Gezelligheid, overval & carnaval!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Gezelligheid, overval & carnaval!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Gezelligheid, overval & carnaval!!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Maart 2011 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi Dushi's!

Daar ben ik weer!
Het is vakantie en carnaval!! Ik ben dus helemaal blij, want ik ben nu lekker een weekje vrij.. en in dat weekje ga ik een heeele hoop leuke dingen doen!! Ook is de regen ondertussen helemaal voorbij en is het prachtig weer!

Maar eerst zal ik jullie vertellen wat ik de afgelopen 1,5 week allemaal heb gedaan.. en dat is weer veel! Het was nogal een hectische week, die heel vervelend eindigde.. ik ben afgelopen donderdag namelijk overvallen..
Het begin van de week was erg leuk en gezellig en ik voelde me eindelijk helemaal thuis hier. Ik was vrolijk en dacht: ik wil nooooit meer naar huis! Erg positief allemaal:) Tot de overval dus.. Dat heeft best veel impact op me gehad!
Maar daar vertel ik zometeen meer over, laat ik eerst maar bij het begin beginnen..

Vrijdagavond 25 februari was ik naar Cabana geweest, zoals ik in mijn vorige verslag vertelde. Ondanks de dip die ik die dag een beetje had, was het toch een gezellig avondje. Ik was wel nog helemaal kapot van de avond daarvoor, dus had het niet te laat gemaakt.. even gedronken en gedanst en toen naar huis gegaan.

Zaterdag (26-02) voelde ik me al stukken beter, na een goede nachtrust. Deze dag gingen we wakeboarden met zowat heel de patio, op het Spaanse Water. Dit was op een vlot, waar je lekker de hele dag kon chillen en wakeboarden. Maar om op dat vlot te komen moesten we eerst nog een ritje maken met een speedbootje. Lekker de wind in je haren en over het water crossen, heerlijk! Op het vlot aangekomen lekker gaan liggen relaxen. We kregen er zelfs een BBQ bij! De meesten gingen dus wakeboarden, maar ik heb dat dit keer nog niet gedaan. Ik wil het wel zeker nog gaan doen, maar wilde nu nog even kijken hoe het gaat. Waterskieën heb ik al wel vaak gedaan, maar dit is toch wel even wat anders. En stiekem durfde ik nu ook nog niet;)
Na een tijd had ik het wel gehad, want we waren al 8 uur op het vlot! en toen begon het ook nog eens te regenen en was het ijskoud.. Rond 7 uur gingen we weer naar huis, daar even lekker douchen en daarna op naar Bermuda! Daar was het ook erg gezellig.

Zondag (27-02) was een erg regenachtige dag. Ik heb deze dag heerlijk uitgeslapen.
Daarna een beetje aangerommeld en rond half 3 toch maar besloten om even naar Mambo te gaan. Het weer was toen iets beter. Lekker gelegen en af en toe moeten schuilen voor de regen. Daarna meteen doorgegaan naar de happy hour waar ik de nodige Bacardi Razz (ja, alweer Razz.. dat is gewoon lekker hier!) heb gedronken. Vervolgens moesten we om 7 uur weer gaan, om Marinda en Simone op te halen op Hato. Zij waren een weekendje naar Aruba geweest. Na dik een half uur gewacht te hebben (tja, die douane hier..) kwamen ze er dan eindelijk aan. Alle leuke verhalen van Aruba gehoord en meteen snel door naar Wet & Wild. Het feest was daar al volop aan de gang, dus wij sloten mooi aan. Heerlijk gedronken en op blote voeten gedanst op het strand (mijn slippers waren kapot gegaan:P)

Maandag (28-02) kon ik uitslapen, omdat ik nog een extra dagje vrij had. Het was namelijk kindercarnaval. Overigens was de kinderoptocht wel afgezegd door het slechte weer, maar natuurlijk waren de kinderen toch gewoon vrij vandaag.
Om 10 uur zouden we eigenlijk gaan windsurfen. Iris kan dit namelijk goed en zou het ons gaan leren. Toch besloten om niet meer te gaan, omdat het te hard waaide en 's ochtends nog regende.
Dus gingen we maar naar Cabana! Daar wat leuke foto's in de zee gemaakt (die jullie nog wel zullen zien) en heerlijk liggen bakken, waardoor ik daarna vreselijk verbrand was! Het was namelijk weer erg mooi weer geworden, en dan ben je niet gewend dat het zo snel gaat na al die regen van de afgelopen dagen.. Rond 4 uur gingen we weg en dat was maar goed ook, want er kwam weer een plensbui aan!
's avonds de daghap gehaald (natuurlijk weer stamp;)) en daarna niet zoveel meer gedaan.. op de patio gezeten en lekker mijn schone spulletjes van de wasserette opgeruimd. Echt ideaal, een wasserette om de hoek en dat vrouwtje doet het ook nog eens super goed!

Dinsdag (01-02) moest ik weer vroeg op voor stage. Even wennen na een paar dagen vrij! Iris bracht en haalde mij weer op, omdat het voor haar een TEC-dag was (therapie waar zij met een kind heen gaat). Ik was nu op stage een keer niet bijna in slaap gevallen haha, het is een wonder!
's middags was Iris op tijd bij mij en gingen we meteen door naar Mambo, omdat we vonden dat we nog wel meer op het strand konden liggen;) Ik was nog niet verbrand op mijn rug dus het kon best! Toch maar in de schaduw gelegen en wat gelezen.
's avonds zelf gekookt en mijn opdracht voor school afgemaakt want ja, dat moest helaas ook nog gebeuren!

Woensdag (02-02) weer een normale dag stage, nu gelukkig wel wat nuttige dingen gedaan.
's middags met Bram geskypt en vervolgens weer aan het zwembad gelegen. Wat heb ik het toch slecht hier, elke dag zwemmen;)
Vandaag ging Teun na 5 maanden naar huis en samen met Iris en Marleen ging ik hem 's avonds naar HATO brengen. Toen we op het vliegveld aankwamen kreeg ik al zo'n heel naar gevoel. Ik moest meteen weer denken aan mijn afscheid op Schiphol! Ook leek het net of ik zelf wegging.. En daarbij moet je afscheid van iemand nemen, wat nooit leuk is natuurlijk! Bij de gate was het wel even moeilijk! Ik kende Teun nog maar 4 weken, maar je krijgt hier zo snel een band met iemand.. en daarnaast was hij echt een beetje de gangmaker van de groep! Bij het afscheid kreeg iedereen tranen in de ogen, afscheid nemen is kut!
Na dit afscheid gingen we nog even mee naar de ontvangsthal, omdat de zus van Larissa aankwam. Heel raar allemaal, het ene moment sta je bijna te huilen omdat iemand weggaat en het andere moment ben je helemaal vrolijk omdat er iemand aankomt!
Thuis aangekomen zijn we met z'n 3en gezellig bij Miles gaan zitten om daar Scrabble te spelen:P Ik kwam daar ook nog Pim tegen (jongen die ook uit Sint-Oedenrode komt), erg leuk! Verder hapjes besteld en een erg moeilijk raadsel proberen op te lossen met allemaal lastige cijfers.. niks voor mij!!;)

Donderdag (03-02) was nogal een drukke ochtend op stage.. pff wat waren de kinderen druk! Gelukkig had ik het weer overleefd en was ik van plan om 's middags maar weer lekker bij het zwembad te liggen. Helaas was het weer niet al te best, dus ging ik maar skypen met Bram. Hierna ging ik naar de winkels, waar Lisa en Iris al waren, om carnavalskleren te zoeken! Druk gezocht, want het was moeilijk om hier iets te vinden! Uiteindelijk hadden we iets super vets gevonden, Iris en ik zouden zonnetjes worden! Op de terugweg had ik ook nog Havaianas gekocht.. 3 paar! Oeps, ik kon gewoon niet kiezen..
Na het winkelen even op bed gelegen, gekookt, opgetut en 's avonds naar café de Tijd! Dat was een super gezellig avond! Flink wat gedronken, gedanst, gekletst en leuke foto's gemaakt!

Tot het moment waarop we naar huis gingen.. we waren nog met 3 meisjes over en we liepen naar huis. Is altijd nog goed gegaan dus waarom nu niet.. we waren nog maar net de Tijd uit en ik had mijn camera nog om mijn arm hangen (stom!). Toen we buiten liepen dacht ik nog: 'ik zal mn camera maar eens wegstoppen, heb hem niet meer nodig' En vanaf dat moment ging het heel snel.. Iris trok mij weg en tegelijkertijd werd mijn camera met een hele harde ruk uit mijn hand getrokken. Zo hard, dat het touwtje zelfs nog aan mijn arm hing! Het waren twee jongens die dit deden en ze renden meteen keihard giechelend weg. Ik dacht meteen: shit, mijn camera!! en wilde er bijna achteraan gaan rennen.. maar ze renden zo hard, dat dat niet ging lukken en gelukkig heb ik dat ook niet gedaan, want dan was het alleen maar erger geworden..
pff wat was ik hier van geschrokken! ik stond echt versteld.. is mij dit nu echt overkomen?? ik kon mijn tranen echt niet meer binnenhouden. Iris had het van de andere kant gezien en die zei dat die twee jongens met de armen wijd op mij af kwamen gelopen, dus die dacht meteen: ik moet Manon daar weg krijgen! maar goed dus dat ze dat had gedaan, want wie weet wat er anders was gebeurd.. het had ook heel anders af kunnen lopen! Ze hadden mij ook vast kunnen pakken.. Die gedachte moet ik maar voor me houden, want dan valt wat ik nu heb meegemaakt nog wel mee.. ik ben echt blij dat ik zelf niets heb en dat het 'maar' mijn camera is! Toch baalde ik natuurlijk ontzettend en vooral omdat het MIJN camera is, MIJN vertrouwde roze camera.. Gelukkig heb ik nog een andere grote camera, dus ik ben allang blij dat die het niet is!
Maar pff wat ben ik hier van geschrokken..
Zo zie je maar weer.. er kan hier van alles gebeuren blijkbaar en je moet altijd goed oppassen! Voortaan zal ik echt niet meer zo over straat lopen met mijn spullen! Ik geef nu ook mezelf de schuld van de overval, omdat ik zo stom was om met mijn camera om mijn arm op straat te lopen.. als ik daarover nadenk dan word ik boos op mezelf, maar ik weet dat dat niet opschiet.. ik heb er zeker van geleerd voor de volgende keer en zal dit niet weer doen!

Vrijdag (04-02) werd ik enorm brak wakker! Ik had die nacht mama en bram nog gebeld en door de schrik had ik bijna niet geslapen. Ook had ik best veel gedronken en misschien was dit ook wel een reden dat ik niet zo voorzichtig was. Hierdoor weet ik niet meer zo goed hoe het allemaal precies is gebeurd, en ook omdat het allemaal zo snel ging!
De hele vrijdag heb ik me er echt nog kut over gevoeld.. ik was bang geworden en vertrouw niemand zo snel meer hier. Blijkbaar heeft het veel impact op me gehad! Gelukkig voel ik me er nu alweer stukken beter onder.. het is echt niet zo dat ik me nu niet meer veilig voel ofzo! Ik ga gewoon verder met genieten en probeer dit voorval maar te vergeten!

Die vrijdag was het ook carnaval op mijn stage.. ik heb het allemaal maar half meegekregen, maar toch was het een leuke ochtend! De kinderen mochten verkleed komen en alle meisjes waren, heel typisch, als prinses en alle jongens als spiderman;) Ook gingen we friet eten, om 10 uur 's ochtends!! De kinderen wilden dit graag en die mochten kiezen dus ja..
Verder mochten ze lekker dansen en vrij spelen.. ik heb veel foto's gemaakt van de kinderen en van mijn stage. De foto's van de kinderen mag ik natuurlijk niet op internet zetten maar de foto's van het gebouw krijgen jullie nog wel te zien!
's middags had ik wat dingetjes geregeld zoals beltegoed en internet. Verder was toen de vriend van Iris aangekomen, wat natuurlijk altijd leuk is!
's avonds boodschappen gedaan bij de AH en daarna lekker gekookt, gedoucht en gaan slapen.. ik was helemaal kapot en voelde nog zo rot over gisteren, dus dat leek me het beste.

Zaterdag (05-02) moest ik namelijk ook erg vroeg opstaan, want we gingen de Christoffelberg beklimmen! Toen ik wakker werd was ik alles wel een beetje vergeten. Het is gebeurd, kan er niks meer aan veranderen, ik ga er weer voor!
En na regen komt zonneschijn, want vanaf die zaterdag is het prachtig weer geworden en dat is tot nu toe zo gebleven:)
De Christoffelberg was zeker de moeite waard! De weg er naartoe was al erg grappig.. we moesten met de auto al een stuk de berg op, dus het was een klein smal weggetje dat ineens steil omhoog en omlaag ging!:P Op de parkeerplaats aangekomen kon de tocht beginnen. En wat was die tocht omhoog prachtig! Beneden was je echt nog een beetje in de rimboe.. en hoe verder we kwamen hoe meer rotsen er waren en hoe meer we moesten klimmen.. ik dacht van tevoren dat het meer een normaal pad was, maar dat was het dus echt niet! Je moest echt klimmen over rotsen heen en op het eind moest je zelf over rotsen heen die even groot als mijzelf waren! Soms moest je echt goed bedenken hoe je dat in godsnaam ging doen haha.. onderweg hele mooie planten, dieren en andere dingen tegengekomen..
van mijn hoogtevrees heb ik ook last gehad, want op een bepaald moment klom je omhoog waar de afgrond recht naast je was! Toen moest ik wel even slikken.. maar ik heb doorgezet en heb de top bereikt!! En waaauw, wat was dat een prachtig uitzicht!! Je kon zo het hele eiland zien. Natuurlijk een paar foto's gemaakt als bewijs, omdat de mensen thuis anders vast niet geloven dat ik een berg beklommen heb;)
Ik ben super trots op mezelf dat ik het heb gedaan! Het was wel zwaar en ik was helemaal kapot toen we terug waren, maar het is zeker de moeite waard!

Na de berg hadden we wel wat rust verdiend en zijn we lekker op Mambo gaan liggen. We moesten ook wel uitrusten, want 's avonds was het carnaval in café de Tijd!
Wat had ik daar zin in! Iris en ik waren als enige verkleed van heel de patio en onze straat.. heel raar.. maar ach, wij gingen gewoon verkleed want het is wel carnaval hoor! Ik kan het niet eens maken om niet verkleed te gaan, want ik kom wel uit brabant he;) Het verkleden, dat is juist het mooiste van carnaval:) Ik liep nog naar de pinautomaat en iedereen keek mij raar aan.. Dat ben ik niet gewend.. hier kijken ze je raar aan als je verkleed bent (terwijl het gewoon dik carnaval is:S), maar bij ons thuis kijken ze je heel raar aan als je NIET verkleed bent! Hier is iedereen eigenlijk in normale kleren, alleen de mensen van de optocht verkleden zich! Zo merk ik nog wel meer verschillen met NL.. alleen bij de feesten en de optochten is het te doen, in de rest van de stad merk je niet echt dat het carnaval is.. het is dan juist eerder uitgestorven want iedereen is daarheen! Maarja ik woon dan ook in een dorp, en ik ben gewend dat heel het dorp 'vercarnavald' is;) Dus hoor je overal muziek, zie je serpentine of confetti. Maar dat zal in een stad vast wel anders zijn haha..
Maargoed, Iris en ik dus flink verkleed naar de Tijd. Daar barstte het feest meteen los! Wow, wat was dit een vette avond! Alleen maar carnavalsmuziek en hossen en springen, dus het leek net of ik weer eventjes in het vertrouwde Brabant was.. ik heb zelfs Echte vrienden gehoord, zonder hem aan te vragen dus ik was helemaal gelukkig;) Al was het ook een beetje dubbel, omdat het echt een nr van mijn vrienden in NL is!
De mensen die carnaval niet zoveel aan vinden gingen alweer snel naar huis, maar de echte carnaval vierders bleven.. en toen werd het natuurlijk alleen maar gezelliger!
Er was ook een wedstrijd om wie het beste verkleed was.. van tevoren zeiden Iris en ik nog voor de grap: dat gaan we winnen! Niet wetende dat dat zou gebeuren.. Al vanaf het begin van de avond kwam iedereen naar ons toe en zei dat wij zo leuk verkleed waren! Na een tijd kwam de barvrouw zeggen dat wij genomineerd waren.. Tijdens de prijsuitreiking moesten we dan ook naar voren komen en de winnaar zou bepaald worden door middel van het juichen van het publiek. Bij de 1e persoon werd er redelijk gejuicht, bij de 2e persoon helemaal niet veel en bij ons barstte het publiek helemaal los!! Zo, dat voelde goed! Allemaal mensen die helemaal los gaan voor je;) Het was dus duidelijk dat wij hadden gewonnen, jeeeeej!! Toen was het helemaal feest:D We hadden een doos met flugel gewonnen ter waarde van ongeveer 200 gulden.. alleen jammer dat de prijs binnen 5 minuten op was;) We waren met 6 man en tja, dan is die doos zo leeg! Maarja we tikten ze dan ook gelijk allemaal achterover.. ik was er wel trots op dat wij hadden gewonnen!
Mijn avond kon niet meer stuk en ik heb dan ook een GEWELDIGE avond gehad!

Toch mis ik de carnaval in Brabant wel hoor.. want zoals wij carnaval in Brabant vieren, dat kan niemand ons nadoen! ik moet er steeds aan denken en denk ook telkens aan de carnaval van vorig jaar.. dus vind wel jammer dat ik er niet bij ben en was graag even een weekje op en neer gekomen;) maar van de andere kant: ik maak nu wel een keer Caribisch carnaval mee! En dat is ook bijzonder! Afgelopen zondag was de Gran Marcha (grote optocht) en dat was ook heel leuk..

Maar daarover vertel ik in mijn volgende verslag meer en ook over deze week vakantie, want ik heb nu weer veeeel te veel gelult! Ik maak ook zoveel mee en wil alles met jullie delen! Als jullie mijn lange verslagen irritant vinden dan zeg het maar, want ik ga ze proberen in te korten;)

Lieverds, ik wens jullie allemaal nog een heeeele fijne carnaval en ik zal jullie missen!
Feest dubbel zo hard voor mij en laat me elk detail weten, want dan lijkt het net of ik er nog een beetje bij ben!!

Dushi carnaval! (fijne carnaval)

xxxxxx
Ps. Foto's van de afgelopen 2 weken kunnen jullie bekijken op: https://picasaweb.google.com/manon.van.os/Week4En52102Tm0503?authkey=Gv1sRgCJrU072mgfGtYQ#

  • 09 Maart 2011 - 07:05

    Papa:

    Weer heel leuk om alles te lezen. Nog veel plezier en carnaval is hier nu ook afgelopen. Groetjes xxx

  • 09 Maart 2011 - 08:59

    Marti:

    Hehe die Manon, die kan toch kletsen, thuis werden wij af en toe moe van al dat gepraat, maar nu doet ze het via haar verhaaltjes... En nee ze zijn niet te lang, ik vind het wel gezellig, het lijkt net of je het zo tegen me zit te vertellen!
    Maar je moet niet denken dat de overval je eigen schuld is, niemand heeft het recht om aan andermans spullen te komen!!! Hoe dan ook, van andermans spullen blijf je af! Klotejongens!
    En van die berg beklimmen, tis maar goed dat ik het allemaal niet wist, afgrond langs je, over grote stenen klimmen... En ik neem aan dat je ook over dezelfde weg naar beneden bent gegaan? Mijn God, Manonneke!
    Maar wel heel stoer van jou hoor!! Ik ga dat dus echt niet doen als wij er zijn, ik ben een te grote schijterd...
    En ik ben natuurlijk kei benieuwd naar je carnavalsoutfit, normaal gesproken word er met mij overlegt, wat zal ik aandoen dit jaar? Prinses, indiaan, matrozenmeisje of Hollands meisje? Rare gewaarwording, kleine meisje worden groot... Maar gelukkig heb je me nog regelmatig nodig ;-)
    Gelukkig is het carnaval hier weer voorbij, de fietsenstalling is weer gesloten en de garderobe (papierkliko) word weer leeg gemaakt.
    Nog een fijne vakantie en ik wacht met spanning op je foto's!!
    xxxxx Mama

  • 09 Maart 2011 - 10:38

    Riky En Marius:

    Hoi Manon,
    Ut vurhaal is niks te lang hoor! Zo komme wellie ok ut een en aander te wete over wè dè tur allemoal te doen is dôr gindsweit. En wè un klôtvegers zijn die twee rotjong toch. Gu zut ze toch ...
    Ik moes ur zèluf un bietje van rère toen ik ut laas. Lijkt me skôn um same mè ullie en ullie moeder diejen hoge berg te beklimme en van ut uiwtzicht te geniete. Geniete gij dur ôk nog mar van en zeker nou ut weer wèr wè bitter wort. Klôt ur mè hinne.
    Houwdoe en toe ut wèr is is.

  • 09 Maart 2011 - 11:00

    Marjolijn:

    Hey Manon,

    Wat een verhaal. Ik vind het altijd leuk om jouw verhalen te lezen en te weten wat daar allemaal gebeurd. De vervelende dingen proberen snel te vergeten, hoewel dat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan. Geniet van het mooie weer en de leuke dingen. Het lijkt wel of je alleen maar vrije tijd hebt, zonnen, shoppen, op stap.... Geniet!!! Houd ons op de hoogte, maar dat is voor jou geen probleem. Groetjes

  • 09 Maart 2011 - 14:38

    Pim:

    Heej Manon!

    Weer een leuk verslag en nu weet ik tenminste ook waar je het allemaal over hebt! :) Carnaval was zeker de moeite waard. Alleen gisteren waren we ook naar de avondoptocht geweest en die viel een beetje tegen. We hadden 2,5 uur op de optocht moeten wachten. :(

    Echt rot van je camera. Ik hoorde het verhaal en schrok er ook van. Voortaan echt alles in je zakken doen en hopen dat het niet weer gebeurd.

    Leuk dat ik je tegen kwam in de Miles. Dus jullie waren na ons aan het Scrabbelen gegaan. Haha! Rare letters zaten er in he! Wij kregen het raadsel ook niet opgelost.

    Veel plezier weer komende week!

    Groetjes Pim

  • 09 Maart 2011 - 16:29

    Bram:

    Skon verhaaltje! Ben benieuwd na de foto's!

    Klinkt vrij gezellig daar, nog een ruime maand en dan ben ik eindelijk weer bij je!

    xxxxxxx

  • 14 Maart 2011 - 13:56

    Margriet:

    Vooralsnog vind ik je 'lange' verhalen helemaal niet irritant, dus typ gewoon lekker door zou ik zeggen. Leuk om te lezen wat je daarzo allemaal meemaakt. Ga nu even je foto's bekijken, ben benieuwd. ;)

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 67866

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: