijn van carnaval, omdat de fotograaf (ik dus) weg is.. nou jongens, dat komt helemaal goed als ik weer terug ben! Ik zal er dan dubbel zo veel maken!;) In de tussentijd zal er misschien toch een nieuwe fotograaf aangewezen moeten worden?:P
Ik ben in ieder geval blij met mijn nieuwe camera dus kan er weer tegenaan:)
Hierna ben ik naar het politiebureau in Punda gegaan. Daar aangekomen heb ik erg lang moeten wachten voor dat ik aan de beurt was, bijna 2 uur.. was ik eindelijk aan de buurt, zeggen ze dat ik daar niet goed was! Ik moest naar het politiebureau in Rio Canario als het om een overval gaat! Pff, helemaal voor niks zo lang gewacht! Ik had het toen echt helemaal gehad en wilde bijna geen aangifte meer doen.. dus maar besloten om het die dag niet te doen, maar misschien een andere dag.
Toen ik thuis kwam ben ik met wat mensen naar Cabana gegaan om daar een lekker stranddagje te houden.
's avonds gezellig op de patio gezeten om daar het spelletje Birds te spelen;)
's nachts een erg onrustige nachtrust gehad omdat er lawaai hier buiten was! De carnavalsoptocht was afgelopen dan komt iedereen natuurlijk hier langs gelopen.. vaak wordt hier 's nachts door mensen mijn luiken open gegooid en dat was deze nacht dus ook weer. Kei harde klap, ik schrok me echt kapot en zat meteen rechtop in mijn bed. Vervolgens nog lang wakker gelegen om te luisteren naar alle geluiden die er om mij heen waren.. Op zulk soort momenten baal ik er echt van dat ik een kamer beneden recht aan het pad heb! Ik heb overal last van als mensen gaan liggen kloten.. Gelukkig slaap ik wel vast en word ik verder niet snel wakker van geluiden..

Woensdag (09-03) ben ik om 10 uur met John, Iris, Timo en Anouk naar Playa Forti gegaan. Daar kun je van een 13m hoge rots afspringen.. super hoog! Ik deed dat echt niet, want ik vind dat doodeng met mijn hoogtevrees.. Timo en Iris hebben het wel gedaan, echt super knap van ze!!
Na dit avontuur zijn we naar het prachtige Playa Kalki geweest. Echt, volgens mij heb ik nog nooit zo'n mooi klein strandje gezien! Prachtig wit strand en een mooie blauwe zee.. en ook hier kon je weer prachtig snorkelen! Ik heb zelfs mega grote vissen gezien en een waterslangetje.. ook weer wat grappige onderwaterfoto's gemaakt samen met Anouk met de camera van John.
Na hier lekker gerelaxt te hebben naar huis gereden en daar lekker gekookt.
's avonds gingen we naar Cabana! Daar was het wel gezellig, want er is elke avond Live muziek. Wel anders dan op vrijdag, want dan is het echt dansen, maar de andere dagen is het gewoon gezellig zitten. Na hier een wijntje gedronken te hebben gingen we naar het TMF Café. Dat schijnt op woensdag heel leuk te zijn, omdat er dan een karaoke avond is.. Daar aangekomen was het best rustig, maar het zag er wel leuk uit. Er was leuke muziek en ik denk dat als het helemaal vol staat het er erg gezellig is! Iris en ik moesten ook ineens een liedje zingen: 'schatje mag ik je foto'. John en David waren zo leuk geweest om een lied voor op te geven.. We vonden het maar een saai lied om te zingen maargoed, toch maar gedaan en dat was wel even grappig;) Daarna waren we vrij snel weer naar huis gegaan.

Donderdag (10-03) was het nog maar een maandje totdat Bram hierheen komt! Het komt nu echt snel dichtbij gelukkig! Ik mis hem en heb er dan ook super zin in dat hij hierheen komt!!
Deze dag moest ik vroeg opstaan, omdat wij met ons groepje van school om half 9 supervisie moesten doen! Het was wel gezellig, want we waren stiekem ook wel veel aan het kletsen:P Toch hebben we het ook wel serieus over de stages gehad hoor! Jullie moeten niet denken dat we hier niks doen;)
Na de supervisie waren we van plan om eerst naar een strand bij het Westpunt te gaan om vervolgens op tijd terug te gaan voor het voetbal. Maar omdat het laat was geworden door supervisie had dat geen zin meer..
Ik heb toen besloten om toen meteen naar het politiebureau in Rio Canario te gaan. Ik vond het toch belangrijk om aangifte te doen, omdat je dan altijd een bewijs hebt dat het is gebeurd.. Anouk ging met mij mee, wat ik toch wel heel fijn vond omdat het nogal een gedoe was bij het politiebureau! Het was onduidelijk waar we heen moesten waardoor we een paar keer op en neer hebben moeten lopen:P Uiteindelijk op de goede plek zei de beste man tegen mij dat ik wel gewoon aangifte in Punda had kunnen doen! Wel g*dnondeju, en die mensen stuurden mij hierheen! Weer voor niks zoveel moeite gedaan!:P
Maarja, ik kon hier gelukkig mijn verhaal kwijt! Al was dit best lachwekkend.. het ging erg langzaam en de man was nogal sloom.. hij stelde zo droog de vragen dat ik bijna in de lach schoot.. ik merkte ook op dat de omschrijving van de jongens en plaatsbeschrijving niet helemaal klopte die hij had getypt, maar dat maakte niet uit zei hij.. Het was maar een vaag proces-verbaal in nogal gebrekking Nederlands maarja het zal wel goed zijn:P Ik heb in ieder geval mijn bewijs en kan eindelijk wat naar de verzekering opsturen!
Hierna ben ik samen met Anouk naar Jan Thiel geweest. Was een gezellige middag. Wederom liggen bakken en gezellig gekletst. Ook weer pizza gegeten, omdat ze zo lekker waren!
's avonds toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot. Ik had besloten om niet meer naar de Tijd te gaan, maar ben lekker thuis gebleven om daar nog wat aan te rommelen en vervolgens te slapen..

Vrijdag (11-03) zijn we met een groepje naar het Spaanse water gegaan om daar te gaan windsurfen. Iris kan dit al, dus die wilde ons het gaan leren. Daar aangekomen toch maar besloten om met z'n 4en een lesje te nemen door een instructeur. Ik vond het erg leuk! In het begin is het even wennen om op zo'n plank te staan, maar dat went snel en al snel had ik het te pakken! Ik ben een paar keer in het water gevallen, maar bleef steeds langer staan. Ook het draaien ging makkelijker, al is dat soms nog best zwaar als het net hard waait.. Wel heerlijk om te doen, een beetje over het water zoeven op een plank! Ik wil dit zeker nog vaker gaan doen!
Na de les zijn we nog even naar St. Tropez gegaan.
Weer thuis bleek dat we weer eens geen water hadden! Dit keer baalde ik er veel meer van, omdat ik nog moest douchen en ik had vandaag veel in de zee gelegen.. ook was er 's avonds een feestje en daar ga ik niet stinkend heen!
Ik heb dus erg lang zitten wachten op de patio tot we weer water hadden.. Op een gegeven moment werd het mij en nog wat anders meisjes genoeg en besloten om maar gewoon ergens anders te gaan douchen. We wilden dit eigenlijk buiten bij St. Tropez doen, maar daar was het op dat moment zo'n chique bedoeling dat ons dat toch niet zo'n goed plan leek:P Naast St. Tropez is ook een hotel.. wij de stoute schoenen aangetrokken en erheen gelopen. Natalja was zo stoer om te vragen of we niet ergens bij hun mochten douchen..
En dat mocht! Wel buiten in de tuin naast het zwembad.. maar ach, we hadden water!! Wel een leuke ervaring was dit, wat hebben we ons kapot gelachen;) Jammer dat we geen fototoestel bij hadden, anders hadden jullie dit ook kunnen zien.. de man van het hotel lag ook helemaal in een deuk, maar het zal er ook vast raar uit gezien hebben, 5 meisjes die zich bij hem in de tuin staan te douchen;)
Hierna kwamen we weer terug de patio op gelopen, blijkt dat het water het weer doet! Achja, we konden er wel om lachen:P
's Avonds was er hier een feest aan de overkant van de straat, bij Nieuwestraat 5! Dit was erg gezellig! Bijna alle studenten bij elkaar lekker aan het feesten. Wijn was maar 4 gulden dus dat had ik op een gegeven moment genoeg op;)
Ik ben er ook nog wat brabanders tegen gekomen waar ik leuke gesprekken mee heb gehad en verder nog andere bekenden. Op de WC stond ik erg lang met al deze mensen te kletsen en toen kwam ik na een hele tijd buiten, was ineens iedereen weg.. dus maar een beetje met andere mensen gestaan wat ook super gezellig was!
Op een gegeven moment gingen deze mensen nog naar Bermuda en ze vroegen of ik meeging.. tja, waarom niet! Morgen moest ik wel vroeg opstaan om te golfsurfen maar ach, ik had het super gezellig en ik dacht: 'we hoeven nog niet naar huis!'
Bij Bermuda was het ook super gezellig! Erg druk, maar was een mooi feestje! Verder weet ik er eerlijk gezegd niet veel meer vanaf:$ Ik weet wel dat ik om 5 uur thuis was.. het was in ieder geval een top avond!!

Dus de volgende ochtend (zaterdag 12-03) was het wel erg vroeg! Om 10 uur werden we al opgehaald om met Wereldstage te gaan golfsurfen op Playa Canoa. En dat viel niet helemaal mee met de staat waarin ik mij toen verkeerde.. de enorme hobbels in de weg naar het strand toe hielpen daar ook niet echt aan mee! Wel erg gelachen, want het leek wel een jeepsafari! Het leek niet echt een weg, maar een pad met gaten..
Eenmaal (gelukkig nog levend) aangekomen op Playa Canoa zag het er prachtig uit! Enorme golven, dus dat kwam helemaal goed. Drie instructeurs zouden ons gaan leren hoe we moesten surfen.. Wij waren pas als laatste aan de beurt, dus eerst hebben we genoten van de zon, maar heb ik ook lekker in de schaduw gezeten en een beetje geslapen.. ik voelde me namelijk helemaal niet lekker!
Maar toen wij eenmaal het water in gingen was dat stukken minder.. ik was alleen nog maar geconcentreerd op het surfen! Dat was echt leuk! Ik vond het wel moeilijk de eerste keer, want ik ben helaas niet gaan staan:( wel geleerd hoe je een goede golf moet pakken en een paar keer heb ik half gestaan of op mijn knieën.. wel raar als je valt, dan krijg je echt een enorme hoeveelheid water over je heen door de golf! de volgende keer gaat het me lukken! Wel weer een ervaring rijker wat ik zeker nog een keer wil gaan doen!
Hierna een BBQ en nog even een groepsfoto gemaakt en toen weer in de oude schoolbus hobbelend (zeg maar gerust: stuiterend) richting huis.
Toen was ik echt he-le-maal gesloopt. Ik kon mijn ogen niet meer open houden en ben meteen gaan slapen. Eventjes wakker geworden en 2 uurtjes op gebleven, maar toen maar weer gaan slapen, omdat ik het echt niet ging trekken om nog mee uit te gaan..

Zondag (13-03) was ik weer heerlijk uitgeslapen en begon de dag weer vol goede moed! Het plan was om naar de Grote Knip te gaan, maar helaas was het maar slecht weer:( Het regende de hele dag dus een stranddag zat er niet in.. toen heb ik mijn tijd maar benut door mijn kamer helemaal te poetsen en een beetje te rommelen.
's avonds zijn we wel op tijd, rond half 6, naar de Happy Hour op Mambo en Cabana geweest! Ik was de bob, omdat Iris dit al een paar keer was geweest.. toch had ik stiekem tijdens de happy hour wat gedronken maar ach, we zijn in Curacao, daar kan het allemaal! Overigens was die drank er állang weer uit toen ik terug moest rijden hoor mama, dus wees maar niet bang;)
Daarna weer door naar Wet & Wild waar ik een erg gezellige avond heb gehad! Na een hele tijd begon de moeheid dan toch wel toe te slaan en besloten we om rond half 12 naar huis te gaan..
Na een zatte John meegesleurd te hebben zijn we dan toch veilig thuisgekomen..:P

En toen was de vakantie alweer voorbij!! Ik baalde er wel van, want ik heb zo'n leuke week achter de rug! Vandaag moest ik dan ook weer erg wennen aan het vroege opstaan.. ik kon er echt niet uit!
Op stage was het weer een normale dag.. alleen eerlijk gezegd is er nog niet veel uitdaging, dus ik wil daar deze week aan gaan werken dat dat er komt!
's middags begon het weer heeel hard te regenen.. ik ging op de terugweg langs de AH om weer flink inkopen te doen. Toen ik terug reed kon ik bijna geen hand voor ogen zien door de harde regen.
De rest van de dag is het eigenlijk zo gebleven met flinke stortbuien. De straat stond zelfs helemaal blank;) Dus ons plan om naar de Grote Knip te gaan viel weer in duigen..
De rest van de dag dus niet veel gedaan en lekker thuis gebleven.
Jammer maar niet getreurd.. het is ons vandaag niet gelukt, maar nog genoeg dagen te gaan! Ik ben hier nog lekker 3,5 maand dus heb nog tijd zat om naar de Grote Knip te gaan!

Ik geniet nu ook echt, ik geniet met volle teugen!!

Nu ga ik lekker slapen zodat ik weer met goede moed aan mijn nieuwe stagedag kan beginnen..
Tot snel maar weer!

AYO!!

PS. Foto's volgens snel weer!

  • 15 Maart 2011 - 06:43

    Mario:

    Weer een erg drukke week :-)
    Wel leuk en fijn dat je het er nu goed naar je zin hebt. Geniet er nog van!!!

    Groetjes Papa

  • 15 Maart 2011 - 09:02

    Olga:

    Ik vind vooral dit een heel mooi stuk Manon :D :
    Verder weet ik er eerlijk gezegd niet veel meer vanaf:$ Ik weet wel dat ik om 5 uur thuis was.. het was in ieder geval een top avond!!

    Maar super dat je het zo naar je zin hebt en als bram er is en jullie pap en mam zal de tijd helemaaaal snel gaan!

    Geniet ervan xx

  • 15 Maart 2011 - 12:36

    Marius En Riky:

    Hallo Manon,

    Je hebt groot gelijk, GENIETEN ZOVEEL ALS JE KAN :) :) :)
    Maar als je alles nog eens wil doen wat je schrijft heb je volgens mij nog wel een paar weken vrij nodig van je stage ;)
    Al met al weer een heerlijk verslag om te lezen.
    Liefs van ons xxx

  • 15 Maart 2011 - 14:20

    Emile:

    Dat klinkt alsof je daar ook een fijnfisje hebt gehad! Mooi zo! Goed dat je elke week wat schrijft, want het is leuk om te lezen.
    x

  • 16 Maart 2011 - 11:02

    Marti:

    En al weer een heerlijk verslag van mijn dochter, heerlijk om te lezen dat je nu kunt genieten! En als wij er straks zijn gaan we allemaal genieten bij Jan Thiel ;-)
    Maar je bent toch een beetje een stoute meid:
    Ik was de bob, omdat Iris dit al een paar keer was geweest.. toch had ik stiekem tijdens de happy hour wat gedronken maar ach, we zijn in Curacao, daar kan het allemaal!
    Neeneenee, Manon stouterik! En dan zet ze er snel dit zinnetje achteraan:
    Overigens was die drank er állang weer uit toen ik terug moest rijden hoor mama, dus wees maar niet bang ;-)
    Nou ja, je kent me dus...
    Het valt ook niet mee voor jou om de Bob te zijn, hier laat je papa gewoon rijden, dat kan daar niet, haha!

    nou ik ben benieuwd naar de foto's!

    xxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 67867

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: