Strandfeest, snorkelen en... regen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu Strandfeest, snorkelen en... regen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Os - WaarBenJij.nu

Strandfeest, snorkelen en... regen!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Februari 2011 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!! (goeie middag)

Kon ta bai?
Het is weer weekend! Deze week heb ik een drukke week achter de rug, omdat ik vandaag een opdracht voor school in moest leveren.. opdracht? school? ja, ik kom hier eigenlijk voor school als jullie dat nog niet wisten;) Iedereen vraagt aan mij of ik nog wel stage loop, omdat ze alleen maar dingen horen over feest en zon! Natuuurlijk loop ik nog stage, al is dat wel anders dan in Nederland. In Nederland had ik het super druk op mijn stage en maakte ik flink wat overuren. Hier gaat alles langzaam en val ik af en toe zelfs serieus bijna in slaap op stage!!:$ En dat terwijl ik op mijn vorige stage van hot naar her rende. Ik hoop dus dat er binnenkort nog wat uitdaging komt in mijn stage, want in slaap vallen is natuurlijk ook niet de bedoeling!:P Hier gaat iedereen ook zo snel mogelijk weg als de kinderen uit zijn, zodat ze de middag nog vrij hebben. Iets waar ik heel makkelijk aan heb kunnen wennen;) Ik heb veel tijd over voor leuke dingen en dat doe ik hier dan ook genoeg!

Vorige week heb ik een bijzonder goed weekend gehad! Zaterdag 19 februari was de Annual Bright party van Wereldstage! Wat een geweldig feest was dat! Om 13.00 uur werden we opgehaald om met de bus van Wereldstage naar Playa Porto Mari te rijden. Daar hebben we heerlijk kunnen genieten.. lekker op het strand liggen, zwemmen, lekkere muziek en dat alles onder het genot van een heeerlijk drankje. Tussendoor hebben we nog een salsales gehad en een BBQ. Verder heb ik daar prachtige foto's gemaakt, die je kunt zien op mijn Picasa (zie vorige verslag). Tegen zonsondergang vond ik het een mooi moment om die foto's te gaan maken, dus samen met Simone en Daisy gingen we poseren voor de ondergaande zon. Tot er ineens iemand op ons af kwam gelopen en vroeg: 'kunnen jullie een beetje foto's maken?' Wij zeiden: 'mwah, gaat wel' Waarop hij zei: 'ik ben fotograaf, dus ik wil wel wat foto's van jullie maken!' Met als gevolg dat ik een half uur heb staan poseren en uiteindelijk super mooie foto's heb gekregen! Helemaal blij was ik ermee! De fotograaf kunnen we zelfs een keer inhuren om een andere dag mooie foto's op het strand te gaan maken;) ideaal toch!
Tegen de avond barstte het feest op Porto Mari dan toch echt los. De DJ draaide de ene plaat na de andere en iedereen ging helemaal los! Om 9 uur werden we helaas alweer opgehaald.. Thuis lekker gedoucht en daarna meteen de mooie foto's op de pc gezet!

Zondag 20 februari weer op tijd opgestaan om naar het strand te gaan! Samen met Iris, Marvin, Joran, Arno en John hadden we besloten om naar het Westpunt te rijden. Onderweg moest ik wel even wennen aan de gaten in de weg, wist ik veel dat ze zo diep waren.. ik reed er iets te hard overheen haha.. We zijn onderweg ook nog Flamingo's tegen gekomen! Daar even gestopt en foto's van gemaakt. Iris wilde ze graag van dichtbij gaan bekijken, dus liep een stuk naar voren.. met als gevolg dat ze tot haar enkels in de modder vastzat! Wat hebben we daar om gelachen haha!
Uiteindelijk waren we op playa Daai Booi gestrand, omdat we een stukje fout waren gereden en dit strand er ook wel mooi uit vonden zien. Want het was echt een prachtig strand! Helemaal zoals je in de films ook ziet, spierwit zand en een helderblauwe zee.. daar ook een paar leuke foto's van de groep gemaakt, we voelden ons wel een beetje Oh Oh Cherso op dat moment..
Verder de hele middag lekker gesnorkeld. Wat kon je dat daar mooi! We zagen een heleboel vissen om ons heen zwemmen en ook van die joekel-grote. Met de onderwatercamera van John hebben we geweldige foto's onderwater gemaakt! Erg leuk om zulke foto's te hebben!! Op Picasa kunnen jullie die ook bekijken.. ik kan je wel vast zeggen, je moet er geheid om lachen;)
Op de terugweg gegeten bij de KFC en daarna lekker op tijd naar bed.. en toen was het weekend alweer voorbij!

Maandag begon de stageweek weer en had ik een lekkere start gemaakt op stage. Ik was weer helemaal fit en kon er tegenaan. Heb toen ook een heleboel meer nuttige dingen gedaan.. maarja, het probleem is dat ik me in het begin van de week altijd nog zo voel, maar hoe verder we in de week komen hoe brakker ik me ga voelen! Dat vroege opstaan ook altijd, ik moet er nog erg aan wennen! Is ook niet echt makkelijk voor een avondmensen als mij..
Die maandag ben ik 's middags lekker thuis gebleven en heb ik daar een beetje gerommeld. 's avonds was het ook rustig aan doen, want het begon me toen toch hard te regenen!! Iedereen zat lekker binnen en ik ben toen ook maar lekker op tijd gaan slapen.

Dinsdag was ik 's middags ook thuis gebleven om aan mijn opdracht voor school te werken.. al lukt dat niet zo heel goed met skype aan;) Die avond heb ik samen met Anouk gekeken naar de opdracht, omdat zij hetzelfde inlevert.. al met al dus een saai schoolachtig dagje..

Woensdag had ik het plan om eindelijk weer eens lekker aan het zwembad te gaan liggen, maar wat denk je: REGENT HET DE HELE DAG!! en dan ook niet een klein beetje, NEE gewoon KNETTERhard en de HELE dag! Op stage konden de kinderen niet echt buiten spelen en moesten we telkens tussendoor gaan schuilen. 's middags viel het plan om naar het zwembad te gaan dus letterlijk in het water en heb ik maar weer binnen moeten zitten.. daar een beetje gerommeld en 's avonds was ik ook al thuis gebleven. Hier baalde in wel van, want er was een bingo in cafe de Tijd en bijna iedereen ging daarheen! Alleen omdat ik nog zoooveel moest doen, had ik toch maar besloten om niet te gaan. Achteraf vond ik het nogal jammer en kreeg ik weer een dipje omdat ik me zo alleen voelde..

Gelukkig was dat donderdag alweer snel over toen ik alle vrolijke kinderen op mijn stage weer zag:)
Helaas regende het die dag ook weer de hele dag! Nog erger dan die dag daarvoor, zelfs zo erg dat we elkaar op stage niet meer konden verstaan omdat de regen zo hard op het dak kletterde.. alles overstroomd en de kinderen konden natuurlijk niet naar buiten. Dan maar binnen vermaken, ook al gaat dat nogal moeilijk met 17 schreeuwende kinderen om je heen waarbij de muren op ze afkomen..
's middags dus weeer binnen moeten zitten en niet veel kunnen doen! Nou ja, dan maar een beetje slapen en aanrommelen..
's avonds was het weer tijd voor cafe de Tijd! Zelf gekookt, ja mama je kunt trots op me zijn want ik heb de hele week al ZELF gekookt! Ik kan het dus wel;) Daarna helemaal opgetut en klaar om te gaan! Toen we aankwamen was het al meteen happy hour, dus zijn we weer volop aan de Bacardi Razz gegaan.. lekkere muziek en de hele avond gezellig gekletst en gedanst. Ook weer wat nieuwe mensen ontmoet. Ondertussen volgde de ene na de andere Razz.. en dat heb ik vanochtend gevoeld! Om 1 uur waren wij thuis en om half 6 ging gewoon mijn wekker weer voor stage.. man, wat voelde ik me weer brak! Maar een paracetamolletje doet wonderen en daarna kon ik er op stage weer tegenaan. Ik merkte wel dat ik er 10 keer zoveel moeite mee had dan normaal maarja je moet wat overhebben voor een leuke avond he!
Vanochtend ook weer lekker genoten, ahum, van flink wat regen..

Het lijkt hier wel Nederland de afgelopen dagen met die regen! Alleen wel een aantal graden warmer;) Op zich deze week niet zo'n ramp omdat ik toch aan mijn opdracht moest werken, maar na een tijdje gaat het wel vervelen! En hoe is het weer bij jullie? Ik hoorde dat het gesneeuwd had.. is het lekker koud?;) Ik zal jullie wel wat warmte opsturen vanuit hier!!
Gelukkig komt er na regen zonneschijn en dat bleek vanmiddag maar weer:) Toen ik terug kwam van stage was het nog bewolkt maar toch maar besloten om naar het zwembad te gaan.. daar aangekomen brak zowaar het zonnetje door en was het nog een heerlijke, brakke middag aan het zwembad! Een lekker panini gegeten (die gaat er altijd goed in daar!) en rond 5 uur maar weer terug gegaan.

Zometeen ga ik nog even een uurtje liggen en dan lekker douchen en vanavond naar Cabana! Voel me nu nog erg gaar, maar dat komt vanavond vast wel goed.. ik merk ook dat ik de laatste dagen ineens weer wat last van heimwee krijg, maar ik denk dat dat komt omdat ik al een paar dagen binnen heb moeten zitten en weinig zon heb gezien (ik weet het, het klinkt verwend.. maar licht is nou eenmaal belangrijk voor mij!). Dan voel ik me altijd een beetje down.. Daarom is het belangrijk dat ik leuke dingen blijf doen en nu niet bij de pakken neer ga zitten, maar vanavond gewoon lekker op stap ga! Meestal doet me dat wel goed, dus nu vast ook!
Morgen gaan we ook met een hele groep wakeboarden dus wordt vast gezellig.. heb er in ieder geval zin in!

Ik hou de moed erin en blijf volhouden: genieten, genieten, genieten want voordat je het weet is het voorbij! Dat probeer ik dan ook zoveel mogelijk!

Ik spreek jullie snel weer dushi's!

Ayo!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Februari 2011 - 08:52

    Pim:

    Wat een lekker verhaal weer Manon. Jammer van die regen telkens. Dat mag volgende week echt niet meer hoor haha.

    De foto's waren prachtig. :d Vooral die van die fotograaf en onder water.

    Tot volgende week. Dan drinken we een biertje.

    Ayo!!

  • 26 Februari 2011 - 09:45

    Ilona:

    Hee manon!
    Laat ik nu maar eens een berichtje achter want ik lees altijd trouw je leuke verhalen!!
    Je maakt het daar wel mee zeg! Mooi dat de heimwee weg aan het trekken is maar zoals je al zegt je moet genieten van alle momenten daar! Je hebt wel echt leuke foto`s al en het ziet er daar super mooi uit!
    Weet je dat vlakbij een oudklasgenootje van je zit...claudia die zit in sint maarten!! Geniet er nog heeeeel veel van en ik blijf jaloers je verhalen volgen :(:P
    xx

  • 26 Februari 2011 - 11:19

    Julia:

    Hee Manon!

    Wat een leuk verhaal weer! Alleen erg jammer van die regen, maar het sneeuwde deze week in Utrecht heel hard! Denk daar maar aan als het in Curacao nog regent.:)
    Wat knap dat je heel de week hebt gekookt :) ik denk ook wel dat je moeder daar trots op is en erg handig voor als je terug bent in Nederland!
    Jou foto's zijn trouwens erg mooi, wat zou ik graag op die kussens in de zon willen liggen en genieten van de zee;)
    xx

  • 26 Februari 2011 - 16:19

    Laurie:

    Hey Manon,
    Weer een erg leuke blog om te lezen. In tegenstelling tot Utrecht heeft het in rooi niet zo erg gesneeuwd;).. er lag een mini laagje (waar je de straat nog door kon zien), mja dat was de volgende ochtend al snel weg.
    Verder heeft Emile een vriendin!! haha.. Het is Lieke geworden;)..
    Meer roddels heb ik op dit moment niet.. die zullen volgende week met de c'val wel komen;)..
    xxx houvanje Laurie
    ps volgende week gaat t weer vriezen hier:S:S:S

  • 03 Maart 2011 - 07:17

    Margriet:

    Is het inmiddels al opgehouden met regenen? Sowieso is het regen bij een temperatuur van 30 graden, dus dat laatste is zeker wel een meevaller. ;)
    Hier is het vooral koud! Sneeuwen doet het inmiddels niet meer, maar daar hebben we het vriezen voor in de plaats gekregen. :(
    Wel grappig dat je schrijft 'Ja, ik zit hier ook voor school', terwijl wij de hele tijd lezen over strandfeestje en Bacardi Razz lezen. Maarrr, dat is zeker niet verkeerd!
    Heel veel plezier en succes daarzo! Binnenkort moeten we maar eens uitgebreid, gaan skypen/ msnnen.

    dikke kus,
    Margriet

    PS 1: Nogmaals superbedankt voor je mooie kaart!
    PS 2: HEEFT EMILE EEN VRIENDIN?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1179
Totaal aantal bezoekers 67859

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: