Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Manon Os - WaarBenJij.nu

Miami!

Door: Manon van Os

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Juli 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

I'm in Miami bitch!

Even vooraf voor de mensen die het nog niet weten:
Na mijn stage op Curaçao ga ik samen met Bram nog 6,5 week door Amerika reizen! Omdat het toch in de buurt is;) Van 27-06 t/m 03-07 gaan we naar Miami, van 03-07 t/m 10-07 naar Orlando naar Walt Disney World en dan gaan we nog 4 weken, van 10-07 t/m 10-08 rondtrekken met een camper door West-Amerika: Los Angeles, Las Vegas, San Francisco enz.
Een erg leuke reis voor de boeg dus! Op 10 augustus vlieg ik via Curaçao weer terug naar Nederland waar ik vrijdagochtend 12 augustus land.

En maandag 27 juni was het dus zover om de reis naar Amerika te beginnen!
We moesten midden in de nacht opstaan (3 uur!) omdat we om 4 uur richting Hato vertrokken. Simone was zo lief om ons weg te brengen. In de auto werd het toch wel erg moeilijk voor mij.. afscheid nemen is altijd rot en van een land waar je 5 maanden hebt gewoond is dat verschrikkelijk. In de auto begon ik me te beseffen dat ik alles nu voor de laatste keer zag en dat het echt allemaal voorbij is..
Op het vliegveld konden we snel inchecken en makkelijk doorlopen. Boven nog even langs de winkeltjes en skypen met mama en toen konden we vliegen!
De vlucht ging goed, alleen hadden we in het begin wat turbulentie, omdat we net in een flinke tropische bui vlogen.. dat was niet echt een pretje:P Verder was het rustig en na 3 uurtjes landden we op de bodem van Miami!
Jeeezus, wat een groot vliegveld! Je moest echt kilometers lopen voordat je überhaupt bij de eerste controle was. Daarna weer kilometers verderop nog een controle en toen nog wat kilometers lopen en je was bij de bagageband. Schiphol is hierbij vergeleken zelfs niks:P
Uiteindelijk kwamen we, bijna 2 uur later, bij de uitgang aan. Daar een taxi gepakt om al onze mega koffers in te laden en die bracht ons naar het hotel.
Daar aangekomen vond ik het er niet zo denderend uitzien. En dat is zacht uitgedrukt.. om het eerlijk te zeggen heb ik nog nooit zo'n erg hotel gezien:P Het was maar een klein smerig hotel. Ook de kamer zag er niet veel beter uit. Echt klein en vies en we hadden een douche waar maar een mini pisstraaltje uitkwam. Maargoed, we moesten het er maar mee doen..
De rest van de middag hebben we eigenlijk vooral liggen slapen, omdat we dat die nacht maar heel kort hadden gedaan, en heb ik vooral moeten wennen. Ineens was ik in een nieuwe stad en dan ook nog eens zo'n super grote. Ik ben helemaal niet zo'n stadsmens en ik kan eigenlijk helemaal niet zo goed tegen veranderingen en dan is dit een grote verandering vergeleken met Curaçao. Maar een middagje slapen én 's avonds naar de Dolphin Mall deed veel goed! Ik voelde me daarna stukken beter;) De Dolphin Mall is een mega groot winkelcentrum met meer dan 250 winkels. Wat voor winkels je daar ziet, dat is ongelofelijk. Je kunt dus wel begrijpen dat het voor mij super leuk was om daar te winkelen;) Dat kun je echt heel goed hier!
Na de winkels leeg gekocht te hebben zijn we terug naar het hotel gegaan om lekker te gaan slapen.

Dinsdag (28-06) gingen we de bus- en boottour door Miami doen! Erg mooi om zo in korte tijd heel de stad te zien.. Echt ongelofelijk hoe groot die gebouwen zijn en hoe groot de stad is. Tussendoor even gewinkeld bij Bayside en toen met de boot mee. Daarmee kwamen we langs alle huizen van de beroemdheden gevaren. Super vet!
Na weer terug te zijn in het hotel zijn we beneden even gaan internetten. Die avond zijn we weer naar een ander winkelcentrum gegaan: de Lincoln Road Mall. Een heel mooi openlucht winkelcentrum! We zijn hier met de fiets naartoe gegaan. Je kan hier overal aan de weg een fiets huren voor een paar dollar en die kan je dan bij een ander station weer neerzetten. Dit was de eerste keer na 5 maanden dat ik weer ging fietsen! Even wennen haha, maar natuurlijk kon ik het nog steeds kei goed:P Bij de Lincoln Road Mallen geshopt en we hebben bij een pizzeria wat gegeten.

Woensdag (29-06) hebben we heerlijk uitgeslapen en die middag zijn we naar de Apple store gegaan, omdat ik een Ipad wilde kopen. We waren eerder al geweest, maar toen was alles uitverkocht. Blijkbaar is het moeilijk om een Ipad te verkrijgen, omdat iedereen die wil. Nu hadden ze alleen andere model en die heb ik toen genomen. Ik helemaal blij met m'n Ipad en die moest natuurlijk wel getest worden! Op het terrasje van Starbucks gezeten om het allemaal uit te zoeken.
Vervolgens zijn we alweer:P naar een ander winkelcentrum gegaan: Coco Walk. Dit zag er leuk uit, maar er waren maar weinig winkels. We hebben daar een beetje in de omgeving rondgelopen en toen bij een restaurantje wat gegeten.

Donderdag (30-06) moesten we erg vroeg opstaan, omdat we naar Key West gingen! Om 06.35 werden we opgehaald. Key West is een eiland binnen een eilandengroep aan de Golf van Mexico. De heenreis duurde 4 uur, erg lang dus! Maar dat maakte niet uit, want dan hadden we mooi tijd om maar weer eens te slapen:P Eenmaal bij Key West hebben we vooral door het centrum gelopen. Dit is nog helemaal in Oud-Amerikaanse stijl, uit het jaar 1900. Echt super mooi! Tussendoor zijn we even naar het strand gegaan al viel dat een beetje tegen als je het vergelijkt met Curaçao:P
Ook nog in een echte Amerikaanse Saloon gezeten, waar wel 1000 BH's en een miljoen stickers en briefjes op de muur hingen, geweldig;) En als laatst nog in het scheepswrak museum geweest (wat geen zak aan was) waar je een toren kon beklimmen waarop je een mooi uitzicht op Key West had.
Om half 6 ging de bus weer terug en waren we weer 4 uur onderweg. 's avonds kwamen we helemaal uitgeput bij het hotel aan en zijn we dan ook meteen gaan slapen.

Vrijdag (01-07) maar weer eens uitgeslapen om vervolgens eindelijk naar het strand te gaan! Het was de hele week al slecht weer (bewolkt, regen, onweer) en deze dag zag het er iets beter uit. Mooi strand, heel anders dan Curaçao, en mega lang. Na een tijd begon het toch weer te onweren en zijn we terug naar het hotel gegaan. Daar even geinternet, gedoucht en toen op naar weeer een shoppingmall: de Aventura Mall. Daar me maar weer helemaal uitgeleefd om vervolgens het nachtleven van Miami te gaan ontdekken!
Op de Ocean Drive is het allemaal te doen dus daar zijn we heen gegaan. We zijn begonnen bij de Clevelander en vervolgens zijn we naar Ocean's Ten gegaan. Daar hadden we afgesproken met Boy en Yannick (twee huisgenoten op Curaçao), die waren hier ook! Met hen een kei grote cocktail gedronken die verrekes sterk was. Al helemaal in the mood zijn we toen naar de discotheek The Mansion gegaan. Eenmaal vooraan in de rij bleek dat Bram en ik niet eens naar binnen mochten! Bram niet omdat hij een korte broek aan had en ik niet omdat ik slippers aanhad:s We waren niet netjes genoeg gekleed ofzo, belachelijk gewoon. Ik voelde me nogal gediscrimineerd en wilde bij zo'n club al niet eens meer naar binnen. Bram en ik zijn toen maar weer terug gegaan naar Ocean's Ten. Daar een beetje gehangen, maar die *&$%#discotheek was wel een beetje een domper op de avond. Na een drankje hebben we de taxi gepakt terug naar het hotel!

Zaterdag (02-07) hebben we kei lang uitgeslapen en daarna zijn we weer naar het strand gegaan. 's avonds alweer naar de Dolphin Mall gegaan. Jullie zullen wel denken: ze gaat ook alleen maar winkelen daar! Dat klopt inderdaad ook wel een beetje:P Ik ben maar één keer hier hé, en daar wil ik wel van profiteren!;) De weken hierna komt het er toch niet meer van!
We waren pas laat weer terug bij het hotel en de rest van de avond bestond uit spullen inpakken.

En vanochtend om 7 uur was het alweer tijd om vanuit Miami te vertrekken! Wat gaat zo'n weekje toch snel.. Ik vond Miami een erg leuke stad om een keer geweest te zijn! Het ziet er super vet uit en er is genoeg te doen, de gekste dingen die je je maar kunt bedenken;) Het nachtleven is een aanrader en het winkelen natuurlijk:P Echt ongelofelijk hoe groot de stad is en hoeveel mogelijkheden er zijn. Toch vond ik 6 dagen wel prima zo, omdat ik niet echt een mens ben voor zo'n stad.
Ik had deze week ook nog best wat heimwee naar Curaçao. Ik mis het nog verschrikkelijk en heb nog heel vaak momenten dat ik na mijn reis door Amerika gewoon echt terug wil. Tuurlijk heb ik ook veel zin om naar huis te komen, maar Curaçao is ook een beetje mijn thuis..

En nu zit ik dan in de trein naar Disney!! De rit duurt 5 uur en dan komen we in Orlando aan. Ik heb er super veel zin in, want zoals sommigen van jullie wel weten ben ik een echte disneyfan! Ik heb op Disneyland Parijs al heel vaak een jaarabonnement gehad en dan kan Walt Disney World natuurlijk niet uitblijven he;) Het schijnt er echt mega groot te zijn en er zijn ook waterparken bij, dus ik ben benieuwd! Als we vanmiddag aankomen zullen we maar meteen eens een waterpark gaan uittesten;)

Jullie ook allemaal een fijne vakantie (als je al vakantie hebt) en mijn volgende verslagje zal na Disney een keer zijn!

XXXXXXXXX

  • 04 Juli 2011 - 07:58

    Marti:

    Shop till you drop! Besef je wel dat het ook allemaal mee moet in de koffers ;-)
    Haha ik ben blij dat ik er niet bij was, mijn God, al dat winkelen. Heb je voor een heel jaar gewinkeld daar.
    Ik ben benieuwd hoe Disney zal zijn in Amerika, zal toch wel anders zijn dan het vertrouwde Disneyland Paris. Daar hebben we toch veel uurtjes doorgebracht.... Nou ik zou zeggen geniet er van, veel foto's maken. Maar waar zijn de foto's van Miami?
    xxxx Mama Marti

  • 04 Juli 2011 - 12:38

    Riky:

    Nou zeg, als ik dat zo allemaal lees heb je daar megaveel winkels waar je megamega-veel kan kopen !!!
    Die "arme" Bram toch, hij mag natuurlijk mee om als pak-ezel te fungeren ;) haha.
    Heel veel plezier in Disney-Orlando en groetjes vanuit Rooi.
    HOUDOE :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 67863

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Augustus 2011

Stage in Curacao & reizen in Amerika

Landen bezocht: